Offentlig amning - Hvorfor er det en debat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.024 visninger
41 svar
107 synes godt om
9. juni 2017

Elskeratværemoar

http://enmorsperspektiv.dk/2017/06/09/offentlig-amning-stop-nu-den-debat/

Hvad er jeres syn på offentlig amning? Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det er så slemt - kontra busreklamer med bryster - nøgne bryster på stranden osv?... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2017

altogintet

imamom skriver:

http://enmorsperspektiv.dk/2017/06/09/offentlig-amning-stop-nu-den-debat/

Hvad er jeres syn på offentlig amning? Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det er så slemt - kontra busreklamer med bryster - nøgne bryster på stranden osv?... 

Jeg er så meget FOR offentlig amning, og hvis der er noget, der kan gøre mig harm, så er det, når folk shamer amning. Jeg kan simpelthen ikke se det ulækre i at give sit barn mad.

Når jeg selv får børn vil jeg skamamme offentlig, så kan alle de sure triste mennesker sgu lære det 

Dog forstår jeg godt, at folk ikke synes det er fedt, hvis man sidder med bryster og mælk flyvende til alle sider. Men jeg har ALDRIG set det, de fleste kvinder synes da heller ikke det er megafedt, og "pakker sig jo ind" evt, under en stofble, så man intet kan se.

Det samme vil jeg selv gøre, og hvis folk kommenterer negativt på det, så har jeg kun hovedrysten tilovers. Bliver jeg fx. smidt ud fra en café pga af det, så vil jeg rejse mig og gå - UDEN betaling.

Anmeld Citér

9. juni 2017

Elskeratværemoar

altogintet skriver:

Jeg er så meget FOR offentlig amning, og hvis der er noget, der kan gøre mig harm, så er det, når folk shamer amning. Jeg kan simpelthen ikke se det ulækre i at give sit barn mad.

Når jeg selv får børn vil jeg skamamme offentlig, så kan alle de sure triste mennesker sgu lære det 

Dog forstår jeg godt, at folk ikke synes det er fedt, hvis man sidder med bryster og mælk flyvende til alle sider. Men jeg har ALDRIG set det, de fleste kvinder synes da heller ikke det er megafedt, og "pakker sig jo ind" evt, under en stofble, så man intet kan se.

Det samme vil jeg selv gøre, og hvis folk kommenterer negativt på det, så har jeg kun hovedrysten tilovers. Bliver jeg fx. smidt ud fra en café pga af det, så vil jeg rejse mig og gå - UDEN betaling.

Præcis!!!!

Så dejligt at høre! 

Jeg ser nemlig heller ikke ligefrem nogle der kaster patterne rundt omkring så alle kan se det hele - de fleste ammende kvinder så jo netop heller ikke selv det er fedt, at vise sig selv frem.

Anmeld Citér

9. juni 2017

altogintet

imamom skriver:

Præcis!!!!

Så dejligt at høre! 

Jeg ser nemlig heller ikke ligefrem nogle der kaster patterne rundt omkring så alle kan se det hele - de fleste ammende kvinder så jo netop heller ikke selv det er fedt, at vise sig selv frem.

Der ligger en lille film på youtube, (kan se om jeg kan finde den og proppe herind) tror den er fra USA.

De har lavet et eksperiment, hvor der sidder en kvinde og ammer sit barn, og folk går forbi er siger direkte til hende, at hun er ulækker. Ved siden af hende sidder en storbarmet ung kvinde, med virkelig nedringet (her kan du faktisk SE brystet, det kan du ikke ved hende der ammer). Du skulle se nogle blikke hun får - og det er absolut ikke negative blikke. Synes det er SÅ klamt altså...

Anmeld Citér

9. juni 2017

altogintet

imamom skriver:

Præcis!!!!

Så dejligt at høre! 

Her er et link til videoen

https://www.youtube.com/watch?v=eVZuyLlk4cg

Anmeld Citér

9. juni 2017

Elskeratværemoar

altogintet skriver:

Der ligger en lille film på youtube, (kan se om jeg kan finde den og proppe herind) tror den er fra USA.

De har lavet et eksperiment, hvor der sidder en kvinde og ammer sit barn, og folk går forbi er siger direkte til hende, at hun er ulækker. Ved siden af hende sidder en storbarmet ung kvinde, med virkelig nedringet (her kan du faktisk SE brystet, det kan du ikke ved hende der ammer). Du skulle se nogle blikke hun får - og det er absolut ikke negative blikke. Synes det er SÅ klamt altså...

Det er jo skræmmende at tænke på, at det er sådan virkeligheden er!!

Anmeld Citér

9. juni 2017

altogintet

imamom skriver:

Det er jo skræmmende at tænke på, at det er sådan virkeligheden er!!

Det er vildt skræmmende  Og faktisk også en debat jeg rigtig gerne vil bringe mere på banen, når jeg engang selv skal til at amme. Vi SKAL simpelthen have vendt den udvikling...

Anmeld Citér

9. juni 2017

MiniMe2005

Det er sjovt, jeg ammede min søn i et år (stoppede for en måned siden) alle steder - i bussen, toget, parker (endda assistens kirkegården), caféer, you name it. Når baby er sulten, er baby sulten. Jeg har aldrig oplevet kommentarer, blikke eller andet. Jeg har dog altid spurgt, hvis vi var på en café/restaurant, men er aldrig blevet afvist. 

Jeg kan helt ærligt ikke finde ud af, om jeg har været heldig, eller om problemet faktisk slet ikke er så stort (længere). Der har jo været en del fokus på det de seneste år, og mit indtryk er, at de fleste synes, det er helt i orden, så længe man viser hensyn og ikke kaster brysterne i hovedet på folk (men hvem har også lyst til det?).

Det er selvfølgelig fint at diskutere det fra tid til anden, men mit indtryk er, at det ikke er det store problem.

Anmeld Citér

9. juni 2017

grinny

MiniMe2005 skriver:

Det er sjovt, jeg ammede min søn i et år (stoppede for en måned siden) alle steder - i bussen, toget, parker (endda assistens kirkegården), caféer, you name it. Når baby er sulten, er baby sulten. Jeg har aldrig oplevet kommentarer, blikke eller andet. Jeg har dog altid spurgt, hvis vi var på en café/restaurant, men er aldrig blevet afvist. 

Jeg kan helt ærligt ikke finde ud af, om jeg har været heldig, eller om problemet faktisk slet ikke er så stort (længere). Der har jo været en del fokus på det de seneste år, og mit indtryk er, at de fleste synes, det er helt i orden, så længe man viser hensyn og ikke kaster brysterne i hovedet på folk (men hvem har også lyst til det?).

Det er selvfølgelig fint at diskutere det fra tid til anden, men mit indtryk er, at det ikke er det store problem.

Problemet er faktisk vendt til at man nu peger fingre af flaskemødre 

Det er fint der har været så stort et fokus på amning for det ER normalt og det ER okay, problemet er bare at man nu har gjort det "så normalt" at man skal forsvare flaske og det er fandme øv! 

Jeg er blevet stoppet i Aldi af en dame der bare lige ville fortælle mig at mit barn har bedst af bryst og at jeg ikke burde give erstatning! 

Begge dele er okay at jeg elsker at se mødre der ammer når barnet er sulten lige meget hvor eller hvornår - jeg er dog pisse misundelig 

Anmeld Citér

9. juni 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså da jeg fik Thea for 8 1/2 år side og Alberte for snart 5 år siden, da ammede jeg altså alle steder, og har ALDRIG fået andet end gode kommentar omkring det.

Har faktisk nærmer oplevet det modsatte, nemlig at folk er kommet hen og har sagt NÅÅRH hvor ser det hyggeligt ud eller IH hvor lyder det bare hyggeligt, når hun ligger der og smasker.

Engang i svømmehallen, sad jeg med Alberte og hun var bare sulten, sulten og sku bare ha mad NU, mens vi var ved at være færdig, så der satte jeg mig ind med et håndklæde og gav hende bryst, med det resultat, at der pludselig sad 3 ældre damer og snakkede med mig i 20-30 minutter, om dengang de selv havde små babyer osv. Det var da lidt hyggeligt! Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.