vuggestue regning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2016

Dorthe1986

Hvor gamle er i ? Det lyder jo helt vildt ikke at have sat sig ind i hvad det koster. Fx her i min kommune er der omkring 1000 kr i forskel på vuggestue og dagpleje. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2016

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Ungen skal da ikke have en opsparing, hvis I overvejer at undlade at betale regningen til vuggestuen!

Det har slet ikke været på tale at vi ikke skulle betale! 

Det kan godt være de fleste af jer er super smarte lige nu, men når alt kommer til alt er vuggestue pladser en "ekstra husleje" der skal falde hver måned. Derfor som nye forældre til et barn som er startede i vug er det bare vildt og se regningen for første gang. 

Nogle skriver at vi skulle ha sparet sammen. hallo, man kan sgu da ikke spare sammen til en fast indtægt som skal falde hver måned. Så skulle jeg ha sparet 93.125,- kr op inden han skulle starte i vug. Hvor mange af jer har det? 

Skrev i det hele taget det her indlæg fordi jeg syns det må være super svært for mange familier. (men det er det jo også eftersom at man kan søge støtte og folk som er enlige kan få det gratis). 

Anmeld Citér

19. september 2016

AnoMom

Anonym skriver:

Det kan godt være de fleste af jer er super smarte lige nu, men når alt kommer til alt er vuggestue pladser en "ekstra husleje" der skal falde hver måned. Derfor som nye forældre til et barn som er startede i vug er det bare vildt og se regningen for første gang. 

Nogle skriver at vi skulle ha sparet sammen. hallo, man kan sgu da ikke spare sammen til en fast indtægt som skal falde hver måned. Så skulle jeg ha sparet 93.125,- kr op inden han skulle starte i vug. Hvor mange af jer har det? 

Skrev i det hele taget det her indlæg fordi jeg syns det må være super svært for mange familier. (men det er det jo også eftersom at man kan søge støtte og folk som er enlige kan få det gratis). 

Forstår ikke det kan komme som en overraskelse for jer. Da i fik tilbudt pladsen i vuggestuen stod der allerede der hvad beløbet ville være om måneden. Det er ikke noget de først oplyser efter man er startet. 

Anmeld Citér

19. september 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Tænker du kunne forhandle om de bare tog dem fra børne pengene de næste to gange. 

Også forlæg dem situationen. 

Anmeld Citér

19. september 2016

FrkGranger

Anonym skriver:

Jeg vil stadig mene det ikke kan komme som en overraskelse, da i jo har haft siden i fandt ud af at du var gravid, til at se efter hvilken udgifter der fast skal betales..

Syntes det lyder helt hen i vejret, at lave en opsparing til barnet på alle børnepenge, hvis i har svært ved at finde pengene til vuggestuen....

Tænker det ikke kan komme som en overraskelse at i skulle betale for august og at i dermed kunne have gemt pengene, du kan jo finde takster for pasning på kommunens hjemmeside 

Anmeld Citér

19. september 2016

Heksemutter

Jeg er fuldstændig enig i, at institution er en stor udgift på budgettet, hvis man ikke er tilskudsberettiget. Vi ligger lige præcis over grænsen for, hvornår man kan få tilskud, så det er ikke fordi vi tjener vildt mange penge. Derfor indgår børnepengene også som en fast del af budgettet, og det har jeg ikke det mindste dårlig samvittighed over.

Jeg forstår slet ikke den logik nogen har, med at det er "barnets penge". Et barn har langt større glæde af, at hele familien kan få økonomien til at hænge sammen, end at få tøj og legetøj for over 1000 kr. hver eneste måned.

Anmeld Citér

19. september 2016

AnoMom

Heksemutter skriver:

Jeg er fuldstændig enig i, at institution er en stor udgift på budgettet, hvis man ikke er tilskudsberettiget. Vi ligger lige præcis over grænsen for, hvornår man kan få tilskud, så det er ikke fordi vi tjener vildt mange penge. Derfor indgår børnepengene også som en fast del af budgettet, og det har jeg ikke det mindste dårlig samvittighed over.

Jeg forstår slet ikke den logik nogen har, med at det er "barnets penge". Et barn har langt større glæde af, at hele familien kan få økonomien til at hænge sammen, end at få tøj og legetøj for over 1000 kr. hver eneste måned.

Enig. Det er en misforstået sammenhæng med børnepenge i mine øjne. 

Man betaler for alt i 3 mdr af gangen udfra "egen konto" så at sige. Når børnene så kommer ind så er de "betalt tilbage". 

Anmeld Citér

19. september 2016

Babilooo

"Man hører aldrig om den enorme regning der ligger bag.." - øh jo. 

Den største udgift i starten ved at have børn er da institutionsregningen. Kan ikke helt forstå at det kan komme som en overraskelse. Man kan jo lægge penge til side det første år når man er på barsel. .. Det er der nogen der gør. 

Hvad med at lave en budgetkonto og et budget med jeres faste udgifter i er Excel ark. Ja det lyder voksent og kedeligt men også ansvarligt

Anmeld Citér

19. september 2016

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Hej kvinder 

Jeg bliver altså lige nød til at høre jeres forskellige måde at gøre tingene på.

Vuggestue regning!

Tænk når man får børn hører man aldrig om den enorme regning der ligge bag  Nu tænker jeg ikke på tøj sko bleer osv.. jeg tænker regningen fra vuggestuen på 3725,- , og min veninde betaler 4600,- i allerød. Det er jo for sindsygt! 

Min søn her gået i vuggestue siden første august og her første sep. fik jeg så en regning for begge måneder. Ved slet ikke hvordan vi skal få så dyr en regning til at kunne kører rundt?

hvad sker der hvis man ikke betaler??? ud over rykker???

Sikke en masse pegefingere

Vi er lige som jer....og vi er faktisk godt oppe i alderen Vi har også altid levet lidt "vi tager en dag ad gangen"-artigt.  Og vi lever da endnu og står ikke i Rki eller noget.

Børnepasning er en voldsom udgift i et budget. Og tænk sig - vi har også fået børn uden overhovedet at skænke det en tanke. vi havde heller ikke sparet op til at få børn, de er faktisk ikke økonomisk planlagte og vi har endda 5 stk. Fatter faktisk ikke at det har kunne lade sig gøre!! Vi har heller aldrig haft konfirmations opsparing...Men alligevel har vi da fået 3 af børnene konfirmeret og det bliver de mindste sikkert også når den tid kommer 

Nææææ tag du det helt roligt. Tal evt med banken om et mindre overtræk indtil børnepengene kommer i oktober. Eller ring til kommunen og få regningen delt op. Jeg ved der er flere der får tilskud - vi har aldrig kunne få det....sært for synes virkelig vi lever spartansk  Men altså du kan da prøve at søge det evt.

Det er ihvertfald ikke sådan at dit barn bliver smidt ud , men ring alligevel til kommunen og sig at betalingen er forsinket indtil i finder en løsning 

Og iforhold til øvrige kommentarer i din tråd; så undre jeg mig lidt (og det er jo sundt)- men skal hele livet planlægges?? Der intet i mit liv der er planlagt! Børnene er kommet dumpene- vi har lånt penge- betalt gæld ud- købt og solgt drømmehuset flere gange- købt en lækker og dyr bil....der holdt en6 mdr ca- alt er rimelig tilfældigt da jeg gennem årene jo også har ændret mig som menneske mv.

Altså at man ikke lige tænker over en regning kommer altså ikke som et chok for mig! Jeg glemmer forøvrigt også altid at der kommer 1 el regning i kvartalet og ikke mindst glemmer jeg gladeligt hvor stor den er og tager i stedet på ferie med ungerne og manden min 

Anmeld Citér

19. september 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Der er jo ingen der skriver at i skulle have sparet ca 90.000 kr sammen, men i burde helt ærligt på et tidspunkt i din barsel ha tjekket op på hvad en instutionsplads koster, det er ganske nemt at gøre på din kommunes hjemmeside. Derefter kunne i bare ha regnet det som en fast post i jeres budget fra d.1-8, hvor jeres barn starter ( så havde du ikke stået her nu). Ja, det er mange penge man bruger på pasningsordninger, men derfor er det jo også helt naturligt at børne-unge ydelsen indgår i det månedlige budget ( det er de jo faktisk også beregnet til)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.