Tommelise skriver:
Det er lidt pudsigt, for inden jeg læste dit indlæg, sad jeg faktisk og småfilosoferede over, at jeg alligevel ikke er enig i, at diagnosen kun er for sundhedsvæsnet.
Man ville jo aldrig betænke sig på at nævne diagnosen, hvis man havde en fysisk sygdom. Hvis man ikke nævner diagnosen, når man har en psykisk lidelse, så er man jo med til at "vedligeholde" tabuet, og så kommer vi aldrig fordommene til livs.
Det er ikke noget at være flov over.
Som sagt synes jeg ikke, man behøver tale om det til en fest eller på et kursus el.lign., men eller synes jeg egentlig, det er vigtigt at få nedbrudt alle tabuerne.
Som du skrive, så har TS lige fået diagnosen, og så føles det hele lidt kaotisk.
I dag er jeg også ret ligeglad med, hvad folk tænker om, at jeg er i fleksjob. Jeg har ikke "kun" haft en depression, men også en psykose, hvor jeg var indlagt på psykiatrisk afdeling. Det ved min nuværende kolleger godt, selv om det er en del år siden, og selv om jeg var på en anden arbejdsplads dengang.
Har faktisk også - heldigvis - oplevet, at der er mange, der har stor forståelse og spørger ind med oprigtig interesse.
Men det tager tid at nå dertil, hvor man hviler så meget i sig selv, at man blæser på dem, der er fordomsfulde.
Ja man kan jo også bare sige at man har de diagnoser og forklare hvad det har af betydning for mig, de udfordringer og problemer jeg har og dem jeg ikke har.
Jeg må lige overveje det.
Jeg har altid været åbent over at jeg har flexjob, da jeg har accepteret at jeg aldrig kommer til at arbejde fuldtid, og det har jeg aldrig mødt fordomme omkring