Frustreret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2017

Mamalu

Profilbillede for Mamalu
Lomm skriver:

Jeg er så ikke enig med pædagogen - du skal ALTID tale til ham på dit modersmål, og insistere på at han svarer dig på dansk. Alt andet er synd for både barnet samt danske familie medlemmer.

Ud fra det du beskriver er jeg ikke bekymret (ja, ved godt det selvfølgelig er noget andet for dig ), jeg tror simpelthen det er et mix af flere sprog + hans personlighed. Det skal nok komme!

Bruger I tablet? Man kan jo få apps hvor der kommer et billede af fx en gris, hvor ordene så bliver sagt på begge sprog. Jeg kigger lige hvad dem vi har hedder.

Ja det har du selvfølgelig ret i. Det er heller ik sjovt for både jeg og han elsker når jeg synger børnesange for ham på dansk. Så vi taler stadig dansk. Han har faktisk overrasket os med at sige mange nye ord her i weekenden så det er rigtig dejligt!  Som du sir så skal det nok komme så  

Ej tusind tak det skal jeg helt sikkert prøve. Rigtig sødt af dig   Mange tak for hjælpen 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

19. juni 2017

Anonym

Som lærer i sprogtilegnelse, vil jeg lige påpege, at det er vigtigt, at der er plads til at barnet også må udtrykke sig på det sprog, som falder ham naturligt. 

Man presser psyken hos mennesker, hvis der aldrig er et frirum til at udtrykke sorg, vrede eller glæde på et sprog, hvor man kan. 

Sproget skal nok komme, og i skal i hverdagssamtaler tale de ekstra sprog i vil. også op jeg fokusere på 2 sprog. Man kan sagtens lære et nyt sprog som 4-årig, 7-årig osv. Tænk på alle de flygtningebørn, som kommer til dk som 13-årig og kan dansk på et år. 

Derfor:

1. Max to sprog, hvis barnet ikke er god på sit modersmål. Dette skal I indtil barnet kan udtrykke sig flyvende på de to sprog. Herefter indfører i et tredje.

2. Tving ALDRiG barnet til at forklare situationer på andet end det sprog, barnet har lyst til. Barnet. Kan opfatte en situation som ubehagelig, og den voksne synes det ikke, og "tvinger" barnet til at forklare sig på et andet sprog. Dette er ikke godt. Sæt i stedet for ord på dagligdagsting. Som "nu vasker vi op. Se, vi tørrer glassene af osv" 

derudover; held og lykke det skal nok gå

Anmeld Citér

19. juni 2017

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama

Min pige er 2.5 år, og hun var over to inden at hun sagde mere end 5 ord. Det kommer væltende i perioder, så det kommer lige pludseligt. Min pige er 3 sproget. Hun lærer mere af at andre børn snakker end hvis en voksen gør det, så er det åbenbart mere interessant 

Anmeld Citér

19. juni 2017

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Min søn er fra februar 2015, og dermed samme alder som din søn. Han har LIGE lært at sige moar til gengæld siger han det 100 gange om dagen og han siger det så rent og fint. Han siger også Baar, men har ellers også været sindssygt langsom med sproget. Han forstår dog alt. Og udtrykker sig fint. Han kan sige baaar deer.. hvilket betyder far skal sidde der. Men det er også de eneste ord han kan sætte sammen. Vuggestuen er absolut ikke bekymret. Det skal nok komme siger de

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.