Bidrag..? På røven!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2009

Pige2009

Cecilia84 skriver:

Aaaah, det er dét de kalder enkeltydelse  Men siden faderen selv er på SU og egentlig har lige så lidt penge som mig, tror jeg næsten ikke jeg kan få det..? Kan de mon tvinge ham til det?  Det vil i hvert fald ikke gavne vores forhold. Tror han vil blive ret knotten hvis jeg søger om mere end det "normale"...
Pyha, er du ikke MEGA utålmodig nu?

Jo, lidt utålmodig, men jeg har temmelig meget om ørerne lige nu, så jeg tænker egentlig ikke over det.

Det med ydelsen kan du sagtens få, selvom han kun er på SU. Hvorfor er det kun dig, der skal hænge på udgifterne? Jeres barn er - hvadenten han vil kendes ved det eller ej - noget I begge har en 50/50 andel i, og når du i forvejen er så økonomisk presset som du er, vil det være en kæmpe hjælp til dig. Han har ligesom sat spillet i gang ved ikke at vedkende sig faderskabet, og i min optik, burde han kunne tage det ansvar om ikke som aktiv forælder, men så som økonomisk bidragsyder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2009

N&J

Linda2009 skriver:

Jo, lidt utålmodig, men jeg har temmelig meget om ørerne lige nu, så jeg tænker egentlig ikke over det.

Det med ydelsen kan du sagtens få, selvom han kun er på SU. Hvorfor er det kun dig, der skal hænge på udgifterne? Jeres barn er - hvadenten han vil kendes ved det eller ej - noget I begge har en 50/50 andel i, og når du i forvejen er så økonomisk presset som du er, vil det være en kæmpe hjælp til dig. Han har ligesom sat spillet i gang ved ikke at vedkende sig faderskabet, og i min optik, burde han kunne tage det ansvar om ikke som aktiv forælder, men så som økonomisk bidragsyder.

Altså jeg ville heller ikke kunne få mig selv til at søde om de ekstra penge, for jeg er overbevist om at se havde jeg ikke engang være på talefod med Nikitas far, og det er jeg tros alt glad for, tror det er noget man skal gøre op med sig selv og det er noget man mener er "risikoen" værd, havde han haft en job med okey indtjentning, så havde jeg ikke blinket et sekund.. men hvad hvis man sætter et evt. forhold mellem far/barn over styr eller ihvertfald udsætter den.. altså jeg ved godt at de bare kunne have holdt den i bukserne, men tror bare ikke altid det er det værd..

Knuz fra Jane, der faktisk troede at du var inde og få en baby Linda

Anmeld

13. oktober 2009

Pige2009

Nikitas mor skriver:

Knuz fra Jane, der faktisk troede at du var inde og få en baby Linda

Ingen baby til mig endnu Tror først det bliver i næste uge...

Anmeld

13. oktober 2009

qp

Linda2009 skriver:

Ingen baby til mig endnu Tror først det bliver i næste uge...

Dejlig statusbesked du har fået dig

Anmeld

13. oktober 2009

Pige2009

qp skriver:

Dejlig statusbesked du har fået dig

ja

Anmeld

13. oktober 2009

Sees

Cecilia84 skriver:

Hmm. Har flere af de gange jeg har været på kommunen spurgt om jeg ikke kunne få en sagsbehandler, men det har virket som om de prøver at "slippe udenom"  De spørger bare hvad mit konkrete problem er, og sender mig videre.. Men kan være jeg må tage derned og banke i bordet så..
Synes ikke jeg har hørt om "enkelydelse"..?

Du SKAL have en sagsbehandler, sådan er det bare !
Men hold kæft hvor det typisk Århus kommune, at snige sig udenom.

Ved du hvor jobcenter og kontanthjælps kontoret ligger inde i Centrum ?

Anmeld

15. april 2010

MorTilGustav

Baagøe skriver:

Enkeltydelsen er en ydelse du kan søge hos faderen, som så skal betale til dit underhold 2 mdr. før og 1 md. efter fødslen, samt de udgifter der evt. måtte være forbundet med fødslen.

Knus Linda, nu 3 dage over tiden

Kiggede lige mine gamle indlæg igennem
Det der bidrag til udgifter ved fødslen - skal man opfylde visse krav for at kunne få det..?  
Har besluttet mig for at ansøge om ALLE de bidrag jeg kan fra faderen. Vil ikke tage hensyn til ham når han absolut ingen hensyn har taget til Gustav og mig!

Anmeld

15. april 2010

Ayasmor

MorTilGustav skriver:

Det der bidrag til udgifter ved fødslen - skal man opfylde visse krav for at kunne få det..?  
Har besluttet mig for at ansøge om ALLE de bidrag jeg kan fra faderen. Vil ikke tage hensyn til ham når han absolut ingen hensyn har taget til Gustav og mig!

Nej ingen krav du skal opfylde. du vinger bare af der hvor du vil

Anmeld

16. april 2010

Pige2009

MorTilGustav skriver:

Ingen andre krav end at faderskabet skal være fastslået Så kom du bare i gang med at udfylde skemaerne, så han kan betale! Håber ellers I har det godt...

Knus Linda

Anmeld

16. april 2010

MorTilGustav

Baagøe skriver:

Ingen andre krav end at faderskabet skal være fastslået Så kom du bare i gang med at udfylde skemaerne, så han kan betale! Håber ellers I har det godt...

Knus Linda

Har netop sendt skemaet i dag og ansøger om ALT (dåbsbidrag, underhold før og efter fødsel etc). Faderskabet er endnu ikke fastslået men svar på blodprøverne er vist lige på trapperne så vi venter i spænding. Ansøgningen ligger vel bare på stand-by indtil da
Vi har det skam fint, tak! Håber det samme for jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.