grinny skriver:
Jeg blev paf og sagde intet og jeg tænker tit at jeg skulle have fortalt hende at man ikke bare sådan kunne pege fingre af folk, men samtidig er jeg også glad for at jeg ikke sagde noget for jeg skal egentlig ikke forsvare og forklare hvorfor mit barn får erstatning.
Kunne jeg amme ville jeg være lykkelig og rigere både på tid og pengekontoen! Intet ønske er større end amning men det duede ikke 
Og så kan sådan en kvinde få mig helt ned i sølet og tvære mig ud! Værst af alt er, at hun fik mig den aller første gang jeg købte erstatning hvor jeg i samarbejde med læge og sygehuset om natten havde aftalt at smide håndklædet i ringen!
Jeg kommer aldrig til at forstå, hvorfor der er nogen, der synes, det er i orden at shame kvinder, der giver flaske.
Og du har i øvrigt ret i, at det er et problem! Vi gav erstatning, når vores søn for eksempel blev passet, og jeg kan huske, at jeg var nervøs, når jeg købte erstatning, fordi jeg ikke ville have, at andre tænkte, at jeg var en dårlig mor. Og det er sgu ikke i orden!
Jeg besluttede mig for at spørge dem, der kunne finde på at kritisere, om de slet ikke kunne komme på nogen som helst naturlig grund til, at jeg ikke ammede. Om det kunne tænkes, at jeg for eksempel havde været syg (underforstået brystkræft), og derfor ikke havde noget valg. Kun for at lukke munden på og for at få dem til at forstå, hvor vanvittig upassende det er, at de kommenterer på andres valg uden at kende baggrunden.
Det blev heldigvis aldrig aktuelt for mig, og da jeg jo ammede, var jeg forskånet for mange ture efter mme, men jeg jeg en lille smagsprøve på nogle af de følelser, flaskemødre kan have. Og det er ikke i orden, at man skal have de følelser eller hele tiden forsvare sit valg. Især fordi det slet ikke er sikkert, at man har haft et valg.
Så hvis der endelig skal tages en debat, er det den.