vuggestue regning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. august 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Madammessi skriver:

Super fedt nogle tør at stille et oprigtigt spørgsmål om et oprigtigt problem i Danmark! Og wow hvor er der mange herinde som virkelig repræsentere hvordan det er at bo i Danmark med en flok perfektionister som blankt følger systemet �� Dejligt jeg kun er i DK 6 måneder om året for hold da op et pres man ligger på hindanden som forældre Take it easy for GOD sake, de andre 6 måneder nydes i Spanien hvor livet er dejligt og folk tager babyer med på bar og til koncert uden at pege fingre eller presse hindanden. I gør der godt og yes det er skide dyrt at have børn i DK, samtidig med bare dyrt at leve i landet generelt. Jo mere du tjener jo mere betaler du �������� 

Jeg forstår simpelthen ikke dit indlæg, ud over at det er en syv år gammel tråd.

Er man perfektionist fordi man betaler sine regninger til tiden? Det er da bare at have et almindeligt voksent ansvar når man nu har valgt at sætte børn til verden. 

Hvordan man ellers vælger at bruge sine penge, er vel op til den enkelte. De fleste her undrer sig bare over at man ikke lige har tjekket hvad pasning koster inden man skriver sit barn op. Og fordi kommunen laver en fejl med opkrævningen, får man jo ikke bare foræret en gratis måned. Så sætter man som ansvarlig forælder pengene til side i fald at de bliver opkrævet senere frem for bare at bruge dem på tant og fjas.

I Danmark tager man da også babyer med til koncerter osv. 

Jeg er glad for at vi lever i et land hvor vi betaler så meget i skat at lavtlønnede også har råd til børnepasning, behandling i sundhedsvæsnet og en uddannelse uden at gældsætte sig for livet. Jeg betaler min topskat med glæde

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2023

Baby.mamma

Hvad der sker, kan jeg godt fortælle dig. Kender flere, som ikke betaler.

1) Vuggestuen eller dagplejen får ikke besked om manglende betaling

2) De vil bare blive modregnet i dine børne-ungeydelse.

Jeg kender flere, som bevidst ikke betaler, men som så bare får trukket en del i Børne-ungeydelsen. Så ro på, det er helt fint og om de går fra din løn eller dine ydelser går op i ét, begge portioner er DINE penge

Anmeld Citér

12. august 2023

Panther

Profilbillede for Panther
Baby.mamma skriver:

Hvad der sker, kan jeg godt fortælle dig. Kender flere, som ikke betaler.

1) Vuggestuen eller dagplejen får ikke besked om manglende betaling

2) De vil bare blive modregnet i dine børne-ungeydelse.

Jeg kender flere, som bevidst ikke betaler, men som så bare får trukket en del i Børne-ungeydelsen. Så ro på, det er helt fint og om de går fra din løn eller dine ydelser går op i ét, begge portioner er DINE penge

For det første er tråden som flere har nævnt før flere år gammel.

For det andet kunne man jo sørge for at have nogenlunde styr på sine ting, så hele samfundet ikke skal betale for de administrative udgifter, der er forbundet med, at beløbet hele tiden skal modregnes. Så det er ikke bare “helt fint” og “hendes penge”.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.