Kofoed. skriver:
Jeg fik diagnosen for 5½ år siden, da min datter var 4 måneder gammel.
Og de fordomme jeg har mødt, armen altså. Min stedmor som på det tidspunkt arbejdede på et opholdssted for psykisk syge var nok den værste. "Du spiser vel ikke din egen afføring vel? Det gør en med borderline nemlig derude" - mit svar var noget i stil med, at han vist måtte fejle noget mere end borderline og så forklare, hvordan det er for mig. Jeg har det i en mildere grad end mange andre og har arbejdet meget med den. For nogle hjælper det at arbejde med grunden til man fik forstyrrelsen, for andre hjælper det at arbejde med ens selvindsigt og andre igen er det handlingsmønstre. Det vil et psykiatriforløb kunne undrede for dig.
Jeg kender flere forskellige med borderline som er forældre, mange af dem klare det super fint og man ved ens børn er sikre der, men jeg har desværre også bekendte, som er så påvirket af forstyrrelserne, at de ikke kan varetage egne og andres børn, der vil jeg ikke kunne lade mine børn lege, fordi jeg er for utryk ved dem. Det er ikke "bare fordi" de har borderline, men deres måde at håndtere den og i hvilken grad de er ramt. Og, undskyld jeg siger det, men de er altså lidt nemme at spotte, altså dem der er hårdt ramt og ikke magter at håndtere dens konsekvenser.
Nu kan jeg ikke huske hvad du mere spurgte til 
Det er lidt dårligt at hun har de fordomme, hun burde jo netop vide at mennesker er forskellige, og man spiser da ikke sin afføring fordi man har borderline
jeg har fortalt det til min jobkonsulent og børnesagsbehandler, og det kom endelig ikke bag på dem.
Så den person jeg lige nu har at snakke med, hende spurgte jeg så om, hvor tydeligt det er at jeg har borderline og hvad der gør at dem jeg har fortalt det til godt vidste det, og hun fortalte at dem der ikke kender mig ikke kan se det. Og hvis jeg feks fortalte det til de andre forældre til dem på mit barn skole, så ville de nok ikke tro på det, da det ikke er synligt og det er den ængstelige personlighedsforstyrrelse folk kan se udad til.
Men at dem på kommunen kan se det fordi jeg er meget manipulerende nå tingene ikke gå som jeg vil have det, og da jeg ikke er godt til at gøre det, så opdater de det tit. Og fordi jeg kimer dem ned hvis der er noget jeg misforstå osv.
Men jeg snakkede med min ene veninde og hun siger at hun ser ikke at jeg er manipulerende og at jeg har borderline, jeg fortalte det også til en ældre dame jeg kender og hun grinte lidt af det, fordi at andre ser jo ikke den side af mig, da de ikke presser mig ud i de samme situationer.
så jeg må også have det i en mindre grad.
Jeg kan også sagtens passe andres børn, og stå af og til også med 9 børn, nå mit barn holder fødselsdag og min mand arbejder. Jeg er så også helt færdig bagefter.