Pga begge børn.. og ja fuldtid.
Som jeg skrev til en anden er der søgt hvad der er, der er ikke flere muligheder end at vente på et ja fra hvor der er søgt eller til han får det andet..
Hvor i landet bor I?
Når du nu siger I har søgt alt. Har I så meldt jer hos diverse vikarbureauer? De mangler næsten altid.
Har du kontaktet samtlige plejehjem i området og meldt dig som tilkaldevikar hos dem alle? De mangler næsten altid flere tilkaldevikarer, og ved at få lidt timer hos dem hver især, så kan du faktisk ende med noget lig et fuldtidsjob.
Tænker at I jeres situation er man nødt til at forsøge ALT!
Har du overvejet hvad der skal ske, hvis du ikke får tildelt den tabte arbejdsfortjeneste? (Kender desværre en del som har fået afslag, så tænker det er vigtigt at have overvejet det scenarie og have en plan B).
Og så må I uden tvivl have nogle ting I kan sælge, så I kan få lidt råderum, indtil jeres situation ser anderledes ud. iPads, computere, smartphones (og så købe billige mobiler til dig og din mand i stedet for), børnenes mobiler (børn behøver SLET SLET ikke at have mobil), PlayStation, Wii, XBox eller andre spillekonsoller, tv fra børnenes værelser (et tv bør være nok i hjemmet, selvfølgelig det i stuen), Kähler-ting eller andre pynteting som er af kendte mærker, tøj, legetøj. Det kan godt være det ikke virker af meget at sælge noget til fx 100 kr., men sælger du ti af de ting til 100 kr., så er det altså 1000 kr., og så batter det pludselig. Og mange bække små, som man siger. Og i jeres situation er der ikke råd til at have alle de luksusting, som jeg nævnte ovenover som mulighed for at sælge, da I sagtens kan klare jer uden disse ting, men I altså ikke kan klare jer uden mad.
Jeg tror på I nok skal få vendt skuden, selvom det føles meget op af bakke lige nu. Men modgang styrker heldigvis. Og gør at man kan opdage "værktøjer" man ikke anede man havde.