Blå autostol til en pige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2017

vitapigen

Det er da lige meget hvilken farve den er i. Bare den er sikker og funktionel

Begge mine børn har lagt i en lilla barnevogn (pige og dreng) og lillebror har overtaget storesøsters pink løbecykel 

Det går jeg ikke op i 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2017

Soonmom

Den er da også neutral,  det er dælme da ikke meget blåt der er på den? 

Anmeld Citér

23. februar 2017

Benjamins'mor

dd2016 skriver:

Hej tøser  Vi har kigget lidt på autostole, min kæreste er fast besluttet på at vi skal ha' en sparco og det er kun pga. at der står sparco  Men der er jo blå på siger jeg til ham, så tror folk jo bare vi har en dreng hvis ikke lige hun har lyserødt tøj på.   kan lige se det for mig når vi skal en tur i brugsen eller sådan noget. "Ej hvor er han sød" 

Får også helt ondt af min kæreste når alt jo næsten bliver tøse farvet på hendes værelse, men ville jo heller ikke ha' folk tror vi har en dreng når vi kommer gående med en blå autostol.

Hvad siger i? 

Laver lige en afstemning for sjov med i må også gerne skrive 

Jeg har stemt nej. 

Og det er fordi jeg kun ville købe en blå autostol hvis vi begge var enige om det - det skal ikke være for den enes skyld. Min kæreste ville dog aldrig have valgt det. Jeg fandt en vildt fed tremmeseng i grøn i IKEA, den måtte jeg ikke købe for min kæreste for det passede ikke til en pige - og jeg gjorde det selvfølgelig heller ikke. 

Jeg ville dog aldrig selv købe en blå autostol til en pige, jeg ville kun bruge den hvis det var fordi vi havde den fra andet barn. Fx arver min datter sin storebrors autostole. Men det er bare min personlige mening, det gør det bestemt ikke forkert at andre gerne vil have en blå autostol. 

Og tro mig, folk skal nok forveksle hende med en dreng alligevel. Min datter havde en sort autostol og lyserødt tøj og tæppe på, da vi en dag var på McDonald's og der fik vi også kommentaren "nej hvor er han sød". 

Anmeld Citér

24. februar 2017

Benjamins'mor

Benjamins'mor skriver:

Jeg har stemt nej. 

Og det er fordi jeg kun ville købe en blå autostol hvis vi begge var enige om det - det skal ikke være for den enes skyld. Min kæreste ville dog aldrig have valgt det. Jeg fandt en vildt fed tremmeseng i grøn i IKEA, den måtte jeg ikke købe for min kæreste for det passede ikke til en pige - og jeg gjorde det selvfølgelig heller ikke. 

Jeg ville dog aldrig selv købe en blå autostol til en pige, jeg ville kun bruge den hvis det var fordi vi havde den fra andet barn. Fx arver min datter sin storebrors autostole. Men det er bare min personlige mening, det gør det bestemt ikke forkert at andre gerne vil have en blå autostol. 

Og tro mig, folk skal nok forveksle hende med en dreng alligevel. Min datter havde en sort autostol og lyserødt tøj og tæppe på, da vi en dag var på McDonald's og der fik vi også kommentaren "nej hvor er han sød". 

Fandt et billede af hvordan hun var klædt. Billedet er dog fra den gamle autostol hun arvede fra storebror, den gik desværre i stykker i betrækket men den var blå/gul ternet. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

24. februar 2017

NupaSofia

Min søn har arvet mine store, (smukke) øjne, når han som baby var klædt i hvidt skete det nogle gange, at vi hørte "hvor er hun en smuk baby" eller "hvor hun ligner sin mor". Så tog vi det med et smil og forklarede at "hun" var en dreng. Det kan være svært at se forskel på babyer, selv uden en bestemt farve autostol. 

Jeg kan ikke sige, at jeg ville vælge en bestemt farve kun på grund af maden. Men nu tænker jeg heller ikke så meget på "klassiske" kønsfarver og forestiller mig at valget af autostol ville være en ting, som ville betyde mere for min mand end for mig. 

Anmeld Citér

24. februar 2017

lineog4

En lille sidebemærkning. Jeg vill helt klart vælge en hvor der var en kaleche på . Ved ikke om der er på den du viser men det bare ikke vises på billedet.

Anmeld Citér

24. februar 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
dd2016 skriver:

Hej tøser  Vi har kigget lidt på autostole, min kæreste er fast besluttet på at vi skal ha' en sparco og det er kun pga. at der står sparco  Men der er jo blå på siger jeg til ham, så tror folk jo bare vi har en dreng hvis ikke lige hun har lyserødt tøj på.   kan lige se det for mig når vi skal en tur i brugsen eller sådan noget. "Ej hvor er han sød" 

Får også helt ondt af min kæreste når alt jo næsten bliver tøse farvet på hendes værelse, men ville jo heller ikke ha' folk tror vi har en dreng når vi kommer gående med en blå autostol.

Hvad siger i? 

Laver lige en afstemning for sjov med i må også gerne skrive 

jeg har stemt ja, for vores datter har en helt blå autostol, fordi den er arvet. Jeg har valgt neutrale farver når noget er købt nyt, for hvem siger at næste barn bliver samme køn?

Hvad gælder det med at folk siger "ej hvor er han/hun sød" og barnet er det modsatte køn. Da min søn var 14 dage var vi til kontrol hos lægen, og hans var klædt i blå fra top til tå, dynebetrækket i barnevognen var lyseblå med mørkeblå traktorer og der hang et blåt "rør mig ikke" hjerte - alligevel kom en af farens venner hen, stak hånden ned til ham og sagde "hvor er hun fin"

Anmeld Citér

24. februar 2017

LilleLy

Jeg ville være fuldstændig ligeglad med hvilken farve den har. Og jeg forstår heller ikke hvorfor an er bange for at fremmede mennesker tager fejl af kønnet . Det er i min verden fuldstændig ligegyldigt om folk tror at min datter er en dreng - og hvis det er fremmede mennesker retter jeg dem heller ikke, men siger bare tak for at de syntes at barnet ser sødt ud. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.