Kontanthjælpsloftet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.611 visninger
43 svar
39 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. maj 2017

Anonym trådstarter

Jeg afventer tabtsarbejdsfortjenelste lige pt.. min mand er pt i praktik med henblik på fast job om 6 uger.. men Nøj hvor er det forfærdeligt med det loft  vi hr fire små børn (to med handicap) og vi har ikke engang 1500kr tilbage når alt er betalt  min ene dreng skal starte på special kost imorgen fordi han er alvorlig syg, men det kan man jo ikke bare med den indtægt - (har søgt merudgifter men der er 8 ugers ventetid) det er virkelig skruen uden ende, og jeg er bange for min søns fremtid.. han har brug for at tage på NU, ellers blir han endnu mere syg 

hvad gør i andre? 

Hilsen en MEGET frustreret og ulykkelig og udfordret mor 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2017

Abracadabra

I er heldigvis på vej til at få en større indkomst, når din mand kommer i job! Kan I låne penge i banken eller hos venner/familie indtil da?

Er der nogle penge at spare i budgettet? Telefon/kabel-TV/husdyr/cigaretter? 

Anmeld Citér

16. maj 2017

Anonym

Jeg svarer lige anonymt af hensyn til dem jeg nævner

Jeg har ikke selv stået i den situation men meget nær familie har

Og i stedet for at vente på praktik der måske kan give job så begyndte de begge 2 at søge ALT

Og fik begge 2 job med det samme .

Ikke ønskejobbet og ikke fedt lønnet men trods alt noget mere end det de fik på kh.

Jeg synes din mand må ud og stemme dørklokker for der er jobs .

Bare på jobnet er der lige pt over 6000 jobs bare som ufaglært. 

Så med tanke på mit nære familiemedlem der også bare gik og ventede på praktik der muligvis kunne give job ja så ud og søg vær ikke kræsen men søg alt .

Tro på det . 

Jeg håber i får ro på især på din søns situation. 

Anmeld Citér

16. maj 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

I er heldigvis på vej til at få en større indkomst, når din mand kommer i job! Kan I låne penge i banken eller hos venner/familie indtil da?

Er der nogle penge at spare i budgettet? Telefon/kabel-TV/husdyr/cigaretter? 

Det hele er opsagt, vi har endda solgt bilen for nogle mdr siden.. 

vi har ingen muligheder for at låne - dælme op af bakke.. heldigvis er der bedre tider på vej, men det er MEGA hårdt når man har børn, endnu værre med syge børn 

Anmeld Citér

16. maj 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg svarer lige anonymt af hensyn til dem jeg nævner

Jeg har ikke selv stået i den situation men meget nær familie har

Og i stedet for at vente på praktik der måske kan give job så begyndte de begge 2 at søge ALT

Og fik begge 2 job med det samme .

Ikke ønskejobbet og ikke fedt lønnet men trods alt noget mere end det de fik på kh.

Jeg synes din mand må ud og stemme dørklokker for der er jobs .

Bare på jobnet er der lige pt over 6000 jobs bare som ufaglært. 

Så med tanke på mit nære familiemedlem der også bare gik og ventede på praktik der muligvis kunne give job ja så ud og søg vær ikke kræsen men søg alt .

Tro på det . 

Jeg håber i får ro på især på din søns situation. 

Min mand søger ALT hvad der er, desværre bor vi i en træls del af Danmark hvor mulighederne er små.. 

men han har fået lovning på 20 timers arbejde som minum om 6 uger ca. Det gir dobbel udbetalt af hvad han får nu på uddannelseshjælp.. 

Anmeld Citér

16. maj 2017

Sandratoft

Anonym skriver:

Min mand søger ALT hvad der er, desværre bor vi i en træls del af Danmark hvor mulighederne er små.. 

men han har fået lovning på 20 timers arbejde som minum om 6 uger ca. Det gir dobbel udbetalt af hvad han får nu på uddannelseshjælp.. 

Hvad med dig og din arbejdssituation? 

Anmeld Citér

16. maj 2017

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Hvad med dig og din arbejdssituation? 

Som der står så venter jeg på afgørelse på tabtarbejfsfortjenelste men det trækker ud, desværre.. 

Anmeld Citér

17. maj 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Som der står så venter jeg på afgørelse på tabtarbejfsfortjenelste men det trækker ud, desværre.. 

Er det tabt arbejdsfortjeneste i forhold til dit syge barn? I så tilfælde kan du tale med din sagsbehandler om, hvor realistisk det er, at du får den tildelt - derudover: Fuld eller delvist tabt arbejdsfortjeneste? 

I er 2 voksne mennesker med 4 forsørgede børn, og som en anden foreslår, må I ud og tænke kreativt. Svinefarm? Jordbærmark? Rengøring? Selvom I bor på Lars Tyndskids mark, findes der jo arbejde...

Du er tydeligvis frustreret over jeres økonomiske situation. I må ændre den og ikke bare sidde og vente.

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Er det tabt arbejdsfortjeneste i forhold til dit syge barn? I så tilfælde kan du tale med din sagsbehandler om, hvor realistisk det er, at du får den tildelt - derudover: Fuld eller delvist tabt arbejdsfortjeneste? 

I er 2 voksne mennesker med 4 forsørgede børn, og som en anden foreslår, må I ud og tænke kreativt. Svinefarm? Jordbærmark? Rengøring? Selvom I bor på Lars Tyndskids mark, findes der jo arbejde...

Du er tydeligvis frustreret over jeres økonomiske situation. I må ændre den og ikke bare sidde og vente.

Pga begge børn.. og ja fuldtid. 

Som jeg skrev til en anden er der søgt hvad der er, der er ikke flere muligheder end at vente på et ja fra hvor der er søgt eller til han får det andet.. 

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym

Pga begge børn.. og ja fuldtid. 

Som jeg skrev til en anden er der søgt hvad der er, der er ikke flere muligheder end at vente på et ja fra hvor der er søgt eller til han får det andet.. 

Hvor i landet bor I?

Når du nu siger I har søgt alt. Har I så meldt jer hos diverse vikarbureauer? De mangler næsten altid.

Har du kontaktet samtlige plejehjem i området og meldt dig som tilkaldevikar hos dem alle? De mangler næsten altid flere tilkaldevikarer, og ved at få lidt timer hos dem hver især, så kan du faktisk ende med noget lig et fuldtidsjob.

Tænker at I jeres situation er man nødt til at forsøge ALT!

Har du overvejet hvad der skal ske, hvis du ikke får tildelt den tabte arbejdsfortjeneste? (Kender desværre en del som har fået afslag, så tænker det er vigtigt at have overvejet det scenarie og have en plan B).

Og så må I uden tvivl have nogle ting I kan sælge, så I kan få lidt råderum, indtil jeres situation ser anderledes ud. iPads, computere, smartphones (og så købe billige mobiler til dig og din mand i stedet for), børnenes mobiler (børn behøver SLET SLET ikke at have mobil), PlayStation, Wii, XBox eller andre spillekonsoller, tv fra børnenes værelser (et tv bør være nok i hjemmet, selvfølgelig det i stuen), Kähler-ting eller andre pynteting som er af kendte mærker, tøj, legetøj. Det kan godt være det ikke virker af meget at sælge noget til fx 100 kr., men sælger du ti af de ting til 100 kr., så er det altså 1000 kr., og så batter det pludselig. Og mange bække små, som man siger. Og i jeres situation er der ikke råd til at have alle de luksusting, som jeg nævnte ovenover som mulighed for at sælge, da I sagtens kan klare jer uden disse ting, men I altså ikke kan klare jer uden mad.

Jeg tror på I nok skal få vendt skuden, selvom det føles meget op af bakke lige nu. Men modgang styrker heldigvis. Og gør at man kan opdage "værktøjer" man ikke anede man havde.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.