lineog4 skriver:
Jeg må indrømme jeg simpelthen ikke forstår formålet med listen. Den er halv som de andre du kritiserer, for du har som dem udeladt ting (formodentlig absolut ikke med vilje, men du har bare ikke anet det kunne være et behov). Du er klar over at en liste aldrig repræsenterer det man skal bruge, men alene er vejledende og egentlig utrolig subjektiv.
Hvad skal den liste eller nogen liste for den sags skyld så gavne, og hvorfor skal den smides på en debatside, hvis den ikke må debatteres? Jeg skriver det om stofbleer som eksempel og ikke møntet på dig, men på de førstegangsmødre der må sidder derude og måske tro din liste er et udtryk for must have (ja ja det skriver du netop ikke, men da du skriver listen må du vel have haft en intention om at hjælpe og gøre det lettere; tag denne i hånden og så er du absolut ikke gået galt i byen). Du nævner selv i parentes efter nogle af tingene, at de ikke er nødvendige for alle, og så ligger der jo implicit at det er de andre ting så.
Ja undskyld jeg måske lyder lidt arghh, men bliver sgu lidt arghhh over alle dem der smider den ene liste efter den anden i hovedet på førstegangsforældre primært for at tjene (jeg tænker alle dine links kunne være en god forretning, men ved det selvfølgelig ikke). Hvorfor dog overhovedet råde førstegangs til at smide så mange penge ud på baby - hvorfor ikke råde dem til hvor de kan finde det billigt og brugt? Hvor er jeg dog glad for jeg var en fattig kirkerotte da jeg var førstegangsgravid og bare kunne græde ned over listerne over alt det jeg ikke havde råd til, for da jeg sad med et halvt års barn på armene, kunne jeg så grine og vide halvdelen havde været totalt overflødigt, og at listerne er skrevet med et kommercielt tvist. Så hvis din blog er fra mor til mor, så brug krudt på at hjælpe med at spare penge, man til besindighed - det er brugbart
1. Jeg skriver bestemt ikke listen for at tjene penge. Jeg har ikke tjent så meget som en øre på denne liste. Det kunne jeg, hvis folk købte via mit link ja, men det er så få mennesker der gør det, så hvis man bruger så meget tid på at lave sådan nogle liste, i håb om at tjene gode penge, så kan man godt tro om igen. For sådan er virkeligheden ikke - så der tager du fejl.
2. Det er fint med konstruktiv kritik. Listen må gerne debatteres. Så længe folk ikke tror, at jeg ændrer i listerne, fordi listen ikke lige levede op til vedkommendes behov. Mange kommentarer er ikke konstruktiv kritik, men utrolig negativ kritik, fordi den ikke lige passer deres behov.
3. Der er så mange der har haft gavn af min liste - derfor deler jeg den.
4. Synes man listen er ubrugelig - så bruger man den ikke.
5. Jeg opfordrer ikke folk til at bruge en masse penge. Stort set alle de ting jeg købte til min baby, var brugte ting. Hvor ser du lige at jeg råder folk til at smide mange penge ud på baby? Fordi jeg foreslår ting, kan man da godt vælge selv, at finde tingene brugt?..
6. Det kan godt være du, og andre, finder listen uoverflødig og ikke brugbar, men mange andre finder den super brugbar. Det kan derfor godt være, at du synes jeg skulle have lavet en anden liste, eller slet ikke have lavet den. Fair nok, men jeg ændrer ikke listen ud fra hvad du synes. Så kunne jeg konstant ændrer den, fordi der er så mange med forskellige synspunkter. Logisk nok, laver jeg den ud fra, hvad jeg selv ledte efter da jeg var førstegangsmor.
7. Du behøver ikke forstå formålet med listen. Men hvorfor gider du så egentlig bruge så meget krudt på at kommentere den? Jeg skriver da heller ikke til libero.dk og voresboern.dk og kritiserer deres lister for at være mangelsfulde og meningsløse fordi den ikke lige passer mig. Den passer jo nok andre, og så må jeg jo bare leder videre efter noget der passer mig.
8. Jeg vil igen pointere at listen ikke er skrevet med det formål at tjene penge, som du så fint antyder. Egentlig spøjst som folk altid skal tro det værste om andre mennesker. Er det så svært at tro, at man faktisk bare prøver at hjælpe andre? Som da jeg fx brugte en del tid på at lave en liste over alle de gratis babypakker man kan få. Eller brugte tid på at lave 10 gåde råd til farmand under fødslen. For det er da bestemt ikke noget jeg tjerner en rød reje på overhoved. I modsætning til manges forudindtagelser, så prøver jeg faktisk bare at hjælpe folk. Og det gør jeg ud fra, at jeg selv godt kunne have brugt den hjælp, som jeg nu giver videre til andre. Så kan de jo vælge at tage imod den, eller lade være.