Bidrag..? På røven!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.187 visninger
44 svar
0 synes godt om
10. oktober 2009

MorTilGustav

Pyha.. Har lige fået brev fra statsforvaltningen om, at mit kommende barns far har oplyst dem om, at han ikke vil anerkende sig faderskabet.. Han havde orienteret mig om, at dette var hans valg, men det er stadig hårdt at se det sort på hvidt
Nu skriver de så at de ikke kan gøre noget i sagen før der er lavet tests 3 mdr efter fødslen og når faderskabet derefter er fastslået vil de behandle min ansøgning om bidrag...! Vil det sige at jeg intet børnebidrag får i mindst 3 mdr?!?!  
Jeg har ingen anden indkomst end en hel normal SU (barselsklip er det samme som normal SU) og siden min ansøgning om boligstøtte stadig er under behandling (og alligevel ikke vil ku give særlig meget før jeg har født) står jeg pt med en kæmpe husleje og et ENORMT overtræk. Det er fandme hårdt når man skal sørge for at anskaffe sig så mange ting til den lille ny nuher lige inden "det gør løs"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2009

ønskebørn74

Cecilia84 skriver:

Pyha.. Har lige fået brev fra statsforvaltningen om, at mit kommende barns far har oplyst dem om, at han ikke vil anerkende sig faderskabet.. Han havde orienteret mig om, at dette var hans valg, men det er stadig hårdt at se det sort på hvidt
Nu skriver de så at de ikke kan gøre noget i sagen før der er lavet tests 3 mdr efter fødslen og når faderskabet derefter er fastslået vil de behandle min ansøgning om bidrag...! Vil det sige at jeg intet børnebidrag får i mindst 3 mdr?!?!  
Jeg har ingen anden indkomst end en hel normal SU (barselsklip er det samme som normal SU) og siden min ansøgning om boligstøtte stadig er under behandling (og alligevel ikke vil ku give særlig meget før jeg har født) står jeg pt med en kæmpe husleje og et ENORMT overtræk. Det er fandme hårdt når man skal sørge for at anskaffe sig så mange ting til den lille ny nuher lige inden "det gør løs"

Hej søde, det tager lidt tid... Men han skal betale med tilbagehvirkende kraft...Sådan en kraft idiot!!!

Anmeld

10. oktober 2009

ønskebørn74

Cecilia84 skriver:

KÆMPE KRAMMER!!!

Anmeld

10. oktober 2009

MorTilGustav

ønskebarn74 skriver:

Hej søde, det tager lidt tid... Men han skal betale med tilbagehvirkende kraft...Sådan en kraft idiot!!!

Ja, jeg tænker jeg nok skal få pengene før eller siden, men det ændrer jo ikke på det KÆMPE minus der altså står på kontoen nu
Han studerer selv så er ret sikker på han ikke engang selv skal betale pengene nuher. Får dem fra kommunen indtil han selv tjener nok til at sku betale dem tilbage.. Tror jeg da.. Ja det mest ironiske af det hele er at "manden" sgu læser PSYKOLOGI på universitetet.. Fandme skræmmende!!!
Tak for Right back at ya

Anmeld

10. oktober 2009

N&J

Hej Cecilia.. altså nu ved jeg ikke hvordan du har tænkt med barsel, men du bude egentlig kunne søge om forsøgertillæg som jeg og alle andre alene mødre på SU. kan søge om, det er ca. det samme som en su, og ligges bare oveni, jeg tror ikke altid de ved hvordan man skal forholde sig til barsel på studiekontorerne, jeg fik selv en meget tvivlsom vejledning, da jeg stod samme sted som dig.

Udover det så kan du så snart din baby er født, søge om ordinært og ekstra ordinært bidrag der kommer sammen med børnepenge, men de kommer kvartalsvis, så ellers må du få lavet en aftale med banken om et bevilligt overtræk, de ved jo der kommer børnepenge hver trejde mdr. og så får du jo også pengene fra faderen, så det er på plads.. men det er rigtig det er så træls at se det stå på papiret at han ikke anerkender det selvom man godt ved det kommer...

Jeg ville simpelthen prøve at undersøge de forskellige muligheder med SU'en fordi hvis det kun er et halvt år du skal være på barsel og det passer med en sommerferie, så får du dobbelt, men er det 12 mdr. så er det enkelt, men ellers så prøv og ring til SU styrelsen og forklar at de oplysninger du har fået fra din skole er mangelfulde og du vil vide om du kan søge andet..

Boligsikringen er der jo også.. der kan du hvis få ret meget når du er forsøger.. den kan vist beregnes indefra nettet, og der er det jo kun din alm. su der tælles med så vidt jeg ved, ikke et evt. tilæg

Knuz fra Jane

Anmeld

10. oktober 2009

Winnie

Prøv mødrehjælpen, ved at de tit hjælper enlige forældre.

Jeg selv, var i retten med min ex, da han påstod at han ikke var far til vores 2 barn og der hjalp mødrehjælpen med en advokat.

Jeg er ikke sikker men mener at hvis du mangler ting ting baby, kan de også hjælpe med det.

Held og lykke

Anmeld

10. oktober 2009

N&J

Hej Cecilia.. tjekkede det lige..

http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/dufaarbarn/vu/Sider/default.aspx

http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/duerforsoerger/enlig/Sider/default.aspx

forsøgertillægget er på ca. 5100 om mdr. og det kan du få hvis du får det ekstra ordinære bidrag fra kommunen.. som du kan søge om så snart du får din baby..

Anmeld

10. oktober 2009

MorTilGustav

Nikitas mor skriver:

Hej Cecilia.. altså nu ved jeg ikke hvordan du har tænkt med barsel, men du bude egentlig kunne søge om forsøgertillæg som jeg og alle andre alene mødre på SU. kan søge om, det er ca. det samme som en su, og ligges bare oveni, jeg tror ikke altid de ved hvordan man skal forholde sig til barsel på studiekontorerne, jeg fik selv en meget tvivlsom vejledning, da jeg stod samme sted som dig.

Udover det så kan du så snart din baby er født, søge om ordinært og ekstra ordinært bidrag der kommer sammen med børnepenge, men de kommer kvartalsvis, så ellers må du få lavet en aftale med banken om et bevilligt overtræk, de ved jo der kommer børnepenge hver trejde mdr. og så får du jo også pengene fra faderen, så det er på plads.. men det er rigtig det er så træls at se det stå på papiret at han ikke anerkender det selvom man godt ved det kommer...

Jeg ville simpelthen prøve at undersøge de forskellige muligheder med SU'en fordi hvis det kun er et halvt år du skal være på barsel og det passer med en sommerferie, så får du dobbelt, men er det 12 mdr. så er det enkelt, men ellers så prøv og ring til SU styrelsen og forklar at de oplysninger du har fået fra din skole er mangelfulde og du vil vide om du kan søge andet..

Boligsikringen er der jo også.. der kan du hvis få ret meget når du er forsøger.. den kan vist beregnes indefra nettet, og der er det jo kun din alm. su der tælles med så vidt jeg ved, ikke et evt. tilæg

Knuz fra Jane

Hej Jane!
Har brugt rigtig meget tid på at undersøge hvilke muligheder der kan være for at få økonomisk hjælp, og så vidt jeg har kunnet læse mig til, lader det til at man først kan få forsørgertilægget efter man har brugt sine barselsklip  Det er virkelig dumt, da det jo sjovt nok er her i starten man har mest brug for hjælp..! Men siden jeg har valgt enkelt-klip over 12 mdr går der altså lang tid før det kan blive aktuelt..
Har et ansøgningsskema om ordinært og ekstra ordinært bidrag liggende klar til når jeg kan skrive min søns cpr-nr på.. De er vist hver på ca 1100 i kvartalet.. Bedre end ingenting
Mange tak for hjælpen!  Hvordan har du fået det til at løbe rundt?
Cecilia

Anmeld

10. oktober 2009

Halbschön

Cecilia84 skriver:

Hej Jane!
Har brugt rigtig meget tid på at undersøge hvilke muligheder der kan være for at få økonomisk hjælp, og så vidt jeg har kunnet læse mig til, lader det til at man først kan få forsørgertilægget efter man har brugt sine barselsklip  Det er virkelig dumt, da det jo sjovt nok er her i starten man har mest brug for hjælp..! Men siden jeg har valgt enkelt-klip over 12 mdr går der altså lang tid før det kan blive aktuelt..
Har et ansøgningsskema om ordinært og ekstra ordinært bidrag liggende klar til når jeg kan skrive min søns cpr-nr på.. De er vist hver på ca 1100 i kvartalet.. Bedre end ingenting
Mange tak for hjælpen!  Hvordan har du fået det til at løbe rundt?
Cecilia

Hejsa..

Det er helt rigtigt, man kan først få det ekstra forsøgertillæg EFTER barsel.. Du kan ikke nøjes med et halvt års barsel så? Så få du dobbelt? Jeg skal kun ha 5 mdrs barsel, og jeg har mit normale SU l¨ån også.. jeg fik 13300 udbetalt her til den første.. Og sådan blir det for mig de næste 7 måneder.. Derefter går jeg over til normal SU igen...

Men ja det er super øv at man ikke kan få lidt ekstra når man er ene og alene, uden at det skal trække i langdrag.. Det er jo netop nu at du har brug for pengene....

ØV!

Snak med din SU-vejleder snarest, håber at hun kan hjælpe dig, så du kan få ro i sindet...

Knus Renée, 41+1

Anmeld

10. oktober 2009

N&J

Jeg syntes ikke det er super let.. og min konto er pt på overtræk, men det er mere i forbindelse med fx. dagpleje start at der pludselig bliver en masse ekstra udgifter, ellers så køber jeg bare konstand på tilbud, men jeg var så heldig at jeg havde sparet 10.000 op inden jeg blev gravid og så havde jeg jo dem til udstyr.. og mine forældre hjalp med barnedåben, heldigvis.. og jeg købte nogle ting brugt, mens jeg ønskede mig ingen blomster eller så meget tøj, men mere ting(fik bæresele, lidt legetøj og lign) efter fødslen, hvor alle plejer at komme med blomster, jeg fik mor/barn buketten af mine forældre (det skulle efter sigende være faderen der kommer med den.. men, det ville jpo have lange udsigter)og ting/tøj af alle andre..

Jeg fik den vejledning af en studievejleder at jeg kunne tage dobbelt SU i 6 mdr. og så gå videre på dagpenge..  pænt naiv af mig, men kunne ikke fokucere på andet end at passe på mit barn inde i maven. Men jeg tænker lidt at pointen med at være på barsels SU er at du stadig er studieaktiv, og burde egentlig derfor stadig være muligt at få forsøgertillægget.. Jeg fatter det heller ikke, og havde jo egentlig også regnet med at være på barsel i 1 år, men det blev så kun 7 mdr. og Nikita går i dp, og jeg er startet på ny uddannelse, så har masser af tid.. men hvis du tager et halvt års barsel, hvor tæt er du så på en sommerferie..?? måske det kunne lade sig gøre at tage det sidste mdr. inden sommerferien eller lign med hjemmestudie..

Knuz fra Jane

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.