Blå autostol til en pige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2017

Sprit25

Det er en farve! Ikke en kønsbestemmer! 

Vi skal genbruge tøj fra vores datter til vores søn. Vi har altså gemt en body med en lyserød elefant på. Så må han få en trøje over ������

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2017

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg har stemt ja. Mest af alt fordi jeg ville være fløjtende ligeglad. 

Anmeld Citér

23. februar 2017

lineog4

dd2016 skriver:

Ville heller ikke have en lyserød, ville bare ha' en neutral. 

Det ville sige at du vælge en blå til en pige hvis det var den i ønskede?

Ja hvorfor ikke?

Anmeld Citér

23. februar 2017

dd2016

Det er nok bare mig der tænker for meget på hvad andre tænker og når det er vores første barn ville man jo gerne gøre det rigtige  men i har jo rat, det er jo lige meget hvad folk tænker. Selvfølgelig skal manden have sin sparco stol for ja det er jo også hans barn   synes selv den er smart, det var kun farven i siderne jeg havde det lidt svært med.

men som der var en der skrev så kunne jeg jo bare sy noget på den hvis det var 

Anmeld Citér

23. februar 2017

CBbaby

Votes datter har altid haft blåt øjeblikket på. Jeg er totalt ligeglad med om andre siger "sikke en sød dreng"... 

Nåh ja, vores har en totalt blå autostol :-) som i helt blå! Og har altid haft det. Det har jeg aldrig skænket en tanke, selvom det var mig der valgte den, da det kun er mig der kører bil. 

Der er jo en grund til, at mennesket går i puberteten. - det er jo først der, de helt reelle former for kønnene kommer til udtryk. 

Er lige forbavset over, at der er så mange der tænker sådan i 2017.. Børn har ikke er decideret forståelse af køn før de er langt ældre. Og så er det altså heller ikke værre at sige "hun hedder Signe"... Folk siger altid undskyld. Og jeg spørger altid "for hvad?" :-) jeg går da også i blåt tøj? Og folk må da også gerne tro, jeg er en dreng pga det ;-) drenge er da også helt ok mennesker ����

Det er da lige meget, at en fremmed siger "sikke en sød dreng"? Din familie og venner ved det jo godt - de kender barnets navn...

Hvad har det af betydning? Sådan helt reelt? Jeg er nysgerrig på, hvad det er for en frygt der ligger bag, at børn skal stemples i farvet tøj. :-) 

Anmeld Citér

23. februar 2017

Guldlok88

Det er jeg ærlig talt ligeglad med.. 

Vi har selv haft en knald rød autostol, som vi fik gratis  

Det ændre jo ikke på noget om den er blå, rød eller gul  så længe alle er glade, og hvis det gør din mand glad at den er blå, så tag dog den blå 

Anmeld Citér

23. februar 2017

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

hvis det er den på billedet, så er det jo bare dutterne, som er blå? det gør den ikke drenget overhovedet. Kan ikke helt huske, om vores havde det, men skulle ikke undrer mig. 

Det har jeg aldrig tænkt over. Min datter har haft lyserød på, kjole på og alligevel har folk troet, at hun var en dreng..

Det er jo egentlig bare en farve.. 

Anmeld Citér

23. februar 2017

Janey

Profilbillede for Janey

Det ville overhovedet ikke genere mig, at komme en pige i en blå autostol. Det eneste, der interesserer mig ved købet af autostolen, er at sikkerheden er 100% i orden og så har farve og navn ikke så meget at sige (skulle jeg købe efter farve og navn, havde jeg købt en knaldrød Ferrari &nbsp.

Vores datter på 4 har faktisk en blå autostol, men hun er så 4, så der er ikke så meget "fare" for at tage fejl med kønnet. Vi har valgt modellen ud fra resultatet af forskellige sikkerhedstest af stolen (en Römer) og så fik hun selv lov til at vælge farven, og det blev altså blå 

Anmeld Citér

23. februar 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Vi havde altså også en blå autostol til pigen. For mig er sikkerhed det eneste der vægter

men du vil opleve at folk forveksler selv i lyserødt. 

Anmeld Citér

23. februar 2017

anonym12

Jeg ville ikke nødvendigvis købe en bestemt autostol fordi min mand insisterede. Han skulle have gode grunde som sikkerhed.

npr det så er sagt, så vil jeg mene den autostol du viser er sort.

og jeg går ikke op i det med farver. Min drengs flyverdragt er lilla.....fordi den var billig. Han er ligeglad med med farven, så derfor trumfer pris farve. Når ham bliver ældre og selv kan bestemme, så får han selvfølgelig indflydelse.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.