vuggestue regning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2016

Heksemutter

Tror ikke vi kan få tilskud, min mand tjener for meget. Men syns det er helt vildt med de penge. Vi står og skal sælge vores lejlighed lige nu, og i en tid vil vi gerne leje noget. Derfor har vi været rundt og kigge efter lejeboliger, og det er jo helt vildt hvad priserne er. En billig lejlighed i københavn koster jo 10000 ihverfald og skal vi har flere værelser ligger vi på en leje til 15000 hvis ikke mere og så hvis vi også skal ha vuggestue pladsen, så er der næsten "husleje" for 20000 om måneden  og først der efter kommer de sædvanlige udgifter oveni! Det er sgu da vildt hvor dyrt ALT er. 

Det må da være så svært for langt de fleste og få det til at kører rundt! 

Syns det lyder vildt hyggeligt med jeres dagpleje, super løsning i har fundet jer! 

Det ER dyrt, og jeg kan nogle gange undre mig over, at der er så stor prisforskel kommunerne imellem. Der er en, der skriver lidt højere oppe, at de betaler 2600 kr. for vuggestue - vi betaler 3900 hver måned. Det er mere, end jeg nogensindehar betalt i husleje, før vi selv købte lejlighed. Og man kan jo godt undre sig lidt over, hvad det er vi får for de sidste 1300 kr i forhold til ovenstående.

Og så kunne det endda være meget værre, for i Danmark dækker det offentlige faktisk en ret stor den af regningen for alle. Min kæreste har en god ven, som er gift med en engelsk pige og bor derovre. Efter de fik barn nummer to er hun blevet hjemmegående, for hendes løn kan ikke dække institutionspladser til to børn. Det synes jeg er vildt! Og hun havde, så vidt jeg ved, et helt normalt gennemsnits job indenfor kontor og administration.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2016

lilledittemor

Anonym skriver:

Tror du de vil gå med til jeg afdragen den ene regning? Den første regning fra august modtog jeg ikke, og spurte en mor/og pædagog dernede hvordan man modtog regningen fordi den hverken var kommet over e boks eller i postkassen. Og så her i sidste uge midt i sep. kommer så regningen dumpene med begge regninger (viste heller ikke at man forudbetalt). så nu står jeg med pengene til første regning august men ikke til den sep (endnu) og nu kommer okt.  Shitttt!!!!!!  

De er bare interesseret i at få deres penge, så tag en snak med dem 

Jeg har aldrig oplevet problemer - med ærlighed kommer man længst.

Anmeld Citér

19. september 2016

Kløver

Heksemutter skriver:

Jeg er fuldstændig enig i, at institution er en stor udgift på budgettet, hvis man ikke er tilskudsberettiget. Vi ligger lige præcis over grænsen for, hvornår man kan få tilskud, så det er ikke fordi vi tjener vildt mange penge. Derfor indgår børnepengene også som en fast del af budgettet, og det har jeg ikke det mindste dårlig samvittighed over.

Jeg forstår slet ikke den logik nogen har, med at det er "barnets penge". Et barn har langt større glæde af, at hele familien kan få økonomien til at hænge sammen, end at få tøj og legetøj for over 1000 kr. hver eneste måned.

Jeg er enig her, vi ligger også lige præcis over grænsen, og den tager heller ikke hensyn til hvor mange børn vi har i pasning kun antal børn i hjemmet, så vi betaler for 4 stks i institution en ret dyr post så vores budget løber lige rundt og børnepengene bliver brugt til alt det som ligger uden for normal Husholdning, så på den måde indgår vores børnepenge også i forbruget bare på en lidt anden måde, men de kører ind over budgettet og ud på forskellige konti hvor de så reserveres til feks jul, ferie osv og opsparing hvor pengene bliver brugt til tøj, hvis vaskemaskinen ryger osv.  

Anmeld Citér

19. september 2016

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Tror ikke vi kan få tilskud, min mand tjener for meget. Men syns det er helt vildt med de penge. Vi står og skal sælge vores lejlighed lige nu, og i en tid vil vi gerne leje noget. Derfor har vi været rundt og kigge efter lejeboliger, og det er jo helt vildt hvad priserne er. En billig lejlighed i københavn koster jo 10000 ihverfald og skal vi har flere værelser ligger vi på en leje til 15000 hvis ikke mere og så hvis vi også skal ha vuggestue pladsen, så er der næsten "husleje" for 20000 om måneden  og først der efter kommer de sædvanlige udgifter oveni! Det er sgu da vildt hvor dyrt ALT er. 

Det må da være så svært for langt de fleste og få det til at kører rundt! 

Syns det lyder vildt hyggeligt med jeres dagpleje, super løsning i har fundet jer! 

Men så må man jo flytte udenfor København, hvis man ikke har råd.

I princippet er 3500 for vuggestue jo ikke særlig meget, når man tænker på, at barnet bliver passet i 7-8 timer og derudover mange steder får mad/bleer.

Og hvis man har råd til at give en Fiat500 i julegave, så synes jeg ærlig talt ikke, at ressourcerne virker så små.

Anmeld Citér

19. september 2016

et-ønske

Så skal du være glad for at du ikke har fået tvillinger  

selvom I får en betalingsaftale skal du være opmærksom på at de stadig modregner i bfy hvis der er noget ubetalt! 

Anmeld Citér

19. september 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hold nu kæft, hvor var det dog dejligt at der findes et mennelske som tager en dag af gangen! efter alle de tæsk jeg har fået idag. 

Tingene flasker sig ALTID herhjemme, og det har det også gjort før vi fik vores søn. 

Typerne hvor jeg får en fiat 500 i julegave af min mand, og en måned efter bliver vi planlagt gravide  sådan kan det forsætte.. Men vi er to meget kærlige og omsorgsfulde personer, familie, forælder, og meget nærværrene.. Men vi tager ALTID tingene som det kommer, og MANGE ville ikke kunne leve i det, men så er det godt vi har fundet hinanden, og vi har et super dejligt liv. Glemt vuggestueregning eller ej! 

Tak for råd! har betalt idag.  

Det,  der skærer i øjnene ved dit første indlæg er jo ikke jeres afslappede forhold til økonomi, men din opfattelse af, at ''Ingen har fortalt os, hvor dyrt det er. '' Når man vælger ikke at undersøge tingene bare en lille smule, før man bliver gravid - mens man venter sig - eller bare i det øjeblik, man skriver sit barn op - så må man da vende pilen mod sig selv, når ansvaret for overraskelsen skal placeres. Man flytter vel heller ikke i lejlighed eller køber bil for så efterfølgende at forundres over huslejen eller benzinpriserne. 

Og så skriver du ganske vist et stykke hen i tråden, at det aldrig har været på tale ikke at betale, men det er nu engang det, du spørger til konsekvenserne af sidst i det første indlæg. 

Jeg kunne ikke drømme om at løfte pegefingeren over jeres måde at håndtere økonomi på, men man kan ikke både være bevidst om sin ''vi tager det, som det kommer''-tilgang OG beklage, at andre ikke har serveret informationer for én. 

Anmeld Citér

11. august 2023

Madammessi

Anonym skriver:

Hej kvinder 

Jeg bliver altså lige nød til at høre jeres forskellige måde at gøre tingene på.

Vuggestue regning!

Tænk når man får børn hører man aldrig om den enorme regning der ligge bag  Nu tænker jeg ikke på tøj sko bleer osv.. jeg tænker regningen fra vuggestuen på 3725,- , og min veninde betaler 4600,- i allerød. Det er jo for sindsygt! 

Min søn her gået i vuggestue siden første august og her første sep. fik jeg så en regning for begge måneder. Ved slet ikke hvordan vi skal få så dyr en regning til at kunne kører rundt?

hvad sker der hvis man ikke betaler??? ud over rykker???

Super fedt nogle tør at stille et oprigtigt spørgsmål om et oprigtigt problem i Danmark! Og wow hvor er der mange herinde som virkelig repræsentere hvordan det er at bo i Danmark med en flok perfektionister som blankt følger systemet �� Dejligt jeg kun er i DK 6 måneder om året for hold da op et pres man ligger på hindanden som forældre Take it easy for GOD sake, de andre 6 måneder nydes i Spanien hvor livet er dejligt og folk tager babyer med på bar og til koncert uden at pege fingre eller presse hindanden. I gør der godt og yes det er skide dyrt at have børn i DK, samtidig med bare dyrt at leve i landet generelt. Jo mere du tjener jo mere betaler du �������� 

Anmeld Citér

11. august 2023

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Madammessi skriver:

Super fedt nogle tør at stille et oprigtigt spørgsmål om et oprigtigt problem i Danmark! Og wow hvor er der mange herinde som virkelig repræsentere hvordan det er at bo i Danmark med en flok perfektionister som blankt følger systemet �� Dejligt jeg kun er i DK 6 måneder om året for hold da op et pres man ligger på hindanden som forældre Take it easy for GOD sake, de andre 6 måneder nydes i Spanien hvor livet er dejligt og folk tager babyer med på bar og til koncert uden at pege fingre eller presse hindanden. I gør der godt og yes det er skide dyrt at have børn i DK, samtidig med bare dyrt at leve i landet generelt. Jo mere du tjener jo mere betaler du �������� 

Nu er det godt nok en syv år gammel tråd, du kommenterer, men dit indlæg rejser nogle interessante spørgsmål. Særligt din sidste kommentar - “Jo mere du tjener, jo mere betaler du”. Synes du, det er forkert? Ville det være rimeligt med større ulighed, så alle, uanset indtægt, betalte det samme, og de dårligst stillede fx ikke ville have en chance for fx at sende deres børn i vuggestue? 

Du fremhæver Spanien, hvor livet er dejligt. Det er også det OECD-land, hvor uligheden er størst, og mere end 1/5 af befolkningen er berørt af fattigdom, mens særligt ungdomsarbejdsløsheden er enorm. Så kan det godt være, folk ikke peger fingre ad hinanden, og at man kan tage babyer med på bar - men jeg tvivler på, livet er så ukompliceret og let for de mange, der er ramt af fattigdom og arbejdsløshed. Der er mange måder “at pege fingre på” - jeg synes personligt, det er langt mere alvorligt at acceptere enorm ulighed mellem rig og fattig end at kommentere kritisk på privatøkonomisk “rod”. 

Anmeld Citér

11. august 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Vi har et hus, hvor vi har er stort rådighedsbeløb. Og det har vi bevidst valgt, for at kunne få råd til det antal børn, vi gerne vil have. 

Fra den dag børnene er startet i institution har udgifterne til dette været på budgetkontoen. Husk, at I formentlig ikke skal betale for juli måned. Det skal vi i hvert fald ikke i vores institution Så vi har ganget udgifterne pr. måned med 11, og så divideret det med 12, og så er det det beløb, der sættes på budgetten til institution.

Anmeld Citér

11. august 2023

Pb18

Ønskebaby1987 skriver:

Vi har et hus, hvor vi har er stort rådighedsbeløb. Og det har vi bevidst valgt, for at kunne få råd til det antal børn, vi gerne vil have. 

Fra den dag børnene er startet i institution har udgifterne til dette været på budgetkontoen. Husk, at I formentlig ikke skal betale for juli måned. Det skal vi i hvert fald ikke i vores institution Så vi har ganget udgifterne pr. måned med 11, og så divideret det med 12, og så er det det beløb, der sættes på budgetten til institution.

Tråden er 7 år gammel, så der er forhåbentlig fundet en løsning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.