Kontanthjælpsloftet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2017

Anonym

Bor I meget dyrt? Hvad jeg lige kan se, så får I omkring 20.000 til sammen hvis I er under 30 og ca 30.000 til sammen hvis I er over 30. Jeg ved ikke helt hvad det der "ekstra ret til børnetilskud" er, men det betyder jo nok at I kan få mere end de 9902 forsørgere under 30 får.

Desuden, med 4 børn er der 4 gange børnepenge i kvartalet, og hvis vi nu siger at jeres børn er 3-6 år allesammen (nogle er nok yngre, andre ældre, men så har vi snittet) så giver det ca 14.000 i bfy i kvartalet. I og med at I nok får friplads i institutioner, så koster børnene jo ikke 14.000 kr i mad, tøj osv i kvartalet. Eller, min søn på 1,5 har i hvet fald ikke kostet næsten 1500 kr/md i tøj, mad og legetøj på noget tidspunkt. Måske kan I finde en måde at skære mere ned så det hele kan hænge sammen? Evt finde en billigere bolig?

Fyldt 30 år, forsørger børn

14.808 kr. pr. mnd.

Forsørgere under 30 år, som ikke har erhvervet ret til ekstra børnetilskud

9.902 kr. pr. mnd.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2017

nielsen80

Lyder som en svær situation. Jeg mener, jeg før har set en bruger herinde henvise til Facebook siden" vi hjælper Danmark". Måske det kunne være noget?

Derudover tænker jeg, hvis du er fysisk ok, kunne du måske tilbyde din arbejdskraft i weekenden, når manden har fri fra praktik. Her tænker jeg på Facebooksider med folk fra nærområdet, hvor du evt kunne tilbyde vinduevask, græsslåning, rengøring eller lign(husk at oplyse indkomst til Skat). Sommeren er lige om hjørnet, og mange travle vil gerne betale for lidt hjælp til at gøre alt klar. Det ville måske kunne give de penge, I har brug for de næste 6 uger.

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Bor I meget dyrt? Hvad jeg lige kan se, så får I omkring 20.000 til sammen hvis I er under 30 og ca 30.000 til sammen hvis I er over 30. Jeg ved ikke helt hvad det der "ekstra ret til børnetilskud" er, men det betyder jo nok at I kan få mere end de 9902 forsørgere under 30 får.

Desuden, med 4 børn er der 4 gange børnepenge i kvartalet, og hvis vi nu siger at jeres børn er 3-6 år allesammen (nogle er nok yngre, andre ældre, men så har vi snittet) så giver det ca 14.000 i bfy i kvartalet. I og med at I nok får friplads i institutioner, så koster børnene jo ikke 14.000 kr i mad, tøj osv i kvartalet. Eller, min søn på 1,5 har i hvet fald ikke kostet næsten 1500 kr/md i tøj, mad og legetøj på noget tidspunkt. Måske kan I finde en måde at skære mere ned så det hele kan hænge sammen? Evt finde en billigere bolig?

Fyldt 30 år, forsørger børn

14.808 kr. pr. mnd.

Forsørgere under 30 år, som ikke har erhvervet ret til ekstra børnetilskud

9.902 kr. pr. mnd.

Det gør man ikke.. min mand her under taksten der udbetalt gir 6700, og jeg får 9500 udbetalt, boligsikring er også skåret af pga loftet.. 

Anmeld Citér

17. maj 2017

ErDetSnartNU

Det gør man ikke.. min mand her under taksten der udbetalt gir 6700, og jeg får 9500 udbetalt, boligsikring er også skåret af pga loftet.. 

Incl børnepenge giver det over 20.000 efter skat om måneden. Hvordan kan I kun have 1500 til overs til mad? Jeg spørger ikke for at være nedladende, men måske har I nogle høje faste udgifter som I overser?

Selv med en bil, et hus på næsten 200 m2 (i en af Danmarks største byer) og et blebarn (som vi også betaler ca 3000 for i institution) og en hund kan vi holde os på omkring det beløb om måneden. Sådan er vilkårene bare, når den ene af os er på SU. Bliver det sjovere når jeg er færdiguddannet og får job? Ja, afgjort. Men indtil må vi klare os for det vi har ��

Anmeld Citér

17. maj 2017

Carina:-)

Anonym skriver:

For et par på kh med 2 eller flere børn er loftet på 14416  pr person så i burde da være berettiget til boligstøtte?

Anmeld Citér

17. maj 2017

Abracadabra

I ER jo på en eller anden måde nødt til at øge indtægterne eller mindske udgifterne - og helst begge dele. Foreløbig er vi åbenbart ikke kommet med brugbare svar... Hvad tænker du selv? Det er mest sandsynligt, at du selv kender svaret.

Meget alternativt er at 'skralde', at samle flasker eller lignende. Jeg ville nok selv starte med at sætte sedler op i Netto og tilbyde rengøringshjælp og ringe til de lokale erhvervsdrivende og tilbyde min arbejdskraft. Du kan formentlig tilbyde aften/nat, hvor din mand er sammen med børnene.

Der er også muligheden, at du og din mand lever af ris og havregrød på vand, indtil I har lidt flere penge.

Anmeld Citér

17. maj 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Er en af jer på uddannelses hjælp ? Og hvor længe har den anden været på kontanthjælp ?. Har i begge 2 været i "systemet" imens i har fået de 4 børn.  hvor længe har i haft syge børn ?, og har de først lige fået en diagnose nu ?

Ja undskyld en masse spørgsmål, men dit oplæg er lidt svært at hitte rede.

Ang om at søge merudgift til et sygt barn, må jeg desværre fortælle dig, at du absolut ikke bare skal regne med et ja, uden at du skal kæmpe hårdt for det. Jeg har lige fået afslag på min ansøgning ang min datter ( Hun har børnegigt, og den bliver anket). 

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Er en af jer på uddannelses hjælp ? Og hvor længe har den anden været på kontanthjælp ?. Har i begge 2 været i "systemet" imens i har fået de 4 børn.  hvor længe har i haft syge børn ?, og har de først lige fået en diagnose nu ?

Ja undskyld en masse spørgsmål, men dit oplæg er lidt svært at hitte rede.

Ang om at søge merudgift til et sygt barn, må jeg desværre fortælle dig, at du absolut ikke bare skal regne med et ja, uden at du skal kæmpe hårdt for det. Jeg har lige fået afslag på min ansøgning ang min datter ( Hun har børnegigt, og den bliver anket). 

Vi er begge på uddannelse hjælp tror jeg det hedder, min mand hr 6700 udbetalt fordi han er erklæret aktivitetsparat eller hvad det hedder - og jeg har 9500 fordi jeg får den højeste takst pga børnene indtil TÁ forhåbentlig går igennem. 

Begge børn er født handicappede, den ene noget mere end den anden.. 

og nej børnene er ikke født ind i det system. 

Anmeld Citér

17. maj 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

I ER jo på en eller anden måde nødt til at øge indtægterne eller mindske udgifterne - og helst begge dele. Foreløbig er vi åbenbart ikke kommet med brugbare svar... Hvad tænker du selv? Det er mest sandsynligt, at du selv kender svaret.

Meget alternativt er at 'skralde', at samle flasker eller lignende. Jeg ville nok selv starte med at sætte sedler op i Netto og tilbyde rengøringshjælp og ringe til de lokale erhvervsdrivende og tilbyde min arbejdskraft. Du kan formentlig tilbyde aften/nat, hvor din mand er sammen med børnene.

Der er også muligheden, at du og din mand lever af ris og havregrød på vand, indtil I har lidt flere penge.

Der er søgt hvad der er, der er sendt uopfordret ansøgninger! Så det har vi gjort, og der er kkke noget . Mit ene barn sover ikke om natten, tro det eller ej men det gør han ikke (pga bevirkninger fra medicin) så nej det er ikke muligt.. 

mamden hr 6700 udbetalt jeg har 9500.. 

vores husleje er på 5200 om mdr + forbrug og kan ikke sådan lige findes billigere.. 

vi har ikke mulighed for at flytte ud af kommunen pga vores børns special instition..

Anmeld Citér

17. maj 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Der er søgt hvad der er, der er sendt uopfordret ansøgninger! Så det har vi gjort, og der er kkke noget . Mit ene barn sover ikke om natten, tro det eller ej men det gør han ikke (pga bevirkninger fra medicin) så nej det er ikke muligt.. 

mamden hr 6700 udbetalt jeg har 9500.. 

vores husleje er på 5200 om mdr + forbrug og kan ikke sådan lige findes billigere.. 

vi har ikke mulighed for at flytte ud af kommunen pga vores børns special instition..

Så skal I skrue ned for forbruget. Din mands løn dækker jo husleje, og så har I knapt 10,000 til mad og andre regninger. Det burde kunne løbe rundt... I får jo også børnepenge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.