Anonym skriver:
Du har helt ret i alt det første.
Men vi VAR jo færdige med, at få børn. Nu er situationen jo så anderledes.... Mine to øvrige børn er iøvrigt nogle fantastisk nemme børn, som bliver rost i både børnehave og skole. Så hvad er det, som Tricker mig? Alle omkring mig vil støtte, hjælpe og nyde det. Det er kun mit hoved der ikke helt kan følge med. Mine bedste veninder, min mand og mine forældre tror ikke jeg kan gennemføre en abort - de tror det vil gøre alt for ondt senere. Min mand tror endda risikoen for, at vores forhold holder til en abort er megwt lille. Han vil hellere 'bære mig igennem' en graviditet og vise mig, at det ikke er en ulykke at få en lille solstråle mere han er ret fantastisk .... ❤️ Så mon det kan være hele min 'frarøvelse' af styring, som får mig helt ud i panikkens verden?? 1000 tak fordi I tager jer tid til, at svare mig.
Jeg kommer i tanker om to oplevelser, der gjorde indtryk på mig, mens vi var i tvivl om beslutningen. Den ene var, at jeg, der altid har været for den fri abort, men dog aldrig selv havde haft brug for muligheden, pludselig bandede den langt væk. Jeg syntes, det ville være så meget enklere, hvis jeg ikke havde haft et valg. Altså ønskede jeg faktisk, at der ikke var nogen beslutning at træffe, at jeg ingen kontrol havde - og når jeg havde det sådan, lå det jo så lige for, at jeg måtte beslutte at beholde barnet.
Den anden var, at jeg midt i al desperationen og ulykkeligheden bad min mand om en cigaret, selvom jeg ammede vores dengang yngste og altså tilmed var gravid. Jeg slukkede den dog straks igen og sagde til min mand, at selvom vi måske nok ikke skulle have dette barn, så skulle jeg da stadigvæk være god ved "den", mens den var der - det var min første oplevelse af spontan ømhed og omsorg for fosteret, og det blev skelsættende for mig.
Angående kontroltab blev jeg gravid i første hug og helt efter planen med de to første, så det var virkelig et chok, da jeg pludselig ikke havde bestemt og planlagt nr. tre - men hvor var det bare en positiv og lærerig oplevelse for os at få rystet vores timede og tilrettelagte liv og ttage imod en kæmpegave, vi slet ikke vidste, at vi ønskede os. Der er en særlig næsten andægtighed, når vi ser på verdens bedste Jeppe og tænker tanken om, at han bare sådan dukkede op på trods af masterplanen.