Anonym skriver:
Jeg har det faktisk lidt ligesom dig, at min krop helt ikke skal igennem det. Men at jeg elsker og være mor og mit hjerte kan godt bære flere, bare ikke igennem min krop.
Hvordan kan man få spædbørn i pleje?
Du kan læse om hvordan man bliver godkendt som plejefamilie. Det er en lang proces, som ikke er nem.
Det, at være en familieplejer, er heller ikke dans på roser. Vi har to fantastiske børn, som vi elsker meget højt, men vi er også meget på arbejde pga børnenes forældre (især det ene barns far volder problemer). Vi bliver jævnligt udsat for trusler og jeg er også blevet overfaldet fysisk.
Grunden til vi kunne få tilbudt de helt små, er bl.a. vores alder. Da vi fik det ældste barn, var jeg 37 og manden 39. Det yngste barn kommer fra den samme kommune og vi blev faktisk spurgt, om vi ikke havde lyst til at udvide flokken da vi er rigtig gode, også pga. vores faglige baggrund (sygeplejerske og socialrådgiver)
Vores yngste har store udfordinger pga en svær kronisk sygdom og et barn, som ham, ville ikke kunne være i hvilken som helst plejefamilie.
Anmeld
Citér