Anonym skriver:
Selvfølgelig. Det er heller ikke nemt. Dels fordi du er så afhængig af hende, som man jo er, når man har arbejde. Dels fordi det ér svært at vide, hvilke forventninger der er rimelige, når man er helt ny mor. Det forstår jeg så udmærket.
Hun fejler, fordi hun ikke kan rumme dit barns behov. Og det er altså vigtigt for dit barns udvikling, at hun bliver hørt, set og hjulpet i den rigtige retning fx mht. at finde tryghed uden at være på arm. Din dagplejer har tilsyneladende givet op og betragter det jo ikke som hendes ansvar, men det er det altså. Hun vælger løsningen med at ringe til dig/bede dig hente tidligt, fordi det er nemmest for hende - ikke fordi det er bedst for barnet.
Min datter går også i privat dagpleje. De er 5 (!) børn. Hun er aldrig blevet ringet hjem, dagplejemor har haft to sygedage på et år, og hun rummer altid de børn, der søger tryghed. Har nogle gange tre børn på skødet samtidigt. Vi er 100 % trygge ved, at hun altid handler til gavn for børnene. Vores datter kunne godt blive utryg i starten, men så gav hun hende tryghed og lærte hende at "komme over det" på en god måde. Vores barn har i dag udviklet sig rigtigt meget pga. hendes store arbejde.
Det lyder som en helt fantastisk dagplejemor, I har fået 
Du har ret i, at hun lige nu fralægger sig ansvaret og i stedet gør det til mit problem som jo er svært at løse, når man er på arbejde for ikke at sige umuligt i det tidsrum.
Herhjemme er hun også meget kontaktsøgende - og jeg tager hende altid op når hun har behov for det. På et tidspunkt keder hun sig så meget på mit skød, at hun hurtigt får øje på noget mere spændende og helt af sig selv kravler væk og hen til en ny aktivitet.
Men DP udtrykker flere gange at det er et problem for hende, at barnet ved sidde på hendes arm fordi hun så ikke kan passe de andre børn.
Jeg valgte netop en privat DP så der var mulighed for, at mit barn kunne få al den tryghed hun havde brug for, fx ved de periode og faser hvor barnet måske har brug for mere tryghed end ellers. Det er så vigtigt, at de bliver mødt med de behov som de har.