At give piller til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2017

Miti's mama

Min datter på to har fået flydende panodil tre gange. Det har alle gange været mod høj feber så hun kunne sove. Undgår det helst, men tager det hvis det er nødvendigt. Selv tager jeg det sjældent, og mest mod svære mens smerter hvis det er slemt. Min mand tager en brusetablet mod migræne et par gange om året. Synes bare at vand og en god lur tit klarer det samme som en tablet. 

Men har arbejdet som lærervikar og flere gange oplevet forældre der sendte deres børn i skole på en panodil for at holde feberen nede, eller givet dem piller med at tage i løbet af dagen så de kunne holde til weekenden. De stakkels børn lå som regel hen ad bordet og var slet ikke til noget, eller kastede op midt i timen. Det synes jeg bestemt ikke er ok - både fordi barnet har det af H til, og fordi det ofte resulterede i flere smittede.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2017

lineog4

Billefamilie skriver:

Hej.

Jeg læste tidligere i dag om en mor der ikke giver piller til sine børn og hun synes det er det værste man kan gøre.

Nu er tre af mine børn så store at de selv kan be om en ipren hvis de ikke har det så godt. Når de ber om en pille så giver jeg dem det altid - uden samråd med læge. Eller min mand er læge så i lidt samråd med læge 

Jeg kunne læse mig frem til at der er mange der ikke giver piller til deres børn med mindre det er strengt nødvendigt. Er det bare min mand og jeg der giver piller til vores børn? Er det mere normalt ikke at give piller?

Jeg synes det kunne være spændende at høre jeres holdninger. Giver i piller til jeres børn eller gør I ikke? Og hvorfor/hvorfor ikke?

Der er mulighed for at svare anonymt hvis man vil det.

Hmm hvad betyder store? Min datter på 13 får ennoabodil hvis hun beder om det - det sker så meget meget sjældent fordi hun kan ikke lide at tage Panodil (ved ikke helt hvorfor). 

Drengene på 9 og 6 ville aldrig bede om en Panodil og taler meget sjældent om de har decideret ondt. De kan være trætte, uoplagte osv men ikke så man tænker det vil en Panodil hjælpe på. 

Jeg giver dem såmænd gerne Panodil især for at slå feberen ned så de kan få appetit, energi til lege osv da jeg oplever det giver dem ikke nødvendigvis en kortere sygdomsperiode men en bedre efterperiode. Nu har ingen af dem været rigtig syge i denne vinter så vil tro den sidste Panodil der er blevet givet var sidste vinter til de to. Min datter har vist spist en - kan ikke huske hvorfor. 

Spiser også sjældent selv en Panodil, men gjorde det uden tøven hvis jeg havde smerter den kunne afhjælpe. Så ikke imod, men har børn der ikke har behov (7-9-13) og det er først efter min datter er blevet teenager Panodil er en tibg hun overvejer at spørge om.

Anmeld Citér

9. januar 2017

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg har altid taget det rimeligt afslappet, med hensyn til smertestillende til børnene, de har fået, hvis de har haft ondt.

i øjeblikket har min datter rimelig mange smerter pga af gigt, så hun er nød til at tage smertestillende 3 gange dagligt ( panodil og ibumetin), hvis hun skal kunne komme igennem skoledagen. 

Selvfølgelig er det ikke fedt, men nu er det sådan det er i øjeblikket

Anmeld Citér

9. januar 2017

Skouboe

Jeg er et af den slags "heldige" mennesker, der har adskillige kroniske sygdomme, og der er piller desværre en del af hverdagen. Både decideret medicin og smertestillende, men også kosttilskud, der kan mildne symptomerne, fx fiskeolie, B-vitaminer og magnesium.

Mine børn (6 & 7) får piller efter behov. De har lige haft en grim influenza, og fik begge 2 piller for at nedsætte feberen. Jeg ser simpelthen ingen grund til, at de skal ligge og have set SÅ elendigt, hvis en pille gør, at de får det bare lidt bedre, og kan spise lidt, så kroppen får noget at stå imod med, eller så de kan få en ordentlig nats søvn. 

Derudover er den store lige blevet opereret i knæet, fordi hun havde ødelagt sin menisk, og har selvsagt i den forbindelse fået en hel del smertestillende.

Anmeld Citér

9. januar 2017

Anonym

Jeg tager selv panodil/ipren ved begyndene hovedpine. Ellers gåt hele vores familieliv istå hvis jeg ikke kan komme igennem dagen. Ved ungerne giver jeg kun hvis jeg oprigtigt er sikker på de har ondt.. 

Jeg er ikke bange for at bruge smertestillende. Vores børnelæge er helt enig og plejer at spørge om jeg vil have panodil med hjem i fald af en af dem bliver skidt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.