Pseudotvilling?? For og i mod :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.165 visninger
49 svar
86 synes godt om
19. juni 2017

Mimsa

Profilbillede for Mimsa
08/02/17 bliver det største øjeblik i vores liv :-D

Min kæreste og jeg blev beriget med en skøn datter d.6/2-17. Den dejligste og nemmeste baby man kunne ønske sig. <3

Vi er blevet lidt varme på idéen om nr.2. På trods af, at jeg altid har sagt, jeg ville vente 2-3 år, så vi kunne nyde vores første godt og grundigt. Men alligevel er der noget inden i mig, som mægtigt gerne vil have en lillesøster/bror til vores datter tidligt, så de kunne få glæde af hinanden, være færdig med babystuff nogenlunde samtidigt og bare fordi vi KNUSELSKER vores dejlige datter og en nr.2 ville være skønt. :-D

Nogle med pesudotvillinger herinde? Kom endelig med gode råd eller bare lidt info :-P

Planen var, at jeg ville starte på Pædagoguddannelsen til februar, så vi ville begge være på SU. Måske et lidt stramt budget, men alt handler vel om prioritering ;-)

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

19. juni 2017

Jegkiggerpåfugle

Profilbillede for Jegkiggerpåfugle

Vi har to skønne børn med 14 mdr mellemrum - de bliver i år 2 og 3 år.. jeg har været sat på prøve det første år, du står med en lille en og får en baby. Det er død hårdt men jeg har aldrig fortrudt, for nu har de en legekammerat i hinanden og kan slet ikke undvære hinanden og vil have en mere næste år og nok os en lige i røven af nummer 3 

Anmeld Citér

19. juni 2017

AnoMom

Jeg har ikke selv men to af mine bedste veninder har begge pseudo tvillinger med 14 og 16 mdr mellemrum. 

Begge udtaler at de aldrig har fortrudt deres børn men at de mange gange har fortrudt at få dem så tæt på hinanden. Specielt i tumlinge tiden. 

De oplever meget konkurrence hos hinanden i de små år. Nu når min ene venindes sønner er 6 og 7 år så har de meget glæde af hinanden. Men det er først indenfor se sidste 2 år det er blevet sådan 

Anmeld Citér

19. juni 2017

Rockertand

Profilbillede for Rockertand

Min kæreste og jeg blev beriget med en skøn datter d.6/2-17. Den dejligste og nemmeste baby man kunne ønske sig. <3

Vi er blevet lidt varme på idéen om nr.2. På trods af, at jeg altid har sagt, jeg ville vente 2-3 år, så vi kunne nyde vores første godt og grundigt. Men alligevel er der noget inden i mig, som mægtigt gerne vil have en lillesøster/bror til vores datter tidligt, så de kunne få glæde af hinanden, være færdig med babystuff nogenlunde samtidigt og bare fordi vi KNUSELSKER vores dejlige datter og en nr.2 ville være skønt. :-D

Nogle med pesudotvillinger herinde? Kom endelig med gode råd eller bare lidt info :-P

Planen var, at jeg ville starte på Pædagoguddannelsen til februar, så vi ville begge være på SU. Måske et lidt stramt budget, men alt handler vel om prioritering ;-)

Hvis dit barn kunne vælge - tror du så, at hun ville vælge at undvære sin mor så tidligt? At skulle lære at vente, når man ikke er gammel nok - eller være nummer 2, når man bare har behov for at være nummer 1?

Vi har børn med forskellige aldersforskelle - dem med knap 4 år imellem er tættest, dem med knap 2 år imellem skændes som hund og kat.

Prøv at skelne mellem eget behov og dit barns behov og tænk så på, hvilket behov der er vigtigst....

Anmeld Citér

19. juni 2017

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod

Ærligt jeg ville aldrig planlægge pseudotvillinger. Jeg har ikke selv, hvor begge levede. Men har en del omkring mig med pseudotvillinger og ved med tre børn, at den overskønne 4 mnd baby, pludselig bliver til den morsyge 9 mnds baby, den gående 1 årige, den stædige 2 årige, den 7 mnd med maveproblemer, den 1 årige med mellemøresbetændelse, den trodsige tumling, den helt igennem sjove 2 årige med et nyt sprog som jeg gerne vil have tid til og ikke samtidig have den 6 mnd gamle baby der sover af h...til og gør jeg ikke har overskud til alle de sproglige fornurligheder. Jeg ved den ene baby kan være nem og den anden kan have kolik osv. Jeg er sikker på det er fantastisk at være forældre til pseudotvillinger på samme måde som det er at være når der er 10 år mellem, men jeg ville ikke planlægge ud fra det, da jeg tænker at tiden til skønsakken er så usikker med en baby, og tiden til baby er usikker med en livlig og trodsig tumling. 

Anmeld Citér

19. juni 2017

Xolia

Mimsa skriver:

Mine 2 yngste er 2 og 3,5 med 19 mdr imellem. Begge drenge. 

De leger ALTID sammen. 

Det var / er hårdt men har også 2 ældre børn og en mand med depression som var indlagt i 6 ud af de første 9 mdr med den yngste...

Anmeld Citér

19. juni 2017

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Der er delte meninger om hvornår børn er pesudotvillinger ik? Mener det er enten 18 eller 24 måneders forskel? 

Nå men der er 21 måneder imellem mine to børn. Når jeg tænker tilbage og ser nogle billeder kan jeg nogle gange få helt ondt i maven og blive lidt ked af der indeni, fordi vores søn var så lille og alt for lille til at blive storebror, i mine øjne, hvis jeg ser tilbage. Men og det er også er vigtigt men! Det hele vendte rigtig hurtigt og der blev skabt et unikt bånd imellem de to! 

Vi har aldrig været særlig meget 'gå-ud-mennesker' hvilket betød at vi brugte rigtig meget tid sammen, alle sammen, så er ikke helt enig i at den store skal undvære sin mor. Selvfølglig er man på med den helt lille, men jeg brugte rigtig meget tid og energi på min store, så han ikke skulle føle sig "efterladt" af mor. 

Mine børn er i dag begge skolebørn og har siden dagplejen haft det fantastisk. Selvfølgelig kan de være ved at rive håret af hinanden, men de savner også hianden så snart de ikke er sammen. Og de er et eller andet sted bedste venner, de er gode sammen

Anmeld Citér

19. juni 2017

A-1995

Jeg har 18 mdr mellem mine. De er 1 1/2 og 3 år. Det har været hårdt og de har mange konflikter- det er nok mest fordi at deres personligheder er SÅ forskellige. 

MEN lige så mange konflikter og skænderier de har, lige så fantastisk kan de lege sammen og det er tydeligt at de har et helt unikt bånd. 

Jeg synes stadig det er hårdt- mest pga alle konflikterne, men jeg har ikle fortrudt og jeg er sikker på at det kun bliver bedre ��

Anmeld Citér

19. juni 2017

CBbaby

Profilbillede for CBbaby

Jeg har tre forskellige veninder i min omgangskreds som er pseudotvillinger. De kender ikke hinanden og kun den ene er i gang med at få børn. 

Jeg har er barn. Jeg har spurgt dem, hvad de tænker om det. 

2 siger, at det vil ikke selv udsætte deres kommende børn for. Det var alt for hårdt og spm voksne er der stadig en voldsom intern konkurrence, som har gjort den ene nærmest depressiv. Jo jo, de elsker da deres søskende, men de er ikke tætte! De er begge mere tætte med henholdvis en storebror (der er 4 år op til og 12 måneder til søsteren) og en lillebror (der er 6 år ned til, hvor der til søsteren er 17 måneder) 

den anden har et godt bånd til sin søster. Men det krævede også alt af de forældre. Forældrene har udtalt, at det krævede sp meget, at det nok var med til at dræbe deres ægteskab. (De blev skildt, da pigerne var større) 

Jeg tror det kræver helt vildt meget mere, at være gode psudotvillingeforældre end noget andet. For at det er en ren gevinst for børnene. Også synes jeg, at man måske bør lytte til de mange undersøgelser, som understøtter, at det er bedst for begge børn, hvis der er ca 3-4 år i mellem. 

Selv er der 4 år mellem mig og min søster. Vi er meget tætte!! Mere end mine tre veninder, med deres pseudosøskende.

så i mine øjne, så for mam pseudotvillinger for sin egen skyld (for st babytamtam er hurtigt overstået) men det er det eneste fode argument. For det koster også ekstremt meget for børnene, hvis man ikke har den rette kapacitet til at have to babyer u huset. Som ikke kan det samme, men som sammenlignes. Og som større forventes at skulle dele ting osv, men ikke har lyst, fordi der hvor de adskiller sig (alderen) pludseligt bliver meget vigtigt for dem og kan skabe konflikter. Også er det nemmere at håndtere to forskellige børn og personligheder, hvis de også har vær deres alder og dermed udfordringer

Ps. Jeg forsøger ikke at sige, at folk der får pseudotvillinger er dårlige forældre, blot at det virkelig kræver en kæmpe indsats for at få enderne til at hænge samme, og stadig sætte børnene først og se dem, præcis hvor de er som individer, hvor der er MeGET forskel på deres alder i de små år. Og der rigtig mange, der kan. Der skal nok komme hele gode mennesker ud af pseudotvillinernez Men jeg siger bare - at alle de 3 par jeg kender - De ville vælge om, og ønske at der var længere mellem dem og deres søskende.

Anmeld Citér

19. juni 2017

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra

Jeg har 23 mdr mellem mine døtre og det var alt for kort tid. Vi gjorde det af samme årsager som jer, men kunne vi gøre det om, gjorde vi det. Det var alt for hårdt i al for lang tid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+