At give piller til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2017

AnoMom

Billefamilie skriver:

Hej.

Jeg læste tidligere i dag om en mor der ikke giver piller til sine børn og hun synes det er det værste man kan gøre.

Nu er tre af mine børn så store at de selv kan be om en ipren hvis de ikke har det så godt. Når de ber om en pille så giver jeg dem det altid - uden samråd med læge. Eller min mand er læge så i lidt samråd med læge 

Jeg kunne læse mig frem til at der er mange der ikke giver piller til deres børn med mindre det er strengt nødvendigt. Er det bare min mand og jeg der giver piller til vores børn? Er det mere normalt ikke at give piller?

Jeg synes det kunne være spændende at høre jeres holdninger. Giver i piller til jeres børn eller gør I ikke? Og hvorfor/hvorfor ikke?

Der er mulighed for at svare anonymt hvis man vil det.

Min dreng er 17 mdr og han har stået Panodil stikpiller i forbindelse med tandfrembrud og høj feber. 

Har som sådan ikke nogen problemer med det. Men gør det dog kun som sidste udvej hvis intet andet hjælper. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2017

Panther

Profilbillede for Panther
Billefamilie skriver:

Hej.

Jeg læste tidligere i dag om en mor der ikke giver piller til sine børn og hun synes det er det værste man kan gøre.

Nu er tre af mine børn så store at de selv kan be om en ipren hvis de ikke har det så godt. Når de ber om en pille så giver jeg dem det altid - uden samråd med læge. Eller min mand er læge så i lidt samråd med læge 

Jeg kunne læse mig frem til at der er mange der ikke giver piller til deres børn med mindre det er strengt nødvendigt. Er det bare min mand og jeg der giver piller til vores børn? Er det mere normalt ikke at give piller?

Jeg synes det kunne være spændende at høre jeres holdninger. Giver i piller til jeres børn eller gør I ikke? Og hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg giver og tager kun smertestillende, hvis jeg vurderer, at det er nødvendigt.. Ved milde hovedpiner/smerter synes jeg ikke det er nødvendigt. Jeg har til gengæld givet børn Panodil ved slem forkølelse, så de kunne få sovet nogenlunde. Ligeledes er jeg ret forbeholden overfor penicillin/antibiotika, da det i mange tilfælde kun forkorter sygdom minimalt og man risikerer resistens og andre uhensigtsmæssige bivirkninger, der for det meste ikke er at foretrække i tilfælde med alm sygdom. Når det er sagt, så er jeg bestemt ikke imod medicinering - jeg mener blot, at det skal bruges med omtanke og forbehold.

Anmeld Citér

8. januar 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg er mor til et ørebarn på 2 år, og han har i perioder fået dobbelt dosis af flydende panodil, fordi han har været voldsomt smerteplaget. Selvfølgelig i samråd med børneafdelingen. 

Han har haft mellemørebetændelse over 20 gange, så jeg kan sagtens vurdere hvornår han reelt har ondt. 

Han har også fået lidt panodil ved slemt tandfrembrud og da han havde halsbetændelse. 

Jeg tager selv et par panodil zapp ved sygdom, hovedpine m.v. Det generer mig overhovedet ikke. 

Min bedre halvdel derimod undgår meget gerne alle former for piller.

Anmeld Citér

8. januar 2017

CC79

Vi har altid panodil junior i huset men smider det meste ud da vi ik når at bruge det. Men det sker da ved slem feber og smerter men altid kun ved rigtigt god grund. Sådan er det også med os selv. Vi tar kun panodil når det er helt uudholdeligt. Så har det men bruger det kun allerhøjest nødvendigt.

Anmeld Citér

8. januar 2017

quindelist

Her i huset får man Panodil hvis man har ondt -ligesom jeg giver Panodil ved høj feber, alene for at få det bedre.

Naturilgvis er det hver gang en vurdering, -og aldrig med henblik på at sende et sløjt barn afsted.

jeg synes ikke man skal gå rundt og have ondt eller være rigtig sløj af høj feber hvis det kan afhjælpes med en Panodil der i de rigtige doser og givet nu og da er fuldstændig uskadelig.

jeg går heller ikke selv rundt med en ond hovedpine uden at behandle den.

Anmeld Citér

8. januar 2017

"Anarkisten"

Jeg har et meget afslappet forhold til medicinering. Selvfølgelig skal man ikke bare proppe sig selv, og slet ikke ungerne med fx. Panodil eller lignende, bare fordi man kan.

Den der med at give knægten et skud panodil inden skole eller børnehave er no-go. Når mine drenge får panodil, så er det til natten hvis de har det dårligt (typisk ved forkølelse, sygdom, feber). Yderst sjældent kan der være behov for smertestillende i løbet af dagen, men det sker selvfølgelig hvis de har høj feber eller har smerter. 

Jeg syntes ikke der er nogen grund til at "nægte" børnen at få en panodil hvis de har det dårligt. Kan det nu hjælpe dem til at få det lidt bedre, så de kan få spist og drukket, så er det helt sikkert dét jeg gør. 

Anmeld Citér

8. januar 2017

Anonym

Billefamilie skriver:

Hej.

Vi giver Panodil når vores børn har det meget dårligt eller har høj feber. I starten var vi meget påpasselige, men vores yngste har været indlagt et utal af gange og hver gang siger alle læger og sygeplejersker det samme. Heller give Panodil så de kan få sovet og slappet af, så kroppen hurtigere kan arbejde sig rask igen. 

Vores ældste på syv lider af migræne og han får da i hvert fald også Panodil der. Alt andet vil jo være forrykt! 

Anmeld Citér

8. januar 2017

Anonym

Billefamilie skriver:

Hej.

Mine børn på 9 og 10 år, få ikke piller og jeg tager også kun selv piller hvis det er meget nødvendigt. (Jeg Få dog mod depression)

Min datter var syg i en uge i december og da hun en af dagene beklagede sig over smerte så tilbød jeg hende en 1/2 penodil men hun ville værker have den eller det flydende. 

Dog har jeg en veninde der giver sit barn piller lige så snart barn siger det har ondt, feks hvis barnet har slået benet bare for at få fred og giver også barnet fiske olie, plus børnene også få piller både nå de har hård og tynd mave osv. 

Og det syntes jeg er i overkanten 

Anmeld Citér

8. januar 2017

MorTil3+

Vi giver Panodil hvis de har ondt eller vi vurderer de har ondt, har 3 ørebørn den mindste bliver 2 om lidt. Og hvis de har meget høj feber får de til natten. 

Anmeld Citér

8. januar 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Billefamilie skriver:

Hej.

Vores børn har fået/ får stikpiller ved høj feber om natten så de giver noget ro.

Den ældste får 1/2 Panodil hvis han en sjælden gang klager over hovedpine eller andet.

Jeg vil aldrig give medicin med mindre jeg kan se på barnet at det vil hjælpe.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.