Er min dagplejemor urimelig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det der skal du få stoppet øjeblikkeligt. 

Vi oplevede det samme, da DP mor ved at jeg arbejder hjemmefra. Så ringede hun to gange om ugen og fortalte, at vores søn var pylret, og jeg ræsede afsted. 

5 minutter senere var der intet! 

Jeg ringede til dagplejepædagogen og fortalte hende om situationen og gav en masse konkrete eksempler. 

DP pædagogen ringede til DP mor med det samme og fik det stoppet. 

Når det er privat dagpleje, så aner jeg ikke hvordan det fungerer. Men du kan starte med at bede om et møde, og fortælle at det er fuldstændigt uholdbart, og hun kun skal ringe ved sygdom eller barnet er så pylret, at hun ikke kan deltage i dagens aktiviteter. 

Derudover skal du selvfølgelig ikke hente din datter kl 11, fordi hun ikke har overskud til at tage sig af alle tre børn. 

Det er hendes job!

jeg havde personligt ringet til pladsanvisningen, og fået en kommunal plads.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2017

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Puha det er godt nok mange krav hun stiller, at hun ligefrem forlanger at du skal hentw tidligt en dag om uge. Selvfølgelig ville det da være fedt for din datter, men nu er det jo bare ikke muligt for dig. Og så er det altså ikke okay at hun ringer i tide og utide over småting. Ved sygdom er det selvfølgelig okay, men ikke hvis det bare er fordi din datter er lidt pylret eller træt. �� har dim datter ikke en far der har mulighed for at hente så det ikke altid er dig? Eller hvad med bedsteforældrene, vil de have mulighed for at træde til og måske hente tidligt engang i mellem? 

Jeg ville nok overveje en anden dagpleje hun lyder ikke super kompetent 

Hun er ikke uddannet og jeg har også fundet ud af, at hendes erhvervserfaring med børn, som var en af faktorerne til at jeg valgte hende, ikke passer med virkeligheden.

Faderen kan ikke hente, jeg er helt alene om projektet  Hendes bedsteforældre bor på landet, desværre.

Har overvejet om jeg kan blive nødt til at sige op, tage hende ud af dagplejen og flytte tættere på bedsterne? Og finde en stabil dagplejer dér og nyt arbejde dér? 

Anmeld Citér

17. januar 2017

L-mor

Jeg går ud fra, at det er privat dagpleje. Jeg havde skiftet med det samme, enten til kommunal dagpleje eller vuggestue. 

Man kan overhovedet ikke tillade sig at ringe et barn hjem, fordi det er træt. Så lægger man barnet, så det kan få dækket sit søvnbehov. Et pjevset barn går man med på armen/sidder med til barnet er trygt. Ringer hun også din datter hjem, når hun er sulten eller kan hun godt finde ud af at smøre en leverpostejsmad?

Man ringer børn hjem ved sygdom. 

Anmeld Citér

17. januar 2017

Miti's mama

Enig med de andre. Den går slet ikke. I min datters dagpleje er der en dreng på lidt under et år, og han har også haft en længere periode hvor han helst vil sidde på armen. Men det er han aldrig blevet ringet hjem af. 

Hvis hun ikke kan klare tre små børn, som det forventes af en dagplejemor, vil jeg sige hun ikke er særlig kompetent. Find en anden dagpleje, vuggestue eller andet hurtigst muligt.

Anmeld Citér

17. januar 2017

Anonym trådstarter

Lucinde skriver:

Nej, du er ikke urimelig.

Som udgangspunkt skal man som forælder naturligvis have tiltro til, at dagplejemor handler til barnets (og i nogen grad forældrenes) bedste. Men hun udnytter jo din velvilje her, fordi HUN ikke magter situationen, som den er.

Men det kræver også af hende, at hun må skabe det nødvendige rum for dit barn, så det trives hos hende. Det er ikke en mulighed, at dagplejemor går og tripper afventende på, at du skal komme tidligt, fordi dit barn er "besværligt". Der skal hun indgå i en proces med barnet, så det får omsorg men samtidig netop lærer ikke at skulle være på arm hele tiden. Jeg synes faktisk, at det er en ret stor falliterklæring for dagplejemor at håndtere situationen, som hun gør. 

Hej Lucinde og mange tak for inputs - Vil du have noget imod at uddybe lidt nærmere? Jeg er helt grøn på børnepasningsområdet, så vil rigtig gerne høre mere om hvorfor du synes det er en falliterklæring - for jeg er enig, men også usikker.

Hun magter i den grad ikke de tre børn er min fornemmelse og jeg kan faktisk datere de to ugentlige dage tilbage til stort set samme dag, som hun fik tredje barn ind i sin ordning.

Min arbejdsplads er forstående men for at kunne betale hende (privat løsning, så lønnen er aftalt os imellem) skal jeg jo kunne arbejde fuldtid ellers er løsningen ikke til at betale 

Anmeld Citér

17. januar 2017

Anonym

Hvis jeg var dig ville jeg vælge en vuggestue. Der skulle være gode muligheder for at dit barn kan sidde hos en voksen når hun har behovet, jeg har aldrig oplevet andet som pædagog i en vuggestue. 

Hvis dette ikke kan lade sig gøre ville jeg helt sikkert sætte foden ned og nægte at hente, med mindre det handlede om sygdom eller ulykke. Du skal se på pasningen af dit barn som en service, som du betaler penge for. Du har derfor ret til at stille krav.

Du ville vel heller ikke betale din frisør for at klippe dig skaldet, når du bare skulle have taget spidserne lidt langt ude sammenligning, i know, men håber du forstår hvad jeg mener

Anmeld Citér

17. januar 2017

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Hvorfor har du valgt en privat? Det der holder ikke i længden. 

Dit nye job er vigtigt så jeg ville ringe til pladsanvisningen og bede om hjælp. 

Du kan jo ikke hente kl 11 og komme tidligt når du har et nyt job. 

Nej lige præcis! Tak for svar og for forståelsen. Desværre kan pladsanvisningen ikke gøre hverken til eller fra, da der er tale om en privat ordning 

Jeg har overvejet at blive selvstændig og tilbyde min nuværende arbejdsplads at fortsætte samarbejdet - men på konsulentniveau istedet.

Anmeld Citér

17. januar 2017

Anonym trådstarter

Solstråle90 skriver:

Det lyder godt nok hårdt 

min datter er nu 5 år og går i integreret institution . Men jeg er aldrig blevet rigtig hjem fordi min datter var pylret eller havde brug for at være hjemme. 

Det er de færreste mennesker med fuldtids arbejde der har mulighed for at tage 1-2 dage ud hver uge pga Pylret børn så ville vi alle blive fyret. 

Jeg ville tage en rigtig god snak med dagplejeren og høre hvor problemet egentlig ligger. 

Og hvis dette forsatte ville jeg rykke mit barn. 

Mange tak for svar og det bekræfter mig blot i det, jeg var urolig for  Nej det fungerer jo ikke 

Anmeld Citér

17. januar 2017

migxher

Anonym skriver:

Hun er ikke uddannet og jeg har også fundet ud af, at hendes erhvervserfaring med børn, som var en af faktorerne til at jeg valgte hende, ikke passer med virkeligheden.

Faderen kan ikke hente, jeg er helt alene om projektet  Hendes bedsteforældre bor på landet, desværre.

Har overvejet om jeg kan blive nødt til at sige op, tage hende ud af dagplejen og flytte tættere på bedsterne? Og finde en stabil dagplejer dér og nyt arbejde dér? 

Puha det er et svært dilemma er der ikke andre gode dagplejere tæt på hvor i bor nu? Evt en god vuggestue. 

Anmeld Citér

17. januar 2017

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Hold da helt fast, den var da ikke gået her... 

Synes du skal gå til hendes leder med problemet, hun kan jo ikke forventes at skulle være dagplejemor når hun egentlig "kun" har 3 børn nu her og ikke kan overskue det.. Hvad så når 4. barn kommer fast og 5. barn i sygdomsperioder/ferie???

Og NEJ du skal ikke hente kl. 11... Hvad dælen regner hun egentlig med!?

Hun har ingen leder, da hun er ansat privat. På tidspunktet da vi lavede kontrakten virkede det bare som det helt rigtige for mit barn - med masser af voksenkontakt, omsorg, tid og nærvær.. Men hun virker i den grad til at 3 børn er 1 barn for meget og det har jeg det slet ikke godt med.

Sidst da jeg kom efter at hun ringede, sad mit barn og græd med armene rakt ud mod hende imens hun ignorerede barnet og i stedet havde travlt med at fortælle mig, hvor synd det var for de to andre børn at mit barn græd.

Min datter havde ikke set jeg var kommet, og var ved at tage sko af, gråden stoppede med det samme da jeg tog hende op.

Jeg føler mig utryg med det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.