Det er ikke nemt når ens forældre dør, uanset om man er enebarn eller ej. Med søskende har man bare andre udfordringer end enebørn har, men jeg tror ikke de nødvendigvis har det nemmere. Jeg har fx. set rigtig grimme eksempler på søskende der kommer op at toppes om hvem der skal arve hvad, ned til hver lille ligegyldige ting. Begge mine forældre er døde, jeg tror det havde været endnu hårdere for mig, hvis jeg havde haft søskende, ud fra de eksempler jeg har set. De har været mere fokuserede på at få deres del af boet, end at støtte hinanden. Det har bestemt ikke bragt dem tættere på hinanden, tværtimod.
Helt enig, det er snart 6 år siden min mor døde (vi har vores far endnu) vi er 3 søskende. Det er først her inden for det halve/hele år vi er begyndt at blive tætte igen. Og sjovt nok var det min søster baby som har gjort os tætte igen. Men vi har haft en del år hvor vores kontakt kun har været når det var noget stort i familien. Simpelthen fordi vores mor var samlingspunkt for familien, da hun gik bort forsvandt vores klippe. Det opstod en masse jalousi, som gik helt tilbage til vores barndom, og måden vi har opvokset på
Min datter på 6 år er ene barn. Jeg er ikke sammen med hendes biologiske far, det var først da hun blev 4 år jeg fandt ud af hun ikke skulle være enebarn. Min bedre halvdel har en kusine og fætter som mistede deres mor, til bisættelsen hvor de 2 krammede hinanden, det var der det gik op for mig at min datter skal have en søskende. Mit mål er at gøre det bedre end mine forælder gjorde mht søskende og jalousi. Jeg vil ikke give så ulige en opmærksomhed som mine forælder gjorde 
Vi er dog først lige blevet klar til en et baby, nu her, jeg vil gerne nå at være færdig med min uddannelse ingen jeg er 30, bliver 29 til oktober.
Så nu håber vi spiren i min mave er synd og rask, så bliver alle vores ønsker opfyldt 
Anmeld
Citér