Hej Cecilia.. altså nu ved jeg ikke hvordan du har tænkt med barsel, men du bude egentlig kunne søge om forsøgertillæg som jeg og alle andre alene mødre på SU. kan søge om, det er ca. det samme som en su, og ligges bare oveni, jeg tror ikke altid de ved hvordan man skal forholde sig til barsel på studiekontorerne, jeg fik selv en meget tvivlsom vejledning, da jeg stod samme sted som dig.
Udover det så kan du så snart din baby er født, søge om ordinært og ekstra ordinært bidrag der kommer sammen med børnepenge, men de kommer kvartalsvis, så ellers må du få lavet en aftale med banken om et bevilligt overtræk, de ved jo der kommer børnepenge hver trejde mdr. og så får du jo også pengene fra faderen, så det er på plads.. men det er rigtig det er så træls at se det stå på papiret at han ikke anerkender det selvom man godt ved det kommer...
Jeg ville simpelthen prøve at undersøge de forskellige muligheder med SU'en fordi hvis det kun er et halvt år du skal være på barsel og det passer med en sommerferie, så får du dobbelt, men er det 12 mdr. så er det enkelt, men ellers så prøv og ring til SU styrelsen og forklar at de oplysninger du har fået fra din skole er mangelfulde og du vil vide om du kan søge andet..
Boligsikringen er der jo også.. der kan du hvis få ret meget når du er forsøger.. den kan vist beregnes indefra nettet, og der er det jo kun din alm. su der tælles med så vidt jeg ved, ikke et evt. tilæg
Knuz fra Jane
Anmeld