Opfører farmor sig urimeligt? Råd søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2017

Dash

Anonym skriver:

Tak for jeres svar. I har nok ret I, at det var urimeligt at spørge, om hun kunne udskyde/afkorte rejsen. Jeg tror bare, min mand blev så forvirret, fordi hun før i tiden (inden min graviditet) har virket meget ivrig for at være inde over, hvis der kom børnebørn. Men nu hvor det er en realitet, så er der nærmest ingen interesse... Men det var ikke en rimelig forventning, og det kan jeg se nu.

Hun har meldt klart ud, at føder jeg ikke inden den 10. juli (40+6), så har hun først tid til at se baby engang i august. Selvom hun altså er i Danmark halvdelen af tiden og er halvanden time væk. Det er mest den del, der sårer min mand.

Jeg kan godt forstå at det gør ondt, men jeg synes ikke hun opfører sig urimeligt overhovedet. Det er dig og din mand der skal have barn, ikke din svigermor. Man kan ikke tvinge mennesker til at involverer sig i nogles liv. Hvis i har et kompliceret forhold i forvejen, så tror jeg i skal passe rigtig meget på med at udtrykke jeres tvivl over hendea prioriteter. 

Herhjemme har vi selv haft et MEGET kompliceret forhold til svigermor i de første mange år, men det er blevet rigtig godt nu. Det kræver dog at man tager sine kampe med omhu og sluger en masse kameler. I starten var det for børnenes skyld, men nu er forholdet blevet så godt at alle parter nyder hinandens selskab. 

Det er en rigtig dum situation at stå i og jeg håber i finder en løsning 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2017

Mortilah

Anonym skriver:

Tak for jeres svar. I har nok ret I, at det var urimeligt at spørge, om hun kunne udskyde/afkorte rejsen. Jeg tror bare, min mand blev så forvirret, fordi hun før i tiden (inden min graviditet) har virket meget ivrig for at være inde over, hvis der kom børnebørn. Men nu hvor det er en realitet, så er der nærmest ingen interesse... Men det var ikke en rimelig forventning, og det kan jeg se nu.

Hun har meldt klart ud, at føder jeg ikke inden den 10. juli (40+6), så har hun først tid til at se baby engang i august. Selvom hun altså er i Danmark halvdelen af tiden og er halvanden time væk. Det er mest den del, der sårer min mand.

Men 40+6.. så er der jo SLET ik noget at være nervøs over?  Det er da perfekt timing.. så kan det jo nærmest ik gå galt

Anmeld Citér

11. maj 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg tror at I må acceptere at hun er farmor på den måde hun vil være og ikke den måde I kunne tænke Jer det. 

Min søsters svigermor rejser meget med sin mand og andre gange venner. Når hun er i Dk skal hun en masse ting. Det er ikke ensbetydende med at hun ikke elsker sit barnebarn - hun er bare ikke den type farmor der kan passe en gang om ugen eller måneden, eller den type der lader alt falde for at se sit barnebarn og det er okay. I har valgt at få et barn. Hun er nu farmor og må selv bestemme hvordan hun vil være det. 

En anden ting. Jeres barn er endnu ikke født. Vent og se hvad der sker. Måske overrasker hun 

Anmeld Citér

11. maj 2017

Wheelybug

Lad os nu se om hun virkelig kan holde sig væk, hvis du føder efter d 10 juli  nogle gange melder folk noget ud, fordi det på forhånd virker "uoverskueligt", men hvis situationen alligevel skulle opstå, så kan det godt være hun sætter veninderne af på en cafe og kigger forbi

Anmeld Citér

11. maj 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Desværre har hun meldt klart ud, at hun ikke kan finde tid før engang i august, hvis det ikke bliver inden den 10. juli. Nok mest den del, der er svært at sluge - det var urimeligt af min mand at håbe, hun ville ændre rejsen, men det føles heller ikke som om, der er plads til kompromis fra hendes side.

Jeg kan godt forstå, at det gør ondt, at hun melder sådan ud. Man ønsker jo, at ens mor og far ser barnet ret hurtigt og gerne vil det.

Nu skriver du at de havde et kompliceret forhold og arbejder med det. Måske er det en af de her ting, hvor I er nødt til at træde varsomt og acceptere, at hun åbenbart ikke er en af dem, som kommer farende med det samme.

Dog håber og tror jeg på, at det bliver noget andet, når du har født. Selvom hun melder andet ud. 

Anmeld Citér

11. maj 2017

ErDetSnartNU

Kan det være en reaktion på at hun måske ikke føler sig prioriteret? En slags (barnlig) modreaktion hvor hun har travlt med at vise, at hun kan underholde sig selv, selvom hun muligvis er såret? Du ved, "se hvor travlt jeg har med mit spændende liv, jeg har ikke brug for jer for at give mit liv mening"-agtigt?

Jeg er enig med de andre i at man ikke kan forvente at hun afkorter ferien - den er jo planlagt med andre, så det ville ikke kun være hendes egne planer der skulle ændres. Derimod ville jeg også være skuffet over, at hun ikke kan finde tid til at se barnet inden hun rejser. Jeg har svært ved at forestille mig nogle gæster der bliver fornærmede eller ikke kan underholde sig selv nogle timer mens den nybagte farmor besøger sit barnebarn.

Anmeld Citér

11. maj 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tænker at det er en kæmpe overreaktion!

Self ska hun da ik ændre sine planer, med sine veninder fra hendes hjemland, som hun måske ik har set i meget lang tid!

Det er jo heller ik til at vide om de føder før tid eller går 14 dage over tid.

Svigermor ska da ha lov til at se barnebarnet, hvis hun ellers normalt er et godt menneske. Vh Stine 

Anmeld Citér

11. maj 2017

Carina:-)

Den tid hvor bedsteforældre kun sad hjemme og ventede på at familien ringede og så smed alt og kom løbende når forældrene havde et behov er ovre.

De er aktive og interesseret i at have et indholdsrig liv .

Mange har stadig arbejde og så skal den sparsomme fritid bruges på dem selv .

Hun har ikke sagt hun ikke vil se baby blot at hun har planer hun ikke vil ændre men ser baby senere.

Anmeld Citér

11. maj 2017

Bananaalice

Vi er nogen mennesker der straks ville sælge alt hvad vi har for at få råd til at rejse for at se en nyfødt, men hvis man nu har planlagt en ting med en masse, tingene er bestilt og betalt, så er det jo lidt mere omsonst. Forstår godt I er kede af det, måske hun bare har en mere praktisk tilgang til det ?At babyen jo nok skal være der når hun så kommer igen, Så har i også fået ro og fred

Anmeld Citér

11. maj 2017

Loa

Anonym skriver:

Tror også jeg ville slå koldt vand i blodet - måske er det en reaktion over skuffelsen over at hun måske ikke er hjemme når baby kommer til verden. Og så er det hendes måde at håndterer det på, ved at virke ligeglad/at hun skal noget "vigtigere"

Måske det ser helt anderledes ud når baby rent faktisk er kommet til verden.

Jeg tror jeg ville prøve bare at være positiv og når baby så er kommet så ring til hende og send billeder af den lille og sig i glæder jeg til hun skal se hendes lille barnebarn...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.