Offentlig amning - Hvorfor er det en debat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2017

Elskeratværemoar

StineW79 skriver:

Altså da jeg fik Thea for 8 1/2 år side og Alberte for snart 5 år siden, da ammede jeg altså alle steder, og har ALDRIG fået andet end gode kommentar omkring det.

Har faktisk nærmer oplevet det modsatte, nemlig at folk er kommet hen og har sagt NÅÅRH hvor ser det hyggeligt ud eller IH hvor lyder det bare hyggeligt, når hun ligger der og smasker.

Engang i svømmehallen, sad jeg med Alberte og hun var bare sulten, sulten og sku bare ha mad NU, mens vi var ved at være færdig, så der satte jeg mig ind med et håndklæde og gav hende bryst, med det resultat, at der pludselig sad 3 ældre damer og snakkede med mig i 20-30 minutter, om dengang de selv havde små babyer osv. Det var da lidt hyggeligt! Vh Stine 

Ja, det er heldigvis mange, der ikke har et problem med det. Men desværre også mange der har. Det er ikke mere end et par uger siden, at jeg hørte om en kvinde der var blevet smidt ud af Deichmann for at have siddet og ammet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2017

Miti's mama

grinny skriver:

Problemet er faktisk vendt til at man nu peger fingre af flaskemødre 

Det er fint der har været så stort et fokus på amning for det ER normalt og det ER okay, problemet er bare at man nu har gjort det "så normalt" at man skal forsvare flaske og det er fandme øv! 

Jeg er blevet stoppet i Aldi af en dame der bare lige ville fortælle mig at mit barn har bedst af bryst og at jeg ikke burde give erstatning! 

Begge dele er okay at jeg elsker at se mødre der ammer når barnet er sulten lige meget hvor eller hvornår - jeg er dog pisse misundelig 

Jeg fik samme kommentar fra en dame i netto, da hun så jeg havde erstatning i vognen. Derudover har jeg skulle forsvare det et utal af gange til alle mulige. Er træt af det - ville gerne amme, men kan ikke.

Det værste er så når der bliver nævnt at jeg nok bare ikke prøvede nok 

Anmeld Citér

9. juni 2017

Flomama

grinny skriver:

Det er fint der har været så stort et fokus på amning for det ER normalt og det ER okay, problemet er bare at man nu har gjort det "så normalt" at man skal forsvare flaske og det er fandme øv! 

Jeg er blevet stoppet i Aldi af en dame der bare lige ville fortælle mig at mit barn har bedst af bryst og at jeg ikke burde give erstatning! 

Begge dele er okay at jeg elsker at se mødre der ammer når barnet er sulten lige meget hvor eller hvornår - jeg er dog pisse misundelig 

Nej det er desværre ikke nyt. 

I 1998 fik min mor min lillebror og der var  kommentarene de samme i 2012 fik jeg min første søn og der var det samme kommentare og problemer 

Anmeld Citér

9. juni 2017

AnoMom

imamom skriver:

http://enmorsperspektiv.dk/2017/06/09/offentlig-amning-stop-nu-den-debat/

Hvad er jeres syn på offentlig amning? Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det er så slemt - kontra busreklamer med bryster - nøgne bryster på stranden osv?... 

Jeg har ingen problemer med offentlig amning. Men ærligt synes det er skummelt at se en mor amme sit 1 årige barn offentligt. I mine øjne har et barn ikke akut behov for amning i den alder. MEN!! Jeg kigger bare væk. At jeg har den holdning skal ikke gå udover de mødre der har det fint med det. 

Så frem med yveret de damer. Jeg kigger bare den anden vej

Anmeld Citér

9. juni 2017

altogintet

MiniMe2005 skriver:

Det er sjovt, jeg ammede min søn i et år (stoppede for en måned siden) alle steder - i bussen, toget, parker (endda assistens kirkegården), caféer, you name it. Når baby er sulten, er baby sulten. Jeg har aldrig oplevet kommentarer, blikke eller andet. Jeg har dog altid spurgt, hvis vi var på en café/restaurant, men er aldrig blevet afvist. 

Jeg kan helt ærligt ikke finde ud af, om jeg har været heldig, eller om problemet faktisk slet ikke er så stort (længere). Der har jo været en del fokus på det de seneste år, og mit indtryk er, at de fleste synes, det er helt i orden, så længe man viser hensyn og ikke kaster brysterne i hovedet på folk (men hvem har også lyst til det?).

Det er selvfølgelig fint at diskutere det fra tid til anden, men mit indtryk er, at det ikke er det store problem.

Hvor er det fantastisk, at du Inter negativt har oplevet. Jeg har desværre ikke selv børn endnu, men når jeg bliver, ønsker jeg at opleve offentlig amning som du har oplevet det. 

Det er da bare vildt fedt, hvis der ikke er så meget shame på emnet længere 

Anmeld Citér

9. juni 2017

altogintet

grinny skriver:

Ej det er fandeme heller ikke okay, bare sådan at stoppe op og blande sig i andres valg. Mon ikke du har en grund til, at du gør, som du gør

Hvordan reagere du på det? Jeg tror jeg ville blive helt paf og sikkert også ked af det. 

Anmeld Citér

9. juni 2017

altogintet

StineW79 skriver:

Altså da jeg fik Thea for 8 1/2 år side og Alberte for snart 5 år siden, da ammede jeg altså alle steder, og har ALDRIG fået andet end gode kommentar omkring det.

Har faktisk nærmer oplevet det modsatte, nemlig at folk er kommet hen og har sagt NÅÅRH hvor ser det hyggeligt ud eller IH hvor lyder det bare hyggeligt, når hun ligger der og smasker.

Engang i svømmehallen, sad jeg med Alberte og hun var bare sulten, sulten og sku bare ha mad NU, mens vi var ved at være færdig, så der satte jeg mig ind med et håndklæde og gav hende bryst, med det resultat, at der pludselig sad 3 ældre damer og snakkede med mig i 20-30 minutter, om dengang de selv havde små babyer osv. Det var da lidt hyggeligt! Vh Stine 

Ej det lyder altså bare vildt hyggeligt Dejligt at du har haft positive oplevelser med offentlig amning. Jeg håber jeg får det samme, når det bliver min tur 

www.altogintet.dk

Anmeld Citér

9. juni 2017

altogintet

AnoMom skriver:

Jeg har ingen problemer med offentlig amning. Men ærligt synes det er skummelt at se en mor amme sit 1 årige barn offentligt. I mine øjne har et barn ikke akut behov for amning i den alder. MEN!! Jeg kigger bare væk. At jeg har den holdning skal ikke gå udover de mødre der har det fint med det. 

Så frem med yveret de damer. Jeg kigger bare den anden vej

Et så stort barn ville jeg nok også synes var lidt hmmm grænseoverskridende? at se blive ammet offentligt, måske netop fordi et ét årigt barn ikke har samme her-og-nu behov. Men som dig ville jeg også bare vende hovedet den anden vej 

Anmeld Citér

9. juni 2017

Sprit25

Som tjener har jeg oplevet ammende mødre, det vitterligt hev brysterne frem og lod dem lufttørre næsten. Lige der midt på terassen. 

Jeg er 100 for amning og am for fanden løs men jeg gider ikke se på lufttørring og dæk gerne lidt til på en restaurant 

Anmeld Citér

9. juni 2017

AnoMom

imamom skriver:

Ja, det er heldigvis mange, der ikke har et problem med det. Men desværre også mange der har. Det er ikke mere end et par uger siden, at jeg hørte om en kvinde der var blevet smidt ud af Deichmann for at have siddet og ammet. 

Der må jeg indrømme at jeg synes det er helt ok at blive sendt ud af butikken. Vi går heller ikke og spiser i butikkerne hvilket heller ikke er tilladt. Og ja baby var sulten så baby skulle have mad. Men så skulle hun have forladt butikken og sat sig på den bænk der var lige udenfor butikken. 

havde det været en restaurant derimod. Ja så var jeg også blevet forarget men ikke en butik. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.