Offentlig amning - Hvorfor er det en debat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2017

anonym12

Jeg har heldigvis aldrig fået nogen kommentare. I starten var det meget svært for mig at amme offentlig. Nu er han 19 mdr og jeg er lidt mere ligeglad. Jeg forsøger at gøre det diskret (hvilket godt kan være svært med store børn) og så må folk altså kigge væk.

Jeg har enkelte gange fået et blik, som jeg har tolket som fordømmende, men mon ikke jeg havde fået samme fordømmende blik hvis jeg havde ladet ungen skrige på mælk.

Og nej, jeg bruger ikke umiddelbart ammerum, da de ofte stinker af parfume (det gør det i fisketorvet ihvertfald). Jeg synes det er fedt at de findes til folk der har brug for det, men jeg nægter at sidde med mit barn i en dunst at parfume .  Tilgengæld ammer jeg ofte i vores vikle når vi er ude, så skal man virkelig tæt på for at se noget.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2017

Bananaalice

Jeg ønsker ikke at amme. 
Men skal nok gøre det alligevel de første par måneder, men jeg ønsker det ikke. og jeg ønsker ikke at amme offentligt, jeg ønsker mit barn skal kunne spise i fred og ro, så vi kan koncentrere os om det. Jeg ønsker at komme så hurtigt på flaske som muligt (nok 6 måneder), så min kæreste kan tage en stor del barsel. 
Min mor fik aldrig amningen til at du med mig, så måske jeg er farvet af at jeg aldrig har haft børnesygdomme, og alligevel har været sindsygt mor-glad hele mit 28 årige liv. Jovist, hun var ked af det aldrig fungerede, hun ville hjertens gerne have ammet, men hun synes også skemad og grød havde en del friheder, og det at kunne tage ud og bare have flasker med (Men det var også dengang man jo gerne måtte give kold kamillethe til at slukke tørsten, det er vidst ret udskældt i dag).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.