At give piller til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.639 visninger
34 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. januar 2017

Billefamilie

Hej.

Jeg læste tidligere i dag om en mor der ikke giver piller til sine børn og hun synes det er det værste man kan gøre.

Nu er tre af mine børn så store at de selv kan be om en ipren hvis de ikke har det så godt. Når de ber om en pille så giver jeg dem det altid - uden samråd med læge. Eller min mand er læge så i lidt samråd med læge 

Jeg kunne læse mig frem til at der er mange der ikke giver piller til deres børn med mindre det er strengt nødvendigt. Er det bare min mand og jeg der giver piller til vores børn? Er det mere normalt ikke at give piller?

Jeg synes det kunne være spændende at høre jeres holdninger. Giver i piller til jeres børn eller gør I ikke? Og hvorfor/hvorfor ikke?

Der er mulighed for at svare anonymt hvis man vil det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2017

Aristocats

Jeg giver ikke diverse smertemedicin/piller til mine børn med mindre jeg fornemmer det er strengt nødvendigt. Jeg er ikke fanatisk og er heller ikke mistroisk overfor medicin, men jeg ser helst ikke at mine børn bliver fyldt med det alligevel med mindre det som sagt er meget nødvendigt. Det samme gælder for mig selv. Jeg er ikke fan af at benytte piller alt for meget og jeg gør det absolut heller ikke så snart jeg har det skidt. Der går det over gevind for mig. Så jo, jeg kan godt give mine børn piller, men det er sjældent og det er generelt ikke en del af vores dagligdag så at sige. 

Anmeld Citér

8. januar 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Billefamilie skriver:

Hej.

Jeg læste tidligere i dag om en mor der ikke giver piller til sine børn og hun synes det er det værste man kan gøre.

Nu er tre af mine børn så store at de selv kan be om en ipren hvis de ikke har det så godt. Når de ber om en pille så giver jeg dem det altid - uden samråd med læge. Eller min mand er læge så i lidt samråd med læge 

Jeg kunne læse mig frem til at der er mange der ikke giver piller til deres børn med mindre det er strengt nødvendigt. Er det bare min mand og jeg der giver piller til vores børn? Er det mere normalt ikke at give piller?

Jeg synes det kunne være spændende at høre jeres holdninger. Giver i piller til jeres børn eller gør I ikke? Og hvorfor/hvorfor ikke?

Der er mulighed for at svare anonymt hvis man vil det.

Altså jeg giver min datter lidt pinex hvis jeg føler det er nødvendigt. 
Hun er endnu så lille at det nogle gange kan være lidt svært at vurdere om hun har ondt, men når hun siger det, eller jeg synes det ser sådan ud, så får hun noget.

F.eks. i går aftes hostede hun så meget at hun vågnede hele tiden, såder fik hun lidt pinex. Det hjalp så hun sov resten af natten, så der synes jeg bestemt det var den rigtige løsning.

Anmeld Citér

8. januar 2017

nilletøz

Jeg giver ikke bare piller for at give piller..

den store lider desværre af migræne så der har vi migræne medicin til ham da det er det eneste der virker... får han det ikke i tider risikere han at blive utilpas og kaste op...

den mindste får ikke med mindre det er højst nødvendig...

har kendt en der gav sine børn piller om morgen hvis de var sløje så de stadig komme i skole/ børnehave det vil jeg aldrig kunne finde på.. er børn syge skal de klart blive hjemme..!

Anmeld Citér

8. januar 2017

2721

Piller er jo lidt diffust.

Jeg er meget tilbageholdende med at give Panodil og lign. 

Jeg gør det ikke får at sænke temp fx.

Jeg kan gøre det som i aften hvor min søn har halsbetændelse og så forfærdeligt ondt, men han er også så stor nu at vi kan tale lidt om graden af ondt.

Med min datter på 1 år giver jeg kun i samråd med egen læge og så lidt som muligt. 

Jeg syntes oftere at det virker til at dem omkring mig har et meget afslappet forhold til fx at give smertestillende i forhold til mig, men jeg er måske også for striks

Anmeld Citér

8. januar 2017

MysteriousAngel

Jeg giver piller når de beder om det.

Den lille på 4 kommer også selv og beder om det. Og så får hun noget flydende panodil. Jeg kan jo ikke mærke om hun reelt har den hovedpine hun siger hun har, så jeg stoler på hende. Og siden vi indførte det, har hun bedt om det 1 gang på ½ år så det er ikke fordi hun udnytter det selvom hun synes det smager godt. 

Anmeld Citér

8. januar 2017

Kay

Mine piger får det hvis jeg vurderet de har brug for det... jeg er ikke en af dem der bare giver den ved det mindste 

Ved mig selv tager eg kun piller hvis det er strengt nødvendigt, har fx lige haft bihulebetændelse som jeg har klaret med næsesprey og damp istiden for penicillin 

Anmeld Citér

8. januar 2017

Benjamins'mor

Vores den ældste er lige blevet 6 år og den yngste er 3 år. De har aldrig fået piller, hvis de har fået receptpligtig medicin i form at penicillin osv har det altid været i flydende form. Vi har flydende Panodil, men vi bruger det aldrig. Vi har aldrig kunnet få det i børnene så de får det ikke, vi har kun prøvet når lægen eller vagtlægen har rådet til det. 

Anmeld Citér

8. januar 2017

Muhmi

De får når jeg vurderer, at de har behov for det.

Jeg tager også kun selv når jeg mener, at jeg har det så dårligt at jeg ikke kan fungere uden.

Er ikke striks med panodil, men er heller ikke bange for det.

Anmeld Citér

8. januar 2017

De3Guldklumper

Vi har hverken piller eller flydende smertestillende i huset - så sjælden giver vi ungerne noget. Det ligger bare ikke til os og vi er hverken fanatiske eller lign. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.