Flyve langet ned til varmen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Med mindre de sover i klapvogn så drop den det er nemmere at rejse uden og de er jo så store så evt en bæresele til den lille hvis i skal gå langt. I alle lufthavne er der massere af klapvogne. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2017

Kay

Minapril2015 skriver:

Hør din læge om Scopolamin som er et plaster som plaseres bag øret. Det er receptpligtig. Ellers findes der jo antihistamin men det holder ikke så længe i håndkøb

Jeg har sendt besked til længen efter super skrev i går og har lige fået mail om noget der er flydende op recept der er lagt ud til os

Anmeld Citér

22. marts 2017

Kay

Mariehøne123 skriver:

Med mindre de sover i klapvogn så drop den det er nemmere at rejse uden og de er jo så store så evt en bæresele til den lille hvis i skal gå langt. I alle lufthavne er der massere af klapvogne. 

Klapvogn har vi virkelig overvejet meget og er også blevet enig om at en tynd sommer fast vikle er bedre 

Anmeld Citér

22. marts 2017

Loa

Wow det var da også langt og i lang tid, hvad skyldes det?

Anmeld Citér

22. marts 2017

tarkoflen

Jeg ville tage børnenes yndlingssnacks med, det kan godt være, at der er mad på flyet, men det kommer måske ikke lige der, hvor barnet er sulten. Og så kan det være godt med noget de er vant til at få, det er det i hvert fald for min datter. Og så synes jeg personligt også det var rart at have nogle lidt sundere snacks med, men der er jeg måske også lidt sippet  i netto kan man tit købe sådan nogle små poser med frugtdimser der ligner vingummiposer, og de smager vildt godt! 

Vi havde pakket lidt små gaver ind, en lille malebog og farver, et par pixibøger, nogle prinsesseblade jeg havde fundet brugt og sådan lidt småting. Tiger og søsterne grene er fantastiske at finde små sjove ting i. Undgå dog perler og andet, der flyver rundt, det er upraktisk

hvis den yngste bruger sut, er en suttesnor en god ide, så er det noget nemmere at fange den vildfarne sut, når den ryger på gulvet  

Tag børnepanodil med ind i flyet, det er altså op af bakke at stå med et barn der bare har ondt, og ikke kunne gøre noget, fordi de ligger i bagagen. Og husk noget skiftetøj, vi var afsted med et hold, hvor barnet overbrækkede sig selv indenfor den første time, og forældrene havde ikke skiftetøj med. Det var altså træls for dem! Og så kan det jo godt blive noget koldt i sådan en flyver, så en god bluse er heller ikke dum. 

Og ja jeg er sådan en der pakker aaaalt for meget, men better safe than sorry men du må jo sortere hvad der passer til jer

Anmeld Citér

22. marts 2017

Carina:-)

Jeg har ørebørn og har selv problemer med mine ører og det vigtigste er tyggegummi for det kan gøre voldsomt ondt i ørerne når man har dræn i ved tryk.

Her streamer vi film til ipad og så har vi masser af guf med .

Bøger og tegnesager er også godt. 

Anmeld Citér

22. marts 2017

Jullesnulle

Hvor skal I hen..?

Anmeld Citér

22. marts 2017

Jullesnulle

Mariehøne123 skriver:

Er netop kommet hjem fra Thailand med to unger på 2 og 3 og har fløjet 25-30 gange med dem ofte alene så har et par råd. 

Det med tryk i ørene har jeg aldrig oplevet som et problem så drop bare tyggegummi, slikkepinde mv. 

Generelt behøves meget lidt forberedelse rolige afstressede forældre giver rolige børn. Min erfaring er at de umulige børn ofte skyldes urutinerede rejseforældre der stresser og ikke har styr på det eller bare forældre uden overskud til at flyve med børn  

Der er generelt massere af underholdning og mad om bord så du behøves heller ikke snacks mv. Til lange ture pakker vi nogle gufposer med fx 6 Smarties eller vingummier de får et par gange. I vil formentlig også få massere af underholdning og legetøj i flyet. Hvem flyver i med?

vores børn har hver deres rejserygsæk med en rejsebamse og lidt legetøj samt Uno malebog og tusser. Vi nåede nu ikke at bruge ret meget men de elsker når de findes frem  

men mit bedste råd er at være i god tid og gøre flyveturen til en del af rejsen og tag det som det kommer uden at stresse over at de ikke sover som planlagt og lignende. Min søn kunne ikke sove på vej derned så vi puttede hele natten til byggemand Bob og han klarede 24 timers rejse med 3 timers søvn uden at være umulig. Han var glad og trivedes og sov bare rigtig meget næste dag. 

Rigtig god tur det er fedt at rejse med børn. De lærer så meget på et par uger. Min søn smed bleen, udviklede sproget og  rykkede meget motorisk mens storesøster lærte at svømme helt selv, udviklede sit engelske endnu mere og blev så fortrolig med fremmede - det er så fedt. 

Har I været på ferie 5 gange om året .? Såden Du kan flyve så mange gange på 3 år.. ?

blot nysgerrig ..

Anmeld Citér

22. marts 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Har I været på ferie 5 gange om året .? Såden Du kan flyve så mange gange på 3 år.. ?

blot nysgerrig ..

Vi bor i udlandet så rejser til Danmark nogle gange om året samt 2-3 ferier vi rejser meget

sidste år fløj vi til danmsrk 5 gange og 3 ferier det giver mange flyveture

Anmeld Citér

22. marts 2017

Kay

Loa skriver:

Wow det var da også langt og i lang tid, hvad skyldes det?

Vi har haft nogle rimelig turbolente år... med mandens on and off arbejdsløshed, jeg fik bækkenløsning tidligt i begge graviditeter og så blev vores yngste er født med forskellige diagnoser og skulle opereres og en masse og jeg fik efterfødsels reaktion så vi har faktisk ikke rigtig været på ferie i 6 år... Jo hjemme ved mine forældre men ellers ikke... så vi har virkelig trængt til ferie... og så bliver jeg 30, så opsparingen til fest har vi valgt at bruge på ferie   

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.