Kontanthjælpsloftet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2017

Anonym

Der er ikke så meget andet at gøre end enten at øge indtægterne eller skære i udgifterne.

Hvis i har 16.000 + børnepenge om måneden og en husleje på 5200 + forbrug - så er der 9000 + børnepenge tilbage medmindre i har en meget højt forbrug. (og med 4 børn må det være mindst 4000/måned)

Så må i jo se på de faste udgifter -

Ryger i (så er der et oplagt sted at skære ned) -

Få et nyt tilbud jeres forsikringer (hvis i har sådan nogen, men det bør i have) -

Har i en masse gæld i betaler af på (tal med dem og hør om muligheden for at få henstand til manden er i arbejde - eller måske lidt mindre afdrag)

Tjek andre abonnementer - kan i få en billigere telefon abonnement/internet/tv - hvad i måske ellers har 

Synes det lyder vildt med 9000+ om måneden i fast udgifter - når man hverken har bil eller skal betale fuld institution. (men der kan jo være en god grund)

Prøv at se hvad pengene ryger på - lav en liste for de sidste 2-3 måneder og del tingene op i skal have - vil gerne have og kan undværes - måske kan der findes noget der. Det er faktisk en god ting at gøre indimellem, selv hvis man ikke mangler penge

Håber i kommer ud på den anden og at det hele kommer til at gå

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2017

Anonym trådstarter

Så skal I skrue ned for forbruget. Din mands løn dækker jo husleje, og så har I knapt 10,000 til mad og andre regninger. Det burde kunne løbe rundt... I får jo også børnepenge.

Vores hus er 250 kvm (ku godt findes mindre men det er dyre) det koster igennemsnit 2500-3000 i forbrug om mdr. Forsikringer på os, ungerne hus, osv - koster osse. Vores ene barn for medicin for 1700 om mdr, (ja mere udgifter er søgt og vi afventer) denne mdr havde vi en ekstra vandregning, vi betaler også 1000kr i instition om mdr  

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym

Hold nu op med den der med at vikarbureauerne altid mangler Jeg er selv på dagpenge, bor i Odense, har kontaktet ALLE de store firmaer med vikarer. De fleste svarer ikke ordentligt tilbage, og mange andre afslår fordi "Der simpelthen er for mange om få få jobs".

Og hold nu op med at sige der er 6000 til ufaglærte.. Det er også en løgn, for de fleste er slået op til studiejobs (jeg har selv fået afslag til et telefonjob fordi jeg var "for gammel" til teamet der bestod af studerende, jeg er 28!!), deltidsstillinger, truck eller foretrækker erfaring. Firmaerne tager ikke hvad som helst, hold nu op med at tro de ikke er det mindste kritiske. Det er ikke "bare" lige til, så stol nu på at han gøre hvad han kan.

Anmeld Citér

17. maj 2017

Carina:-)

Vores hus er 250 kvm (ku godt findes mindre men det er dyre) det koster igennemsnit 2500-3000 i forbrug om mdr. Forsikringer på os, ungerne hus, osv - koster osse. Vores ene barn for medicin for 1700 om mdr, (ja mere udgifter er søgt og vi afventer) denne mdr havde vi en ekstra vandregning, vi betaler også 1000kr i instition om mdr  

Det kan godt være jeg er blank .

Men jeg forstår ikke hvorfor du skriver at boligsikring er fjernet når i begge er under grænsen af loftet?

Og medicinudgifter på 1700 hver måned?

Når man rammer 3900 i udgifter  på årsbasis så træder det offentlige automatisk til og så er medicinen betalingsfri for brugeren.?

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym skriver:

Hold nu op med den der med at vikarbureauerne altid mangler Jeg er selv på dagpenge, bor i Odense, har kontaktet ALLE de store firmaer med vikarer. De fleste svarer ikke ordentligt tilbage, og mange andre afslår fordi "Der simpelthen er for mange om få få jobs".

Og hold nu op med at sige der er 6000 til ufaglærte.. Det er også en løgn, for de fleste er slået op til studiejobs (jeg har selv fået afslag til et telefonjob fordi jeg var "for gammel" til teamet der bestod af studerende, jeg er 28!!), deltidsstillinger, truck eller foretrækker erfaring. Firmaerne tager ikke hvad som helst, hold nu op med at tro de ikke er det mindste kritiske. Det er ikke "bare" lige til, så stol nu på at han gøre hvad han kan.

Der er nu jobs om du vil det eller ej

Vi har 128.000 østlændinge gående i ufaglærte jobs især i bygge og service branchen fordi de ikke kan få danskere til at tage et job til 125 i timen.

Jeg søgte for 14 dage siden en til 30 timer rengøring fik over 100 ansøgninger men kun  9 var danskere. 

Ph jobbet var på en skole midt i byen med bus lige til døren så der var fine muligheder for transport.

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym

Anonym skriver:

Det var da enormt stort hus. Kan I ikke leje noget af det ud? 

Og undrer mig også over medicin udgiften. Næsten det hele bliver da betalt for en når man overstiger bestemt beløb? 

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym skriver:

Og min 19 årige søn med add i bagagen 

Ingen uddannelse og ingen god skolegang i bagagen formår stadig at få vikar jobs .

Godt nok aften og nat og godt nok dårlig lønnet arbejde og hårdt men stadig arbejde  

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Men jeg forstår ikke hvorfor du skriver at boligsikring er fjernet når i begge er under grænsen af loftet?

Når man rammer 3900 i udgifter  på årsbasis så træder det offentlige automatisk til og så er medicinen betalingsfri for brugeren.?

Bare glem det, jeg gider ikke svare på mere! Jeg sidder ikke og lyver men blir eddermame frustreret over det her, de tror jo ikke på hvad jeg skriver! Ring til din kommune imorgen og tjek op på det! Vi er HELDIGE at vi overhoved begge kan få noget pga 225 timers reglen, stop nu! Jeg vil ikke sparkes til og udstilles som en der lyver!! 

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det var da enormt stort hus. Kan I ikke leje noget af det ud? 

Og undrer mig også over medicin udgiften. Næsten det hele bliver da betalt for en når man overstiger bestemt beløb? 

Nej det gør ej, og på det beløb er tilskudet trukket fra af det offentlige.. 

desværre KAB intet lejes ud nej. 

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Min takst hedder desuden 14808 FØR skat, derfor 9500 udbetalt - og loftet er 14808kr FØR skat 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.