Anonym skriver:
Jeg har lige hentet min kat hjem fra nabobyen. Han har været væk i over en måned nu og er nu godt et kilo lettere og med diverse småskavanker. Det er 3 gang på et år han har været væk, og jeg ved ikke helt hvorfor det sker. Første gang han gjorde det var mens jeg stadig var gravid, så synes ikke at det kan være pga den lille, at han er smuttet.
Han har i alle hans leveår haft en nervesygdom, som dyrlægerne ikke rigtig kan kategorisere. De ved simpelthen ikke hvad det er, men han bliver slinger og kan ikke rigtig styre bagkroppen og hans hoved hænger skævt. Dyrlægen er overbevist om, at han ikke lider men blot har brug for at gå og tulre selv de dage, hvor han ikke er på toppen. Han vil gerne nappe når han har de dage. Derfor er jeg konstant opmærksom på ham og den lille, for der må for guds skyld ikke ske noget.
Jeg er virkelig i tvivl om at vi skal give ham fred. Han bliver tilsidesat pga vores datter og han er jo syg. Jeg har altid været imod at aflive raske dyr, fordi man ikke har tid til dem og da jeg sagde den sætning til min dyrlæge, så sagde hun "Jamen han er jo ikke rask". Desuden har jeg egentlig nydt den måned han har været væk - jeg har nydt det med dårlig samvittighed, hvis I forstår. Jeg har ikke skullet være over min datter hele tiden og døre i huset kunne stå åbne osv uden at tænke på om han nu lå i hendes seng og havde slæbt en tæge med ind eller om han lå og bed i vores stofmøbler... men jeg holder stadig meget af det lille skind
Hvad havde I gjort i min situation?
Er han kastreret?? Hvis ikke kan det måske hjælpe på det med at han går sin vej.
Nu ved jeg ikke hvor gammel han er, men katte kan faktisk blive små demente som mennekser og kan som resultat af det, ikke altid finde hjem igen.
Det kan også være hans sygdom der gør at han går.
Havde han været min, havde jeg nok forsøgt med en evt. kastration først og havde det ikke virket havde jeg ladet ham få fred. han har det med at nappe efter jer, de dage han har det skidt og for mig ville det være nok til at vælge en aflivning, da han tydeligt viser at han har det skidt.
det er heller ikke fair, hverken overfor ham, eller dig at du hele tiden skal være obs på ham pga. din datter.
her må dyrerne gerne være i sengen, men det er jo en smagssag og tæger og andet kravl er jo et lod man trækker når man har dyr 
kan godt forstå at du har nydt tiden og måske er det fordi du ubevidst har taget et valg? eller inderst inde godt ved hvad der (måske) ville være bedst? selvom du har dårlig samvittighed over det 
Nu hvor han har været væk i længe og har tabt sig, så start op med små hyppige måltider og rigeligt væske, så han ikke får problemer med maven oven i alt det andet. (bare et godt råd
)