Opfører farmor sig urimeligt? Råd søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2017

MariaMF

Mortilah skriver:

Men 40+ 6 er jo uge 41? Dvs dagen efter det er uge 42? Der vil jeg mene at risikoen er minimal:-)

Tror du blander tingene sammen. Du kan sagtens gå til 41+ det er MEGET normalt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2017

Mortilah

MariaMF skriver:

Tror du blander tingene sammen. Du kan sagtens gå til 41+ det er MEGET normalt.

Tjek sst.dk. Der kan du se procenter for hvilket uge der fødes i statistisk set og det er en langt mindre risiko/chance for uge 42 end de foregående uger. Så bare fordi det sker for ca. 5 ud af 100 så er det altså ikke MEGET normalt efter min mening. Du må jo gerne mene noget andet

Anmeld Citér

12. maj 2017

Anonym trådstarter

Tjek sst.dk. Der kan du se procenter for hvilket uge der fødes i statistisk set og det er en langt mindre risiko/chance for uge 42 end de foregående uger. Så bare fordi det sker for ca. 5 ud af 100 så er det altså ikke MEGET normalt efter min mening. Du må jo gerne mene noget andet

Men er 41+0 ikke uge 41, selvom det er 42. uge? Den del forvirrer mig altid, men det er sådan, jeg forstår det. En hurtig googling fortæller mig, at der er 18%, som føder i uge 41, 5% i uge 42. Sammenlagt giver det vel en sandsynlighed på 23% for at føde efter 40+6.

I må endelig rette mig, hvis jeg har misforstået det.

Tilføjer lige et link: http://babyinstituttet.dk/hvornar-foder-jeg

Anmeld Citér

12. maj 2017

Flomama

Mortilah skriver:

Jo det er meget normalt! 

Man bliver sat igang de fleste steder mellem uge 41+4 og uge 42. 

Og der menes selfølgelig uge 41 og ikke teknisk set uge 42

Anmeld Citér

12. maj 2017

Flomama

Anonym skriver:

Men er 41+0 ikke uge 41, selvom det er 42. uge? Den del forvirrer mig altid, men det er sådan, jeg forstår det. En hurtig googling fortæller mig, at der er 18%, som føder i uge 41, 5% i uge 42. Sammenlagt giver det vel en sandsynlighed på 23% for at føde efter 40+6.

Jo du har helt ret  

Anmeld Citér

12. maj 2017

Mortilah

Anonym skriver:

Tilføjer lige et link: http://babyinstituttet.dk/hvornar-foder-jeg

Haha.. ej nu bliver jeg forvirret. Melder bare pas hilsen en hvor begge kom lige inden termin..

Anmeld Citér

15. maj 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hun måtte gerne komme på mere end kiggebesøg for vores skyld. Hun har bare ikke vist interesse i andet. I de 5+ måneder hun har kendt til baby har hun intet nævnt om at se hende. Det var et forsøg fra vores side på at række ud til hende. Måske klodset gjort, men det var velment.

Men du har ret i, at vores datter selvfølgelig ikke kommer til at være verdens centrum for farmor på samme måde som for os.

Jeg har tre børn. Jeg har aldrig talt med nogen om barselsbesøg, før barnet var født.

Det er klart, at i glæder jer til at blive forældre men pas på med at forvente at omverdenenen glæder sig lige så meget som jer, for så vil i få mange skuffelser.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.