Soonmom skriver:
Og hvad gør så at du ikke kan læse ordet TROR
- jeg skriver ud fra hvad jeg har set før , aner intet om personen eller personens børn og deraf kommer ordet tror - personen kan jo heller ikke vide om det havde været værre hvis nummer 1 havde været ældre, da personen af gode grunde ikke har været i den situation
Og ja når man snakker om pseudotvillinger kommer det altid folk der skriver som om det er børnemishandling og de refererer altid til eksperter, dog har jeg endnu til gode at se nogle professionelle kilder på det
Her vil jeg så godt lige indskyde at jeg ikke mener det er børnemishandling, men jeg kan jo se på min datter at det har haft konsekvenser. Og dem så vi ikke da hun var 3 år gammel, men først omkring skolestart.
Argumentet at hun jo aldrig har kendt andet er totalt vås, det har igen ikke nogen indflydelse på hvad vi ser i dag. Vi har gjort det bedste vi kunne for vores unger i den situation vi nu var i, og pigerne er rigtigt glade for hinanden, men når jeg kigger tilbage ønsker jeg inderligt at hun havde fået et par år mere som barn, før hun skulle være storesøster, at hun havde fået en klarere identitet som "mig" før hun blev den store.
Og hun er i dag en dygtig og vellidt pige der trives i skolen og har gode venner. Men et punkt som både vi og skolen ser, er at hun tager ansvar for ting hun ikke burde, at hun bruger mange kræfter på at please og at hun ikke står fast på egne meninger. Alt sammen noget, som jeg tror kan henføres til, at hun blev storesøster meget tidligt og var nødt til at behovsudsætte mange ting fordi alting altid drejede sig om hendes søster.
Det er ikke verdens undergang og både skolen og vi arbejder på at pille noget af den søde pige lidt af hende (citat fra hendes lærer) og det skal nok lykkes os, men havde jeg vidst hvad jeg ved i dag, havde jeg valgt anderledes dengang, og det var jo faktisk det TS spurgte om.
Og nej, jeg er ikke uddannet pædagog, men jeg har levet igennem det og gjort mig mine erfaringer på den hårde måde, og jeg ville til enhver tid fraråde alle at få børn så tæt. I de fleste tilfælde går det sikkert fint, men det kan altså også gå som hos os og det vil jeg ikke ønske for min værste fjende.