barn med stort temperament

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2017

Anonym

Omsorg er at man taler med barnet om det de gør forkert .. ændre rammerne og selv får redskaber og også giver barnet redskaber til at komme ud af en uheldig adfærd. Et barn kan ikke skelne mellem 'jeg har gjort noget forkert' - og 'jeg er forkert'. Det er en voksen reflektion. 

Ergo giver en ferie på flere dage med søskende kun som straf ikke mening på nogen måde. 

Og at tage i Tivoli og på ferie uden sit eget barn er i den grad omsorgssvigt ... ikke fysik men psykisk/ følelsesmæssigt.

Prøv at tænk på hvor hårdt det er at være ekskluderet fra en fødselsdag i skolen... fordi fødselsdagsbarnet ikke gider en. Her har man i det mindste en tryg base - hvor alle elsker en. At ødelægge den base og med adfærd fortælle : du er forkert! er ude i hampen. Læs nogle børger om opdragelse. Og det mener kg inden bedste mening

Jeg holder ved hvad jeg siger uanset hvilke. tillægsord, motiver og følelser i tillægger mig.

jeg mener ikke det er synd, skadeligt eller andet "putte nutte pjat" 

at et 5 årig barn for besked på at blive hjemme fordi han slår. Og nej det er ikke psykisk mishandling, slap da af. Læs nogen børne bøger om opdragelse, gerne nogen om konsekvenser, og det mener jeg i bedste menig. 

Og i øvrigt har jeg læst diverse Jesper Juhl og i favnsk bøger, jeg er ikke enig med dem og jeg frygter de børn som voksne der opdrages sådan  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2017

Dorthe1986

Anonym skriver:

Jeg holder ved hvad jeg siger uanset hvilke. tillægsord, motiver og følelser i tillægger mig.

at et 5 årig barn for besked på at blive hjemme fordi han slår. Og nej det er ikke psykisk mishandling, slap da af. Læs nogen børne bøger om opdragelse, gerne nogen om konsekvenser, og det mener jeg i bedste menig. 

Men hvordan hjælper det barnet, hvis det er noget det gør i afmagt eller grundet noget andet? Børn er jo ikke som udgangspunkt onde. Der plejer at være en grund til det der sker. 

Anmeld Citér

22. maj 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Eller lyt til den række af fagpersoner, du faktisk møder herinde, der har en faglig baggrund for deres udtalelser: Og her taler vi altså både pædagoger, lærere og psykologer. At der i en eller anden bog om en eller anden metode står, at det virker, gør det ikke rigtigt af den årsag. Jeg kan også sagtens skrive en bog om opdragelse, hvor jeg skriver, at det er super effektivt at smække sine børn én på siden af fjæset, hver gang de kommer til at bande, og det har ingen negative konsekvenser. Bliver det mere sandt, blot fordi jeg skriver en bog om det? Selvfølgelig ikke.

Anmeld Citér

22. maj 2017

Mullemee

Har I prøvet at vende jeres tilgang til barnet til positiv opmærksomhed? I stedet for at sige: "Jeg vil ikke have, at du slår lillebror", så sige: "Jeg vil blive SÅ glad, hvis du ville lade være med at slå lillebror". Det kan godt være det lyder åndsvagt, men de fleste børn vil egentlig bare gerne gøre deres forældre glade. Og jo mere positiv opmærksomhed han får, jo gladere og mere rummelig bliver jeres dreng. Det er rigtigt, som mange af de andre skriver, at børn bliver mere voldsomme hvis de "kun" (nu siger jeg ikke det er sådan for jer) bliver mødt med sure miner og råb og skrig. 

Der er også mange som bruger det at holde barnet tæt, når det reagerer voldsomt. Det at føle kontakt og omsorg er også en god måde at få de voldsomme reaktioner til at forsvinde. 

De fleste kommuner har et familiecenter eller noget familierådgivning, hvor man kan henvende sig anonymt enten efter aftale men også akut. Der sidder både pædagoger og psykologer, som vil kunne hjælpe jer i hverdagen.

Jeg fornemmer at han godt kunne bruge en masse struktur. Jeg har set flere eksempler med tavler eller piktogrammer hvor hele dagen var forklaret i billeder, så barnet selv kan holde styr på, hvad der skal ske. Og igen, som en anden skrev, forklar helt ned i detaljen hvad der skal ske, inden I tager afsted. 

Pøj pøj med det hele. Jeg håber I alle får en dejlig ferie sammen. 

Anmeld Citér

22. maj 2017

Anonym

Eller lyt til den række af fagpersoner, du faktisk møder herinde, der har en faglig baggrund for deres udtalelser: Og her taler vi altså både pædagoger, lærere og psykologer. At der i en eller anden bog om en eller anden metode står, at det virker, gør det ikke rigtigt af den årsag. Jeg kan også sagtens skrive en bog om opdragelse, hvor jeg skriver, at det er super effektivt at smække sine børn én på siden af fjæset, hver gang de kommer til at bande, og det har ingen negative konsekvenser. Bliver det mere sandt, blot fordi jeg skriver en bog om det? Selvfølgelig ikke.

Jeg lytter til de fag perroner jeg taler med hvad dag, som passer på mit barn hver dag. 

Jeg er blevet indtroduceret til smiley metoden af psykologen på mit barns skole. Så ja jeg lytter til fagpersoner bare ikke de samme som dig. 

Anmeld Citér

22. maj 2017

Jullesnulle

Jeg lytter til de fag perroner jeg taler med hvad dag, som passer på mit barn hver dag. 

Jeg er blevet indtroduceret til smiley metoden af psykologen på mit barns skole. Så ja jeg lytter til fagpersoner bare ikke de samme som dig. 

Men hvilken følelse efterlade du hos barnet ved st tage en ferie uden ham/hende... ??

Og hvis det er en følelse du selv synes ville synes var rar at få påført fra dine nærmeste (mand, mor m.m)-  så gør det. Tænk hvis din mand ikke talte med dig i dagevis fordi du i hans  øjne havde gjort noget forkert. 

En uge væk fra et barn fx som straf .. så kan du tænke over det... det mener du serøst ikke skader. Jeg kan så fortælle at jeg stadigvæk kan huske den ene røvfuld jeg nogensinde har fået... og det er ikke fordi jeg lærte noget. Men argumenter gerne imod og fortæl mig hvorledes barnet stadigvæk skal føle sig elsket....???

og herudover så er der mange diagnoser hvor det bestemt er kontraproduktivt at bruge konsekvenspædagogik. Og der er samtidig ret stor forskel på at sige "så får du ikke fredagsslik" til "du kommer ikke med på ferie for så er vores ferie bedre" 

Anmeld Citér

22. maj 2017

Anonym

Og i øvrigt, jeg bliver anbefalet opdragelses bøger men når jeg anbefaler det samme skal jeg bare pakke sammen for det kan man ikke stole på 

Anmeld Citér

22. maj 2017

Anonym

Men hvilken følelse efterlade du hos barnet ved st tage en ferie uden ham/hende... ??

Og hvis det er en følelse du selv synes ville synes var rar at få påført fra dine nærmeste (mand, mor m.m)-  så gør det. Tænk hvis din mand ikke talte med dig i dagevis fordi du i hans  øjne havde gjort noget forkert. 

En uge væk fra et barn fx som straf .. så kan du tænke over det... det mener du serøst ikke skader. Jeg kan så fortælle at jeg stadigvæk kan huske den ene røvfuld jeg nogensinde har fået... og det er ikke fordi jeg lærte noget. Men argumenter gerne imod og fortæl mig hvorledes barnet stadigvæk skal føle sig elsket....???

og herudover så er der mange diagnoser hvor det bestemt er kontraproduktivt at bruge konsekvenspædagogik. Og der er samtidig ret stor forskel på at sige "så får du ikke fredagsslik" til "du kommer ikke med på ferie for så er vores ferie bedre" 

Jeg bruger skam den metode og jeg har det helt fint med det mit barn har det godt og det samme har manden  og jeg har altså ikke skrevet noget om ferie udelukkelse 

Anmeld Citér

22. maj 2017

Jullesnulle

Anonym skriver:

Jeg bruger skam den metode og jeg har det helt fint med det mit barn har det godt og det samme har manden  og jeg har altså ikke skrevet noget om ferie udelukkelse 

Du svarer på et indlæg til flomama.. og jo - her bliver der talt om udelukkelse.

Anmeld Citér

22. maj 2017

lineog4

Anonym skriver:

Og i øvrigt, jeg bliver anbefalet opdragelses bøger men når jeg anbefaler det samme skal jeg bare pakke sammen for det kan man ikke stole på 

Hvad er titlen på de opdragelsesbøger? Jeg vil gerne læse den bog der fortæller man skal lade det ene barn blive hjemme fra Tivoli. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.