nielsen80 skriver:
Jeg har faktisk ikke så mange kommentar til listen. Som andre skriver minder den om, hvad mange andre har. Hvis jeg var førstegangsmor, som stod foran sin kommende fødsel, ville jeg faktisk hellere have dit input til " must haves" . Altså hvad på din liste er undværlige ved baby's ankomst, og hvad kan udsættes eller evt behov vurderes i månederne efter baby's ankomst.
Personligt synes jeg der er rigeligt med lister, som tilskynder mødre to-be at købe diverse mærkelige udstyrgadgets. Man har jo ikke behov for halvdelen, og en "mor-blogger" som kunne hjælpe med navigationen i udstyrs junglen, tror jeg, ville være mere værdifuldt end bare "endnu en liste".
Jeg kan godt følge dig, og forstår hvad du mener.
Men der er flere årsager til at jeg netop ikke laver en must-have-liste.
Det er så forskelligt fra mor til mor, hvad man mener er et musthave. På det punkt er vi virkelig forskellige! For mig var en babynest jo f.eks. et musthave, men det ved jeg at der er mange andre, der ikke er enige i. Derfor lader jeg det være op til hver enkel, at vurdere behovet for de forskellige ting. Fordi at, da jeg selv stod i den situation, at jeg fandt lister over hvad man skulle bruge til en nyfødt, synes det var hamrende irriterende at finde halve lister, hvor der var mange ting der ikke var nævnt. De havde altså vurderet mit behov for mig, og andre kan da ikke vide hvad mit behov er.
Og derfor vurderer jeg heller ikke hvad andres behov er, men lader dem selv om det.
Og synes man så at listen er for lang, eller fyldt med unødvendige ting, så kan man jo finde en anden liste, som indeholder knap så mange ting. Det er jo heldigvis op til en selv. :-)
Anmeld
Citér