Hej
Jeg har et par drenge på hhv 25 og 8 mdr - så 17 mdr imellem og pseudotvillinger.
Det var planlagt - eller ikke uplanlagt, da nr 1 tog lidt lang tid. Vi havde også et meget nemt nummer 1 barn og tænkte sådan en skal vi da have en mere af.
Som flere skriver er der fordele og ulemper ved alt - og jeg kan anbefale dig at læse bogen - klar til barn nummer 2 - der var meget jeg kunne genkende, da jeg fik den læst for en måneds tid siden.
Fordelene her har været - at nu har vi to børn, selvom vi er lidt gamle. De kan underholdes med det samme legetøj og synes legepladsen er sjov begge to - og sådan bliver det formentlig ved. Hjemmet er børnesikret - og vi havde alt til nummer 2. Lang barsel og god tid til nummer to mens han er lille, så han har haft korte dage i vuggestue (startede først da han var 16-17 mdr) og ingen problemer, når han var syg. Lillebror forguder ham.
Ulemper: Man er MEGET på. Et barn virkelig nemt, da en altid havde fri - og man kunne deles om ham. To små - så er der en til hver - så det er med at forberede tingene, mens den lille sover og få hvilet, så man er klar til at være på om eftermiddagen, når der er to vågne småbørn. Det kræver at begge forældrene er klar til at være på og sætte sig selv til side i et stykke tid (min mand synes det har været urimeligt hårdt). Når man er vant til et barn, som man altid har haft tid til, så er det hårdt (især for moderen). Men har nu også prioriteret tid til den store fx når den lille har sovet lur om eftermiddagen eller formiddagen.
Det skal dog siges, at det er blevet meget nemmere de sidste par måneder. Nu kan den lille også vente på maden, søvn mv. - så nogle gange sidder vi bare og drikker kaffe og læser i en bog. De er begge gode til at sove og sover fra cirka 19-7, så søvn får vi også nok af - men om dagen er der bare meget praktik og servicering - men det er jo kun en periode 
Anmeld
Citér