barn med stort temperament

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2017

Anonym

Du svarer på et indlæg til flomama.. og jo - her bliver der talt om udelukkelse.

Jeg er flomama ? Og jeg personligt har ikke sagt noget om udelukkelse fra ferie 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2017

Anonym

Hvad er titlen på de opdragelsesbøger? Jeg vil gerne læse den bog der fortæller man skal lade det ene barn blive hjemme fra Tivoli. 

Super! 

Kan lige finde er par titler lidt senere  

Anmeld Citér

22. maj 2017

Jullesnulle

Anonym skriver:

Jeg er flomama ? Og jeg personligt har ikke sagt noget om udelukkelse fra ferie 

Det er lidt svært når du i hvert andet indlæg er anonym. Du skriver i dit første i indlæg at det er ok at udelade barnet .. og der blev talt om ferie i det du svarer på. 

Men ok - du vil ikke udelade fra ferie eller..... men  alene hjemme når resten af familien er i Tivoli er ok..? Hvor er grænsen..? I begge tilfælde har du et barn der ikke føler at familien kan lide ham/ hende. Men ja - en ferie på en uge er da værre end en tivolitur. Men det er ikke at tage vare på sit barns følelser. Du viser "jeg kan ikke rumme dig når du er umulig - lav dig om" (og du får for øvrigt ikke noget hjælp til det).  Jeg er selv børnepsykolog og ser dagligt hvad forældre med streng konsekvenspædagogik fører til.. øv 

Forældres rolle er at rumme selv umulige børn. 

Anmeld Citér

22. maj 2017

Jullesnulle

Jullesnulle skriver:

Det er lidt svært når du i hvert andet indlæg er anonym. Du skriver i dit første i indlæg at det er ok at udelade barnet .. og der blev talt om ferie i det du svarer på. 

Men ok - du vil ikke udelade fra ferie eller..... men  alene hjemme når resten af familien er i Tivoli er ok..? Hvor er grænsen..? I begge tilfælde har du et barn der ikke føler at familien kan lide ham/ hende. Men ja - en ferie på en uge er da værre end en tivolitur. Men det er ikke at tage vare på sit barns følelser. Du viser "jeg kan ikke rumme dig når du er umulig - lav dig om" (og du får for øvrigt ikke noget hjælp til det).  Jeg er selv børnepsykolog og ser dagligt hvad forældre med streng konsekvenspædagogik fører til.. øv 

Det underminerer selvværdet.

Anmeld Citér

22. maj 2017

Jullesnulle

Jullesnulle skriver:

Det underminerer selvværdet.

Og at du kalder psykologisk og følelsesmæssig håndtering af et barn i krise (udadreagerende) for putte nutte fnidder er decideret skræmmende for en fagperson der arbejder med feltet.

Anmeld Citér

22. maj 2017

Anonym

Jullesnulle skriver:

Jeg aner ikke hvorfor den svinger sådan mellem Ano og mit profil navn 

udelukkelse fra en dags oplevelser har jeg det fint med, ferier skal de være noget ældre og meget mere alvorligt det de har gjort 

Anmeld Citér

22. maj 2017

Anonym

Jullesnulle skriver:

Og at du kalder psykologisk og følelsesmæssig håndtering af et barn i krise (udadreagerende) for putte nutte fnidder er decideret skræmmende for en fagperson der arbejder med feltet.

Det gør jeg jo heller ikke??

jeg kalder det putte nutte fis at børn skulle tage varig skade af konsekvens. 

Anmeld Citér

22. maj 2017

Jullesnulle

Anonym skriver:

Det gør jeg jo heller ikke??

jeg kalder det putte nutte fis at børn skulle tage varig skade af konsekvens. 

Det kommer da så sandelig an på hvad konsekvensen er hvor stor skaden er. 

Og tro mig en tivolitur emmer ferie man ikke kommer på .. det huskes... og sætter sig

Anmeld Citér

22. maj 2017

Mullemee

Hello ladies...

Det er vist ret tydeligt, at I er temmelig uenige i denne tråd, men hjælper denne fortsatte diskussion trådstarter? Jeg må ærligt indrømme, at jeg synes, det skal stoppe nu. Hvis I har nogle gode råd til trådstarter, så skriv dem endelig, men at diskutere hvad den ene har sagt og ment og gjort hjælper ikke. Alle opdrager forskelligt, jeg tror ikke at blive sure på hinanden hjælper.

God dag til jer alle. 

Anmeld Citér

22. maj 2017

Anonymor

Mullemee skriver:

Hello ladies...

Det er vist ret tydeligt, at I er temmelig uenige i denne tråd, men hjælper denne fortsatte diskussion trådstarter? Jeg må ærligt indrømme, at jeg synes, det skal stoppe nu. Hvis I har nogle gode råd til trådstarter, så skriv dem endelig, men at diskutere hvad den ene har sagt og ment og gjort hjælper ikke. Alle opdrager forskelligt, jeg tror ikke at blive sure på hinanden hjælper.

God dag til jer alle. 

Det er et debatforum Nogen gange tror jeg, at vi skal lade være at være så berøringsangst omkring at diskutere svære emner. Som jeg ser det er det en delvis heftig diskussion, men ingen er personlige, så jeg ser personligt intet i vejen med en god sund debat fyldt med meninger.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.