Bidrag..? På røven!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2009

Vingummien

Cecilia84 skriver:

Pyha.. Har lige fået brev fra statsforvaltningen om, at mit kommende barns far har oplyst dem om, at han ikke vil anerkende sig faderskabet.. Han havde orienteret mig om, at dette var hans valg, men det er stadig hårdt at se det sort på hvidt
Nu skriver de så at de ikke kan gøre noget i sagen før der er lavet tests 3 mdr efter fødslen og når faderskabet derefter er fastslået vil de behandle min ansøgning om bidrag...! Vil det sige at jeg intet børnebidrag får i mindst 3 mdr?!?!  
Jeg har ingen anden indkomst end en hel normal SU (barselsklip er det samme som normal SU) og siden min ansøgning om boligstøtte stadig er under behandling (og alligevel ikke vil ku give særlig meget før jeg har født) står jeg pt med en kæmpe husleje og et ENORMT overtræk. Det er fandme hårdt når man skal sørge for at anskaffe sig så mange ting til den lille ny nuher lige inden "det gør løs"

Jeg mener altså at du kan få hjælp af kommunen og så skal han så betale tilbage til dem i stedet for dig. Kender jeg en der fik gjort.

Men du får med det samme når det er men er jo 3 lange mdr så og endnu længere hvis han ikke vil få taget de blodprøver osv. Men tag en snak med din kommune om det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2009

BetonSlotsPrinsesserne

Cecilia84 skriver:

Pyha.. Har lige fået brev fra statsforvaltningen om, at mit kommende barns far har oplyst dem om, at han ikke vil anerkende sig faderskabet.. Han havde orienteret mig om, at dette var hans valg, men det er stadig hårdt at se det sort på hvidt
Nu skriver de så at de ikke kan gøre noget i sagen før der er lavet tests 3 mdr efter fødslen og når faderskabet derefter er fastslået vil de behandle min ansøgning om bidrag...! Vil det sige at jeg intet børnebidrag får i mindst 3 mdr?!?!  
Jeg har ingen anden indkomst end en hel normal SU (barselsklip er det samme som normal SU) og siden min ansøgning om boligstøtte stadig er under behandling (og alligevel ikke vil ku give særlig meget før jeg har født) står jeg pt med en kæmpe husleje og et ENORMT overtræk. Det er fandme hårdt når man skal sørge for at anskaffe sig så mange ting til den lille ny nuher lige inden "det gør løs"

hvor lang tid er der tiol du skal føde? når du har født og nu hvor du er enlig får du også ekstra børnepenge.. og et eller andet andet som jeg ikke lige kan huske. krydser virkelig finger for dig om at det hele blir bedre
Knuser fra Louise -Der selv sidder i stram økonomi

Anmeld

10. oktober 2009

EliasMinDejligeSøn<3

Cecilia84 skriver:

hej jeg vil lige sige faren til mit barn har gjordt det samme( er så træt af det og de har skrvet det samme som de har til diiq!!! men jeg ved kumun betaler børnepenge til miig så når sagen er avsluttet så skal han betale tilbage!! og så oven i det fra statforvalingen

Anmeld

10. oktober 2009

M&F&C

Cecilia84 skriver:

Hej !

Jeg tænkte, at jeg lige vil svare på dette indlæg - da jeg selv står i samme situation.

Min datters biologiske far, vil heller ikke anerkende faderskab. Han gad sågar ikke "spilde" sin tid på, at møde op i statsforvaltningen. Jeg tog til et møde - og skrev under på at Frederikke og jeg, gerne vil have tage blodprøver for at slå faderskabet fast. Hun indkalder ham til endnu et møde - hvor han selvfølgelig ikke dukker op. Heller ikke da han får en chance mere. Vi får taget vores blodprøver i november 2008. Han reagere ikke på noget - og derfor ryger sagen i retten. Da vi så skal ind og vidne i retten, møder han heller ikke op - og møder heller ikke op til det anden gang (også her har han en ekstra chance)! Jeg får besked af retten om at politiet nu vil tage sig af at få ham anholdt til retsmøde! - har indtil videre modtaget 3 breve hvor politiet stadig IKKE har taget sig sammen til at få ham anholdt - de har sikkert for travlt med at finde steder hvor de kan få gratis kaffe og basser! Så idag dumper der brev ind af brevsprækken fra retten - nu skal vi gud-hjælpe-mig have taget nye blodprøver!!!

Jeg fortæller ikke dette for at du skal miste modet - men for at fortælle at det i den grad godt kan trække i langdrag! For vores vedkommende skriver vi knap 14 måneder !! Der er dog en løsning!! :

Du kan søge ved kommunen - og få udbetalt børnepenge igennem dem. Når sagen så er afsluttet og alle pengene fra faren kommer - så modregner de - og du får selvfølgelig overskuddet Så en smule er der da at se frem til! I øvrigt, synes jeg du skal tale med statsforvaltningen, og søge ALT hvad der søges kan - vil han være strid - så kan han få tilbage af samme skuffe!!

Håber for dig, at det kommer til at glide bedre med sagen end det gør ved os. Og der er HÅB og LØSNINGER på alting - jeg havde også et overtræk i starten, af nogenlunde samme grund som dig. Og min økonomi ser allerede meget fornuftig ud! 

Op med humøret og glæd dig til den lille ny - når du først er blevet mor, er problemerne ikke så vigtige ! - DET SKAL NOK GÅ DET HELE!  

Anmeld

10. oktober 2009

Junibæbs2013

Kan godt forstå, at du er frustreret over dit barns far. Men synes det er dumt at skrive sådan noget om politiet.

Anmeld

12. oktober 2009

Pige2009

MaleneP skriver:

I øvrigt, synes jeg du skal tale med statsforvaltningen, og søge ALT hvad der søges kan - vil han være strid - så kan han få tilbage af samme skuffe!!

Er så enig, så enig.

Håber det bedste for dig. Måske kan dine forældre hjælpe dig lidt på vej med et lån?

Anmeld

12. oktober 2009

Mor.sander

Da min søn far og jeg gik fra hinanden, nægtede han at betale sine børnepenge, der gik 9 mdr. før jeg fik dem.. Men fik så alle sammen med tilbage virkne kraft. De blev udbetalt af kommunen, da jeg ikke kunne forvente at få dem fra ham og jeg få dem stadigvæk via kommunen. Hvis han ikke betaler til kommunen, få han en stor skatte gæld, men det er bare bad luck for ham. Man ligger som man har redt uanset om man vil vedkende sig faderskabet eller ej!

Anmeld

12. oktober 2009

Lone Jakobsen

Nikitas mor skriver:

Hej Cecilia.. altså nu ved jeg ikke hvordan du har tænkt med barsel, men du bude egentlig kunne søge om forsøgertillæg som jeg og alle andre alene mødre på SU. kan søge om, det er ca. det samme som en su, og ligges bare oveni, jeg tror ikke altid de ved hvordan man skal forholde sig til barsel på studiekontorerne, jeg fik selv en meget tvivlsom vejledning, da jeg stod samme sted som dig.

Udover det så kan du så snart din baby er født, søge om ordinært og ekstra ordinært bidrag der kommer sammen med børnepenge, men de kommer kvartalsvis, så ellers må du få lavet en aftale med banken om et bevilligt overtræk, de ved jo der kommer børnepenge hver trejde mdr. og så får du jo også pengene fra faderen, så det er på plads.. men det er rigtig det er så træls at se det stå på papiret at han ikke anerkender det selvom man godt ved det kommer...

Jeg ville simpelthen prøve at undersøge de forskellige muligheder med SU'en fordi hvis det kun er et halvt år du skal være på barsel og det passer med en sommerferie, så får du dobbelt, men er det 12 mdr. så er det enkelt, men ellers så prøv og ring til SU styrelsen og forklar at de oplysninger du har fået fra din skole er mangelfulde og du vil vide om du kan søge andet..

Boligsikringen er der jo også.. der kan du hvis få ret meget når du er forsøger.. den kan vist beregnes indefra nettet, og der er det jo kun din alm. su der tælles med så vidt jeg ved, ikke et evt. tilæg

Knuz fra Jane

super godt svaret lige efter bogen

Anmeld

12. oktober 2009

Sees

Cecilia84 skriver:

du kan ansøge om alle disse bidrag ved kommunen, indtil sagen er slut

Anmeld

12. oktober 2009

MorTilGustav

Astrids-mor skriver:

hvor lang tid er der tiol du skal føde? når du har født og nu hvor du er enlig får du også ekstra børnepenge.. og et eller andet andet som jeg ikke lige kan huske. krydser virkelig finger for dig om at det hele blir bedre
Knuser fra Louise -Der selv sidder i stram økonomi

Har termin d 30. okt. Når du siger børnepenge er det så børnechecken du mener? Den er da ens for alle..? Som enlig vil jeg kunne få et ordinært og et ekstra børnetilskud der hvert er på ca 1100 kr pr kvartal så det hjælper da en smule

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.