Kære ts
Jeg håber du kan springe alle de svar der handler om du ikke elsker over, og forstå der handler om uvidenhed og en måske meget let tilværelse sådan lidt tilværelsens ulidelige lethed. Du er ikke en dårlig mor, du skal ikke føle dig utaknemmelig (selv om jeg selv gjorde det).
Du skal derimod anerkende dine følelser, gå i dialog med dem. Glem du kan møde så uvidende og bitre mennesker som anonym her i tråden og sig det til så mange som muligt omkring dig, siff det til din mand, sig det til sundhedsplejerske - spænd sikkerhedsnettet ud. Formodentlig er det bare naturligt, og du vil opleve dit skønne barn vil kravle ind i dit hjerte for hver dag når roen har lagt sig, når hverdagen bliver skøn. Men men men hvis ikke så har du rakt hånden ud og lagt en del af ansvaret over på din mand og din sundhedsplejerske.
Da jeg fik barn efter jeg havde mistet Lia, kunne jeg intet føle. Han var bare noget jeg skulle, omsorgshandlingerne blev udført men ikke med glæde. Jeg følte ingen ting (og nej anonym heller ikke had bare tomhed). Jeg vidste hvad jeg skulle for havde gjort det to gange før og jeg gjorde. Tog ham over til mig for at sove for det skulle man, nussede ham for det skulle man, smilte til ham for det skulle man, men inden i var jeg tom. Jeg sagde det ikke til nogen og var "heldig" for det var ikke en depression og efter 7 uger (ved der for jeg skrev dagbog imens) var jeg "normal" og elskede ham.
Anmeld
Citér