Blå autostol til en pige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2017

TNBC

dd2016 skriver:

Hej tøser  Vi har kigget lidt på autostole, min kæreste er fast besluttet på at vi skal ha' en sparco og det er kun pga. at der står sparco  Men der er jo blå på siger jeg til ham, så tror folk jo bare vi har en dreng hvis ikke lige hun har lyserødt tøj på.   kan lige se det for mig når vi skal en tur i brugsen eller sådan noget. "Ej hvor er han sød" 

Får også helt ondt af min kæreste når alt jo næsten bliver tøse farvet på hendes værelse, men ville jo heller ikke ha' folk tror vi har en dreng når vi kommer gående med en blå autostol.

Hvad siger i? 

Laver lige en afstemning for sjov med i må også gerne skrive 

Det eneste der er blåt er jo lidt i siderne, jeg troede den var helt blå.

Men jeg havde været ligeglad med farven, men ville ikke gøre det bare fordi der vil være for meget pink i hensyn til faren. Så lad vær med at have så meget pink. Hvad er der galt med rød, blå, grøn, gul, blå...?? Giv hende lidt varieret.

Og hvis du er bange for at de ikke kan se det er en pige, så giv hende en pink hue på(kan sige at folk kan spørge selvom barnet er en dreng eller pige, selvom at barnet er klædt fra top til tå i blå)

Jeg  synes det er så synd at man tænker på farverne i stedet for det man kan li. Hvis det er det er den i kan li så tag den.

jeg passede en dreng der havde rød barnevogn og klapvogn.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2017

MiniMe2005

Det er da komplet ligemeget, hvad farve den har, så længe sikkerheden er i top. 

Og så er der da for pokker ikke noget, der hedder drengefarver og pigefarver! Jeg er kvinde, men jeg sidder da nu klædt i blåt fra top til tå og har aldrig brudt mig om lyserød. Min søns klapvogn er tilfældigvis blå, men bliver den næste en pige, skal hun da selvfølgelig også ligge i den. Min søn er i øvrigt ofte klædt i gult, grønt og især rødt. Han har faktisk sjældent blåt på.

Jeg må indrømme, at jeg synes, det er ret fjollet, at alt skal være kønsbestemt...

Anmeld Citér

23. februar 2017

Kløver

lineog4 skriver:

Kan ikke stemme, for jeg ville ikke vælge en blå autostol pga min mand. Men jeg ville på den anden side være fuldstændig ligeglad med om en autostol er blå, grøn, gul, rød (ville aldrig vælge lyserød fordi jeg ikke kan lide lyserød) eller andet. Jeg ville vælge den autostol vi ønskede uafhængigt af farve og køn på barn. 

Jeg er enig her 

vi vælger stol udfra funktion pg hvad der passer i bilen og sikrer vores barn bedst muligt. Ville være meget ligeglad med det blå på stolen som der er. Men ville ikke vælge stolen bare fordi manden synes... Så skal det være begrundet pga sikkerhed osv  

Anmeld Citér

23. februar 2017

Kløver

lineog4 skriver:

Kan ikke stemme, for jeg ville ikke vælge en blå autostol pga min mand. Men jeg ville på den anden side være fuldstændig ligeglad med om en autostol er blå, grøn, gul, rød (ville aldrig vælge lyserød fordi jeg ikke kan lide lyserød) eller andet. Jeg ville vælge den autostol vi ønskede uafhængigt af farve og køn på barn. 

Jeg er enig her 

vi vælger stol udfra funktion pg hvad der passer i bilen og sikrer vores barn bedst muligt. Ville være meget ligeglad med det blå på stolen som der er. Men ville ikke vælge stolen bare fordi manden synes... Så skal det være begrundet pga sikkerhed osv  

Anmeld Citér

23. februar 2017

MorTilN

Jeg ville ikke vælge en autostol på om far  synes navnet på den er fedt eller hvilken farve der er på den. Jeg vil vælge en autostol ud fra hvor høj sikkerhedsprocent den score i sikkerheds test, om den passer i bilen og om den kan justeres efter barnet (igen sikkerhed).

Det er vigtigt for mig at den er sikker frem for hvad den hedder og hvordan den ser ud. For autostolen skal redde mit barns liv i tilfælde af en bil ulykke og ikke se ud på eller hedde noget bestemt

Anmeld Citér

23. februar 2017

lineog4

Kommer forresten til at tænke på jeg havde blå barnevogn til min datter og olmer stofs i blåt som dynebetræk  og min søn havde rødt regntøj og sov i lyserød natdragt og havde blomster på stort set alt sengetøj (og det var lavet til ham). Så er måske heller ikke den rette at spørge - jeg har vist aldrig klædt og haft ting til mine børn som osede af hvilket køn de havde. 

Anmeld Citér

23. februar 2017

lineog4

Totalt farve/køns forvirring. De er begge to drenge 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

23. februar 2017

Guldlok88

lineog4 skriver:

Totalt farve/køns forvirring. De er begge to drenge 

Jaaaa, der kan jeg være med 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

23. februar 2017

2babygirls

dd2016 skriver:

Hej tøser  Vi har kigget lidt på autostole, min kæreste er fast besluttet på at vi skal ha' en sparco og det er kun pga. at der står sparco  Men der er jo blå på siger jeg til ham, så tror folk jo bare vi har en dreng hvis ikke lige hun har lyserødt tøj på.   kan lige se det for mig når vi skal en tur i brugsen eller sådan noget. "Ej hvor er han sød" 

Får også helt ondt af min kæreste når alt jo næsten bliver tøse farvet på hendes værelse, men ville jo heller ikke ha' folk tror vi har en dreng når vi kommer gående med en blå autostol.

Hvad siger i? 

Sådan så vores også ud, men ved stol nr 2 og 3 købte jeg pink, rød og lilla da vi kun har fået piger 

Anmeld Citér

23. februar 2017

MM00

dd2016 skriver:

Hvad siger i? 

Jeg har stemt blankt.

Jeg vil sige den autostol er neutral til både piger og drenge. Jeg vil selv altid vælge en neutral autostol.

Noget helt andet er prøv lige og se om i kan finde en test på den autostol. Noget siger mig at det kan være sådan en billig autostol der ikke klare sig ret godt i test. Selvom din kæreste synes det mærke er sejt så er sikkerheden for jeres barn det vigtigste. 

Prøv i stedet at kigge på Recaro, Rømer, Cybex eller Besafe 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.