Kontanthjælpsloftet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2017

Carina:-)

Anonym skriver:

Bare glem det, jeg gider ikke svare på mere! Jeg sidder ikke og lyver men blir eddermame frustreret over det her, de tror jo ikke på hvad jeg skriver! Ring til din kommune imorgen og tjek op på det! Vi er HELDIGE at vi overhoved begge kan få noget pga 225 timers reglen, stop nu! Jeg vil ikke sparkes til og udstilles som en der lyver!! 

Der er da ingen der siger du lyver

Blot undren over nogle udgifter i ikke burde have og tillæg i burde få.

Der sker jo fejl og har selv type 1 diabetes og selv om jeg har haft det i 1000 år så forsvandt min bevilling på nåle osv i systemet så jeg måtte bøvle med ny søgning .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2017

Anonym skriver:

Min takst hedder desuden 14808 FØR skat, derfor 9500 udbetalt - og loftet er 14808kr FØR skat 

Pr person

Og da i er 2 og din man får mindre burde i kunne få boligsikring 

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym

Anonym skriver:

Nej det gør ej, og på det beløb er tilskudet trukket fra af det offentlige.. 

desværre KAB intet lejes ud nej. 

Man kan godt fremleje en del af sin bolig, når man er hos KAB. Der skal selvfølgelig en ansøgning til. Men måske værd at undersøge? Umiddelbart er der ingen særlige eller mærkelige krav, andet end man selv skal bo på adressen og et par andre ting...

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Pr person

Og da i er 2 og din man får mindre burde i kunne få boligsikring 

Og det kn vi ikke nej, ring selv og spørg

Anmeld Citér

17. maj 2017

Abracadabra

Hvad med at prøve at ringe til Luksusfælden? Så får I virkelig gennemgået jeres økonomi og ryddet op. Dertil får I jo en eller anden form for gave - måske et gavekort til dagligvarer.

Anmeld Citér

17. maj 2017

Hck

Profilbillede for Hck

Det kan godt være jeg er blank .

Men jeg forstår ikke hvorfor du skriver at boligsikring er fjernet når i begge er under grænsen af loftet?

Og medicinudgifter på 1700 hver måned?

Når man rammer 3900 i udgifter  på årsbasis så træder det offentlige automatisk til og så er medicinen betalingsfri for brugeren.?

Tror altså ikke at medicin udgifterne er gratis når man når 3900 om året, det har den ihvertfald ikke været her hjemme. Men det ville da være dejligt hvis det var.

Anmeld Citér

17. maj 2017

Hck skriver:

Tror altså ikke at medicin udgifterne er gratis når man når 3900 om året, det har den ihvertfald ikke været her hjemme. Men det ville da være dejligt hvis det var.

jo pr person og det går automatisk -

Er selv på fast medicin pga type 1 diabetes og førhen skulle man have bevilling for at få stop på udgifterne nu går det helt automatisk. 

Anmeld Citér

17. maj 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Og det kn vi ikke nej, ring selv og spørg

Ang om i kan få boligsikring tror jeg helt på dig, det er meget kringlet nu om dage om man kan få det, det er en masse ting der er i spil der. Bolig sikring og paragraf 34 hører jo med ind under loftet. 

Medicin udgifter for man heller ikke lige dækket, selvom man når et hvis beløb. 

Men må indrømme at dit oplæg er super svært at finde ud af, er i 1 eller 2 på en form for kontant hjælp og hvordan og hvorledes og hvordan har i dog penge til at bo/ eller har haft til at købe et hus på 250 kvadratmeter. Kontant hjælps loftet burde jo ærlig talt ikke være noget problem, hvis man har budgetteret med at have 4 børn på en lav indkomst.

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Hvad med at prøve at ringe til Luksusfælden? Så får I virkelig gennemgået jeres økonomi og ryddet op. Dertil får I jo en eller anden form for gave - måske et gavekort til dagligvarer.

Det er ikke det problemet er! Loftet er så lavt at uanset hvad så er der ikke nok.. vi har skåret alt fra og det er ikke nokå

Anmeld Citér

17. maj 2017

Hck

Profilbillede for Hck

jo pr person og det går automatisk -

Er selv på fast medicin pga type 1 diabetes og førhen skulle man have bevilling for at få stop på udgifterne nu går det helt automatisk. 

Det kommer så åbenbart an på hvad det er for noget medicin. Må sige at vi for heldigvis også min datters biologiske medicin gratis fra riget, men, ved at det afhænger meget af hvad diagnosen er og hvad behandlingen er. Hun for flere medikamenter ved siden af, bl.a. smertestillende, melatonin og mavesårs medicin og det er altså for egen regning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.