Skal min kat aflives?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2016

Babilooo

Hck skriver:

Jeg havde nu også kontaktet dyrlæge vagten, hvis jeg fik et sygt dyr hjem, så må man bide i det sure æble og betale det ekstra

Jo jo ... men man må jo først registrere at dyret er sygt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2016

AnoMom

Førstegangsmor-88 skriver:

Ej det gør mig så ked af at læse dit indlæg!

som en anden skriver så lyder det som om du er træt af den og skal have en dårlig undskyldning og oveni det tager du den værste beslutning som er en aflivning. Din kat har været hjemme i flere dage og har agereret sådan og alligevel har du ikke taget den til dyrelæge noget før?

håber virkelig du aldrig vælger at få dyr igen.. Stakkels lille pus..

får helt tårer i øjnene mens jeg ligger her ved siden af min kat der spinder glad. Sikkert fordi den ved jeg aldrig ku finde på at skilde mig af med den selvom den fik En sygdom der krævede lidt ekstra ..

Prøv lige at hop ned fra din pedistal engang og sæt dig ind i hvorfor en kat spinder. Den spinder ikke nødvendigvis af velvære som du får det til at lyde som er den eneste grund. Katte spinder også når de er syge, utrygge, smerter ved f.eks benbrud, føder eller er ved at dø. At tro at en kat kun spinder af velvære er grunden til mange katte ikke kommer til dyrlægen fordi folk tænker "min kat spinder glad fordi den ved jeg aldrig kunne skille mig af med den" 

Anmeld Citér

5. december 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Smølfine123 skriver:

Jo jo ... men man må jo først registrere at dyret er sygt.

Ja, selvfølgelig. Men kender man sit dyr godt, kan man jo også godt registrere det rimeligt hurtigt i mange tilfælde.

Anmeld Citér

5. december 2016

migxher

Ud fra din beskrivelse havde jeg givet den fred hvis det var min kat også selvom det er fordi du er træt af den og har nydt det mens dem har været væk. jeg ville aldrig give en syg kat væk og det er den jo med de anfald du beskriver. det er aldrig synd for en kat st være død, det er det derimod at være syg og uønsket.

Anmeld Citér

5. december 2016

Anonym trådstarter

Missen fik fred i dag. Dyrlægen mente, at det var det helt rigtige valg. 

slut herfra og tak til (de fleste) svar.

Anmeld Citér

5. december 2016

Anonym trådstarter

Førstegangsmor-88 skriver:

Ej det gør mig så ked af at læse dit indlæg!

som en anden skriver så lyder det som om du er træt af den og skal have en dårlig undskyldning og oveni det tager du den værste beslutning som er en aflivning. Din kat har været hjemme i flere dage og har agereret sådan og alligevel har du ikke taget den til dyrelæge noget før?

håber virkelig du aldrig vælger at få dyr igen.. Stakkels lille pus..

får helt tårer i øjnene mens jeg ligger her ved siden af min kat der spinder glad. Sikkert fordi den ved jeg aldrig ku finde på at skilde mig af med den selvom den fik En sygdom der krævede lidt ekstra ..

Det var meget hårde ord. Tak for det i en hård tid. 

Jeg har nok aldrig brugt så mange penge på dyrlægeregninger som på ham. Det er ikke fordi det kommer an på penge, men hvis der er noget jeg er, så er det i hvert fald ansvarlig. Han er blevet passet og plejet. Vi har gjort alt hvad vi kunne for at finde ud af hvad han fejlede, men uden held desværre. 

Jeg var træt af ham ja, fordi han bed min datter i hovedbunden når jeg ammede hende, fordi han bed mig i armen og ikke ville slippe, fordi han bed i vores sofaer og ødelagde stoffet i dem.. men på den anden side så elsker jeg ham også overalt på jorden. Jeg er fuldstændig hudløs under mine øjne, fordi jeg har grædt så meget over situationen og fordi jeg nu skal undvære ham for altid. Så dit indlæg gør mig meget ked af det. Hans aflivning er en kombination af alle grundene. Og dyrlægen mente at det var den bedste og fornuftigere beslutning af aflive ham..... 

Anmeld Citér

5. december 2016

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Lige meget hvad nogle katte strejfer altså. Sådan er katte 

og hvis i ikke rigtig bruger tid på den og du endelig ikke tænker på den syntes jeg bestemt du skal give den til en anden familie og hvis den kan lig at være der så lad den blive ellers afliv den. Syntes bare ikke det er okay du skriver pga børne hvorfor så skaf et dyr? 

Ja der er jeg hård fordi man har selv valgt dyret også selv om det var før børne. Eller barnet.

og dyrlægen siger han ikke lidet af det han har kan jeg ikke set et problem 

Du skal lige prøve at læse mit indlæg igen.. Det er jo ikke kun pga min datter, at vi har valgt at aflive ham. Han var i forvejen en syg kat, som ikke har kunnet tage vare på sig selv den sidste måned hvor han har været væk. Desuden mener dyrlægen, at han ikke har kunnet finde hjem pga hans sygdom, som gør ham lidt underlig i hovedet, og så vil det da være synd, hvis han blev væk igen og led ihjel i naturen? Ville det ikke? 

Dyrlægen mente i dag at det var den mest fornuftige løsning at aflive ham for os alle sammen.

Anmeld Citér

5. december 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Fra jeg var 5-15 havde jeg en kat som jævnligt bed og rev. Det sker der altså ikke noget ved. Og personligt vil jeg også mene at hvis man ikke kan holde til en tæge og slidte møbler, så skal man ikke anskaffe sig et dyr.

Men altså - jeg ville under alle omstændigheder gøre hvad jeg kunne for at afsætte den i vennekredsen og ellers er der vist også internater som ikke afliver. 

Så du ville lade en kat være alene med dine små forsvarsløse børn, hvis du vidste, at katten kunne finde på at bide? Og jeg mener da helt sikkert at ser sker noget ved det, når en kat bider. 

Han har altid sovet i vores seng indtil vores datter kom. Jeg har selv haft tæger kravlende på mig fordi han var i sengen - det ville jeg bare ikke udsætte min datter for. Derfor måtte han ikke være i soveværelset mere, da hun kom til. Det var så også det eneste sted i huset han ikke måtte være. 

Han skulle aldrig på et internat. Han ville jo rådne op der! Han er syg, bider og kan ikke tage vare på sig selv. Lyder det som en salgstale, der vil sælge? 

Anmeld Citér

5. december 2016

Anonym trådstarter

klmf skriver:

Jeg havde aflivet den. Den virker syg og utilpas. Jeg ville selv have det bedre med at aflive end at skulle omplacere en syg kat. Aflivede min elskede maine coon dronning, da hun blev nyresyg. Hun kunne måske godt være blevet behandlet, men det havde været en udsættelse af det uundgåelige, så det skulle hun ikke igennem - og forstår dig så godt hvis du vælger det samme.

Mange tak for forståelsen. Nej, man omplacerer ikke et dyr, som er sygt. Synes der er mange "verdensreddere" herinde, som ikke ser realiteterne i øjnene. Hvem vil overtage et sygt dyr, som bider? 

Vi har gentagende gange haft ham ved dyrlægen og de kan ikke finde ud af, hvad han fejlede,andet end det var noget i nervesystemet som gik galt engang imellem. 

Han har fået fred nu og sover trygt og godt oppe i himlen 

Anmeld Citér

5. december 2016

komodo

Anonym skriver:

Mange tak for forståelsen. Nej, man omplacerer ikke et dyr, som er sygt. Synes der er mange "verdensreddere" herinde, som ikke ser realiteterne i øjnene. Hvem vil overtage et sygt dyr, som bider? 

Vi har gentagende gange haft ham ved dyrlægen og de kan ikke finde ud af, hvad han fejlede,andet end det var noget i nervesystemet som gik galt engang imellem. 

Han har fået fred nu og sover trygt og godt oppe i himlen 

Tror fra bunden af mit hjerte også at du har taget den eneste og rigtigste beslutning for din kat, og for dit barn også , hvem ved hvad hun kunne ende med af infektioner efter kattebid... Nu har han fået fred, lød ikke som om han havde specielt meget livskvalitet tilbage 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.