Indkøbsliste - Alt hvad du skal bruge til baby!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2017

lineog4

Alexandra Kirk skriver:

1. Jeg skriver bestemt ikke listen for at tjene penge. Jeg har ikke tjent så meget som en øre på denne liste. Det kunne jeg, hvis folk købte via mit link ja, men det er så få mennesker der gør det, så hvis man bruger så meget tid på at lave sådan nogle liste, i håb om at tjene gode penge, så kan man godt tro om igen. For sådan er virkeligheden ikke - så der tager du fejl.

2. Det er fint med konstruktiv kritik. Listen må gerne debatteres. Så længe folk ikke tror, at jeg ændrer i listerne, fordi listen ikke lige levede op til vedkommendes behov. Mange kommentarer er ikke konstruktiv kritik, men utrolig negativ kritik, fordi den ikke lige passer deres behov. 

3. Der er så mange der har haft gavn af min liste - derfor deler jeg den.

4. Synes man listen er ubrugelig - så bruger man den ikke. 

5. Jeg opfordrer ikke folk til at bruge en masse penge. Stort set alle de ting jeg købte til min baby, var brugte ting. Hvor ser du lige at jeg råder folk til at smide mange penge ud på baby? Fordi jeg foreslår ting, kan man da godt vælge selv, at finde tingene brugt?.. 

6. Det kan godt være du, og andre, finder listen uoverflødig og ikke brugbar, men mange andre finder den super brugbar. Det kan derfor godt være, at du synes jeg skulle have lavet en anden liste, eller slet ikke have lavet den. Fair nok, men jeg ændrer ikke listen ud fra hvad du synes. Så kunne jeg konstant ændrer den, fordi der er så mange med forskellige synspunkter. Logisk nok, laver jeg den ud fra, hvad jeg selv ledte efter da jeg var førstegangsmor. 

7. Du behøver ikke forstå formålet med listen. Men hvorfor gider du så egentlig bruge så meget krudt på at kommentere den? Jeg skriver da heller ikke til libero.dk og voresboern.dk og kritiserer deres lister for at være mangelsfulde og meningsløse fordi den ikke lige passer mig. Den passer jo nok andre, og så må jeg jo bare leder videre efter noget der passer mig. 

8. Jeg vil igen pointere at listen ikke er skrevet med det formål at tjene penge, som du så fint antyder. Egentlig spøjst som folk altid skal tro det værste om andre mennesker. Er det så svært at tro, at man faktisk bare prøver at hjælpe andre? Som da jeg fx brugte en del tid på at lave en liste over alle de gratis babypakker man kan få. Eller brugte tid på at lave 10 gåde råd til farmand under fødslen. For det er da bestemt ikke noget jeg tjerner en rød reje på overhoved. I modsætning til manges forudindtagelser, så prøver jeg faktisk bare at hjælpe folk. Og det gør jeg ud fra, at jeg selv godt kunne have brugt den hjælp, som jeg nu giver videre til andre. Så kan de jo vælge at tage imod den, eller lade være. 

Kort svar, for gider ikke tæske langhalm og har også fået formidlet det jeg ville nemlig gå ikke ud fra en liste, køb så lidt som muligt før fødslen det er ikke en videnskab at få børn. 

Men til dig jeg provokeres simpelthen af nogle af sine ordlyde: her en den komplette liste - Nope den er præcis lige så halv og lige så vurdere de som de andre for jeg ville skulle tilføje noget. Fint at skrive en liste ophøj den dog ikke til noget særligt, den er som alle de andre lister. 

Så provokeres jeg af den jo nærmest er længere end babysams og andre lignende hvor man dig er klar over de er skrevet i kommerciel øjemed - skal vi virkelig som almindelige forbrugere gå med på bølgen af det materielle nærmest fylder mere i forberedelsen til at blive mor end noget som helst andet. Ja man kan selv vurdere, men nu bliver listen ikke solgt af en forretning som vil sælge, men af en mor som lige selv har prøvet det, så må det da være rigtigt. 

Jeg er en gammel rotte, måske nogle gange for gammel  og jeg bliver så ked af at se nye mødre der skal græde snot over de ikke har råd til sengeranden til 600 kr (man kan faktisk have en baby uden at have en sengerand jeg har aldrig  haft), sidder og har brugt penge på lanolincreme og zink salve og kan smide det ud et år efter osv. Og jo det gør de/vi (jeg var selv en af dem). Fra mor til mor ville det være fantatisk med en liste over alle de gratis pakker ser findes, fede genbrugssteder og et slå koldt vand i blodet og drøn ikkw ud og køb sutter, zink salve, bandeindsats osv før baby er kommet og I mærker efter hvordan I vil være forældre. Se så ville jeg tage hatten af og bukke i respekt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2017

Flomama

Som den eneste positive åbenbart 

jeg elskede lister! Jeg Google løs for at finde dem og jeg gad ikke bruge libero osv fordi jeg følte de var skrevet i "køb de bedste produkter=vores tone" så jeg var lykkelig for blog indlæg med lister.. 

Det er fint mange af jer bare kunne købe efter fødslen og kun købte Basis indtil da men jeg er var baby mongol, anede ikke hvad sådan en skulle bruge, en sutte klud bruger baby vel til at sutte på? Barnevogn bruges vel når baby er for tung til bærer sælen? Osv. Havde jeg ikke haft et par lister at gå ud fra havde jeg formentlig købt ind til en teenager  ungen kom endda 2 måneder før tid så det var perfekt farmand kunne tjekke min søge historik og købe basis (for mig var det  i øvrigt også en baby nest) lide safer!!! 

Sutteklude endte jeg med at bruge 10 om dagen af så 35 var passende her 

Anmeld Citér

31. maj 2017

Elskeratværemoar

lineog4 skriver:

Kort svar, for gider ikke tæske langhalm og har også fået formidlet det jeg ville nemlig gå ikke ud fra en liste, køb så lidt som muligt før fødslen det er ikke en videnskab at få børn. 

Men til dig jeg provokeres simpelthen af nogle af sine ordlyde: her en den komplette liste - Nope den er præcis lige så halv og lige så vurdere de som de andre for jeg ville skulle tilføje noget. Fint at skrive en liste ophøj den dog ikke til noget særligt, den er som alle de andre lister. 

Så provokeres jeg af den jo nærmest er længere end babysams og andre lignende hvor man dig er klar over de er skrevet i kommerciel øjemed - skal vi virkelig som almindelige forbrugere gå med på bølgen af det materielle nærmest fylder mere i forberedelsen til at blive mor end noget som helst andet. Ja man kan selv vurdere, men nu bliver listen ikke solgt af en forretning som vil sælge, men af en mor som lige selv har prøvet det, så må det da være rigtigt. 

Jeg er en gammel rotte, måske nogle gange for gammel  og jeg bliver så ked af at se nye mødre der skal græde snot over de ikke har råd til sengeranden til 600 kr (man kan faktisk have en baby uden at have en sengerand jeg har aldrig  haft), sidder og har brugt penge på lanolincreme og zink salve og kan smide det ud et år efter osv. Og jo det gør de/vi (jeg var selv en af dem). Fra mor til mor ville det være fantatisk med en liste over alle de gratis pakker ser findes, fede genbrugssteder og et slå koldt vand i blodet og drøn ikkw ud og køb sutter, zink salve, bandeindsats osv før baby er kommet og I mærker efter hvordan I vil være forældre. Se så ville jeg tage hatten af og bukke i respekt 

Jeg er da ked af at du ligefrem bliver provokeret af min liste, jeg vidste ikke at den havde den effekt på andre. Jeg forstår din mening, men som sagt så er jeg uenig, og vi kan diskutere der herfra og til juleaften, men det få hverken du eller jeg noget ud af. Listen er som den er, nogle kan bruge den, nogle kan ikke. Jeg kan jo som sagt, ikke lave en liste, som ALLE mødre i Danmark, synes er god. Det er bare ikke muligt.

Nu du skriver det ville være fantastisk med en liste over alle de gratis pakker der findes, så har jeg allerede lavet sådan en.

Anmeld Citér

31. maj 2017

Tommelise

Du skriver direkte i et af dine indlæg, at du mener, at din liste er bedre. Andre steder skriver du så, at du ikke mener, at den er bedre.

Libero.dk er en hjemmeside for en forretning, så det er måske naturligt, at man ikke skriver til dem, at nogle af tingene på deres liste er overflødig.

Du "gider ikke at diskutere det", men baby.dk er en debatside, så du må forvente, at din liste bliver debatteret. Du virker meget fornærmet over, at der er nogle, der stiller spørgsmålstegn ved din liste.

Jeg synes, det er godt, at der er erfarne mødre, der skriver for og imod.

Hvis man ikke kan tåle at blive modsagt, skal man måske ikke oprette en tråd på en debatside.

Anmeld Citér

31. maj 2017

Elskeratværemoar

Tommelise skriver:

Du skriver direkte i et af dine indlæg, at du mener, at din liste er bedre. Andre steder skriver du så, at du ikke mener, at den er bedre.

Libero.dk er en hjemmeside for en forretning, så det er måske naturligt, at man ikke skriver til dem, at nogle af tingene på deres liste er overflødig.

Du "gider ikke at diskutere det", men baby.dk er en debatside, så du må forvente, at din liste bliver debatteret. Du virker meget fornærmet over, at der er nogle, der stiller spørgsmålstegn ved din liste.

Jeg synes, det er godt, at der er erfarne mødre, der skriver for og imod.

Hvis man ikke kan tåle at blive modsagt, skal man måske ikke oprette en tråd på en debatside.

Hvis du læser mine tidligere svar, vil du vide at jeg bestemt ikke er fornærmet, og godt kan tåle at andre har andre meninger. Det har intet med det at gøre, men gider ikke rigtig gentage mig selv mere, ser jeg ingen pointe i. 

Anmeld Citér

1. juni 2017

Cenicienta740

Alexandra Kirk skriver:

Det putter man i babybadet. :-)

Mht olie og baby bad så bare et lille tip: badevand med olie+baby=meget glat baby op af badet! (Og badeværelsesgulve ofte hårde klinker. =farligt.)

jeg bruger ikke olie i vandet af samme årsag, men bruger det af og til efter badet  til lidt baby massage :-) 

Anmeld Citér

1. juni 2017

Tommelise

Det er da kun godt, hvis du ikke er fornærmet, du LYDER bare rigtig fornærmet.

Jeg har læst alle dine indlæg og alle kommentarer, og jeg er vist ikke den eneste, der synes, du virker knotten.

Du skriver bl.a. "Hvorfor skal du gøre det til en diskussion ....." - men det er da nærmest en selvfølge, at der bliver en diskussion, når man lægger noget op på en debatside.

Du skriver også "Jeg ændrer ikke listen ud fra, hvad du synes" - hun har ikke bedt dig ændre listen, hun synes bare ikke, den er bedre end andre.

Endnu et citat: ".... nu ved jeg, at rigtig mange har gavn af den, så ken ikke se, hvordan din kommentar er relevant. Det er da en super relevant kommentar, at der er overflødige ting på listen, og at andre ting mangler - det er specielt en relevant information til kommende usikre mødre.

Det virker mest, som om du havde forventet en masse rygklapperi.

Jeg har ikke flere kommentarer til denne debat. En anden gang synes jeg bare, du skal overveje, om det er nødvendigt at snerre af dem, der ikke er enige med dig.

Anmeld Citér

1. juni 2017

Elskeratværemoar

Tommelise skriver:

Det er da kun godt, hvis du ikke er fornærmet, du LYDER bare rigtig fornærmet.

Jeg har læst alle dine indlæg og alle kommentarer, og jeg er vist ikke den eneste, der synes, du virker knotten.

Du skriver bl.a. "Hvorfor skal du gøre det til en diskussion ....." - men det er da nærmest en selvfølge, at der bliver en diskussion, når man lægger noget op på en debatside.

Du skriver også "Jeg ændrer ikke listen ud fra, hvad du synes" - hun har ikke bedt dig ændre listen, hun synes bare ikke, den er bedre end andre.

Endnu et citat: ".... nu ved jeg, at rigtig mange har gavn af den, så ken ikke se, hvordan din kommentar er relevant. Det er da en super relevant kommentar, at der er overflødige ting på listen, og at andre ting mangler - det er specielt en relevant information til kommende usikre mødre.

Det virker mest, som om du havde forventet en masse rygklapperi.

Jeg har ikke flere kommentarer til denne debat. En anden gang synes jeg bare, du skal overveje, om det er nødvendigt at snerre af dem, der ikke er enige med dig.

Jeg kan så se, at du misforstår mine kommentarer. Det er helt ok at folk ikke er enige med mig. Jeg pointere også bare, at mødre er så forskellige, så at nogle personer synes der er overflødelige ting på listen, gør ikke at jeg ændrer den, for der er andre som ikke synes de er overflødige. Hvis folk har forstået det som negativ ment, så beklager jeg. Det er bare for at forklare, at det er fint de synes sådan, men der er ikke rigtigt noget der ændrer sig af den grund. Som sagt så må de enkelte jo selv vurdere om de har behov for en babynest eller whatever. Jeg skriver jo ikke at det SKAL man bare eje. 

Og jeg forventer ikke en masse rygklapperi. Overhoved. Jeg ligger listen op i håb om at den kan gavne andre mennesker, hvilket jeg kan se den har gjort for nogle, og ikke for andre. Så er jeg tilfreds. 

Anmeld Citér

1. juni 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Cenicienta740 skriver:

Mht olie og baby bad så bare et lille tip: badevand med olie+baby=meget glat baby op af badet! (Og badeværelsesgulve ofte hårde klinker. =farligt.)

jeg bruger ikke olie i vandet af samme årsag, men bruger det af og til efter badet  til lidt baby massage :-) 

Jeg har heller aldrig brugt olie i badet. Undrede mig lige over om jeg fuldstændig har misset pointen med olien  vi brugte det til tør numsehud og lignende. 

Anmeld Citér

1. juni 2017

Abracadabra

Seriøst!! Hvorfor 4 siders brok over en GRATIS liste over indkøb til baby?? Hvis man ikke gider købe ind efter den, kan man da bare lade være!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.