Jeg har tre forskellige veninder i min omgangskreds som er pseudotvillinger. De kender ikke hinanden og kun den ene er i gang med at få børn.
Jeg har er barn. Jeg har spurgt dem, hvad de tænker om det.
2 siger, at det vil ikke selv udsætte deres kommende børn for. Det var alt for hårdt og spm voksne er der stadig en voldsom intern konkurrence, som har gjort den ene nærmest depressiv. Jo jo, de elsker da deres søskende, men de er ikke tætte! De er begge mere tætte med henholdvis en storebror (der er 4 år op til og 12 måneder til søsteren) og en lillebror (der er 6 år ned til, hvor der til søsteren er 17 måneder)
den anden har et godt bånd til sin søster. Men det krævede også alt af de forældre. Forældrene har udtalt, at det krævede sp meget, at det nok var med til at dræbe deres ægteskab. (De blev skildt, da pigerne var større)
Jeg tror det kræver helt vildt meget mere, at være gode psudotvillingeforældre end noget andet. For at det er en ren gevinst for børnene. Også synes jeg, at man måske bør lytte til de mange undersøgelser, som understøtter, at det er bedst for begge børn, hvis der er ca 3-4 år i mellem.
Selv er der 4 år mellem mig og min søster. Vi er meget tætte!! Mere end mine tre veninder, med deres pseudosøskende.
så i mine øjne, så for mam pseudotvillinger for sin egen skyld (for st babytamtam er hurtigt overstået) men det er det eneste fode argument. For det koster også ekstremt meget for børnene, hvis man ikke har den rette kapacitet til at have to babyer u huset. Som ikke kan det samme, men som sammenlignes. Og som større forventes at skulle dele ting osv, men ikke har lyst, fordi der hvor de adskiller sig (alderen) pludseligt bliver meget vigtigt for dem og kan skabe konflikter. Også er det nemmere at håndtere to forskellige børn og personligheder, hvis de også har vær deres alder og dermed udfordringer 
Ps. Jeg forsøger ikke at sige, at folk der får pseudotvillinger er dårlige forældre, blot at det virkelig kræver en kæmpe indsats for at få enderne til at hænge samme, og stadig sætte børnene først og se dem, præcis hvor de er som individer, hvor der er MeGET forskel på deres alder i de små år. Og der rigtig mange, der kan. Der skal nok komme hele gode mennesker ud af pseudotvillinernez Men jeg siger bare - at alle de 3 par jeg kender - De ville vælge om, og ønske at der var længere mellem dem og deres søskende.