Blå autostol til en pige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville i vælge en blå autostol til en pige bare for mandens skyld?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.474 visninger
47 svar
72 synes godt om
23. februar 2017

dd2016

Hej tøser  Vi har kigget lidt på autostole, min kæreste er fast besluttet på at vi skal ha' en sparco og det er kun pga. at der står sparco  Men der er jo blå på siger jeg til ham, så tror folk jo bare vi har en dreng hvis ikke lige hun har lyserødt tøj på.   kan lige se det for mig når vi skal en tur i brugsen eller sådan noget. "Ej hvor er han sød" 

Får også helt ondt af min kæreste når alt jo næsten bliver tøse farvet på hendes værelse, men ville jo heller ikke ha' folk tror vi har en dreng når vi kommer gående med en blå autostol.

Hvad siger i? 

Laver lige en afstemning for sjov med i må også gerne skrive 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2017

lineog4

Kan ikke stemme, for jeg ville ikke vælge en blå autostol pga min mand. Men jeg ville på den anden side være fuldstændig ligeglad med om en autostol er blå, grøn, gul, rød (ville aldrig vælge lyserød fordi jeg ikke kan lide lyserød) eller andet. Jeg ville vælge den autostol vi ønskede uafhængigt af farve og køn på barn. 

Anmeld Citér

23. februar 2017

dd2016

lineog4 skriver:

Kan ikke stemme, for jeg ville ikke vælge en blå autostol pga min mand. Men jeg ville på den anden side være fuldstændig ligeglad med om en autostol er blå, grøn, gul, rød (ville aldrig vælge lyserød fordi jeg ikke kan lide lyserød) eller andet. Jeg ville vælge den autostol vi ønskede uafhængigt af farve og køn på barn. 

Ville heller ikke have en lyserød, ville bare ha' en neutral. 

Det ville sige at du vælge en blå til en pige hvis det var den i ønskede?

Anmeld Citér

23. februar 2017

Miti's mama

Det er da lige meget.

Folk sagde hele tiden til mig at "det er da en sød dreng i har", også selv om hun var iklædt kjole og sløjfe i håret, og autostolen var lilla med blomster!? 

Det skal du ikke tage så tungt. Og hvis det endelig er, så tag en sløjfe eller andet piget og klistr/sy/hæft fast på kalechen, så er den ged barberet!

Anmeld Citér

23. februar 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Selvfølgelig kunne jeg vælge en autostol i blå for min mands skyld - det er vel også hans barn.. Ligesom han ville vælge en lyserød barnevogn for min skyld, hvis det betød meget for mig. Sådan er det vel, man vælger, fravælger, prioriterer og alt muligt andet, for hinandens skyld

Anmeld Citér

23. februar 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Den autostol er sort. 

De fleste autostole har små røde/blå/gule dutter siddende der på siden, som den på billedet har. Den ændrer ikke på dit barns køn. 

Det som er blåt på ovenstående stol, var rødt på min søns autostol. Vi er aldrig blevet spurgt om han var en pige, og jeg har aldrig skænket det en tanke. 

Anmeld Citér

23. februar 2017

Ciss

Jeg kan med hånden på hjertet sige, at jeg aldri har tænkt på at bedømme køn ud fra farven på autostolen. 

Det er jo bare et praktisk redskab. Er der søsken i tæt alder, bliver den ofte genbrugt.

I tillæg er den stol jo dårlig nok blå. Den er ikke specielt drenge på nogen måde. Lad hende have blå og grønne og orange ting og ting i alle regnbuens farver. Det gør hende ikke mindre til en pige, og om hun så er i princessekjole med blonder og det hele, kan du stadig opleve, at folk tager fejl. (Selvoplevet). Men skulle det ske, så er det som regel den, som tager fejl, som bliver mest flov. Og barnet selv er heldigvis ligeglad.

Anmeld Citér

23. februar 2017

dd2016

Miti's mama skriver:

Det er da lige meget.

Folk sagde hele tiden til mig at "det er da en sød dreng i har", også selv om hun var iklædt kjole og sløjfe i håret, og autostolen var lilla med blomster!? 

Det skal du ikke tage så tungt. Og hvis det endelig er, så tag en sløjfe eller andet piget og klistr/sy/hæft fast på kalechen, så er den ged barberet!

Ej det må da ha' været irriterende  

Det var faktisk en god idé  havde jeg slet ikke tænkt på 

Anmeld Citér

23. februar 2017

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Har stemt nej. For hvad så hvis den er blå og pigen har neutral tøj på så vil folk tro at hun er en dreng.

men min mand og jeg har valgt sort da det kan være til begge køn. Og derfor kan den passe til den næste barn (uanset køn) self først om nogle år  

men altså tænker hvis min mand så gerne vil pga farven så måske ja ej vi er altså to om at bestemme derfor hans mening er ligeså vigtig som min men tænker kan i ikke vælge en neutral farve med samme mærke?

Anmeld Citér

23. februar 2017

Black Rose

Tror ikke autostolen får betydning for, at om folk tænker jeres pige er en dreng  Svigermor har fortalt, at hun hele tiden fik at vide, at det godt nok var en køn pige de havde fået, da min kæreste var lille  Han havde lange, fine øjenvipper, så selvom han var klædt i drengetøj og -farver, troede flere altså at han var en pige.

Kan så lige tilføje, at jeg ikke synes autostolen på billedet er "drenget", bare fordi der er blå på. Betyder det meget for min kæreste, kan han få lov at vælge næsten lige hvad han vil til den tid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.