Cecilia84 skriver:
Pyha.. Har lige fået brev fra statsforvaltningen om, at mit kommende barns far har oplyst dem om, at han ikke vil anerkende sig faderskabet.. Han havde orienteret mig om, at dette var hans valg, men det er stadig hårdt at se det sort på hvidt 
Nu skriver de så at de ikke kan gøre noget i sagen før der er lavet tests 3 mdr efter fødslen og når faderskabet derefter er fastslået vil de behandle min ansøgning om bidrag...! Vil det sige at jeg intet børnebidrag får i mindst 3 mdr?!?!
Jeg har ingen anden indkomst end en hel normal SU (barselsklip er det samme som normal SU) og siden min ansøgning om boligstøtte stadig er under behandling (og alligevel ikke vil ku give særlig meget før jeg har født) står jeg pt med en kæmpe husleje og et ENORMT overtræk. Det er fandme hårdt når man skal sørge for at anskaffe sig så mange ting til den lille ny nuher lige inden "det gør løs" 
Hej !
Jeg tænkte, at jeg lige vil svare på dette indlæg - da jeg selv står i samme situation.
Min datters biologiske far, vil heller ikke anerkende faderskab. Han gad sågar ikke "spilde" sin tid på, at møde op i statsforvaltningen. Jeg tog til et møde - og skrev under på at Frederikke og jeg, gerne vil have tage blodprøver for at slå faderskabet fast. Hun indkalder ham til endnu et møde - hvor han selvfølgelig ikke dukker op. Heller ikke da han får en chance mere. Vi får taget vores blodprøver i november 2008. Han reagere ikke på noget - og derfor ryger sagen i retten. Da vi så skal ind og vidne i retten, møder han heller ikke op - og møder heller ikke op til det anden gang (også her har han en ekstra chance)! Jeg får besked af retten om at politiet nu vil tage sig af at få ham anholdt til retsmøde! - har indtil videre modtaget 3 breve hvor politiet stadig IKKE har taget sig sammen til at få ham anholdt - de har sikkert for travlt med at finde steder hvor de kan få gratis kaffe og basser! Så idag dumper der brev ind af brevsprækken fra retten - nu skal vi gud-hjælpe-mig have taget nye blodprøver!!!
Jeg fortæller ikke dette for at du skal miste modet - men for at fortælle at det i den grad godt kan trække i langdrag! For vores vedkommende skriver vi knap 14 måneder !! Der er dog en løsning!! :
Du kan søge ved kommunen - og få udbetalt børnepenge igennem dem. Når sagen så er afsluttet og alle pengene fra faren kommer - så modregner de - og du får selvfølgelig overskuddet
Så en smule er der da at se frem til! I øvrigt, synes jeg du skal tale med statsforvaltningen, og søge ALT hvad der søges kan - vil han være strid - så kan han få tilbage af samme skuffe!!
Håber for dig, at det kommer til at glide bedre med sagen end det gør ved os. Og der er HÅB og LØSNINGER på alting - jeg havde også et overtræk i starten, af nogenlunde samme grund som dig. Og min økonomi ser allerede meget fornuftig ud!
Op med humøret og glæd dig til den lille ny - når du først er blevet mor, er problemerne ikke så vigtige !
- DET SKAL NOK GÅ DET HELE!
Anmeld