vuggestue regning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2016

Monski

Anonym skriver:

Tror du de vil gå med til jeg afdragen den ene regning? Den første regning fra august modtog jeg ikke, og spurte en mor/og pædagog dernede hvordan man modtog regningen fordi den hverken var kommet over e boks eller i postkassen. Og så her i sidste uge midt i sep. kommer så regningen dumpene med begge regninger (viste heller ikke at man forudbetalt). så nu står jeg med pengene til første regning august men ikke til den sep (endnu) og nu kommer okt.  Shitttt!!!!!!  

Her havde pladsanvisningen en gang lavet en kæmpe fejl så vi pludselig stod og skulle betale 15.000 for børnehave. Der var ingen mulighed for afbetaling. 

Da de tilgengæld fandt ud af at de havde lavet en fejl kunne vi ikke få de 15.000 udbetalt med vi kunne få friplads for dem. Så dumt! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2016

Babilooo

Uanset hvor ustruktureret og hvor lidt planlæggende man er - så er en budget konto en god ide.

vi er meget impulsive og ikke særlig fornuftige nødvendigvis mht forbrug. Men netop budgetkontoen gør at vi ikke kommer ud op dybt vand. 

Ja det er hårdt at skulle betale en stor el- regning... Det er så meget lettere at sætte noget fra på budgetkontoen så det er fordelt på 12 mnd og ikke en.

Anmeld Citér

19. september 2016

Anonym trådstarter

Tin skriver:

Sikke en masse pegefingere

Vi er lige som jer....og vi er faktisk godt oppe i alderen Vi har også altid levet lidt "vi tager en dag ad gangen"-artigt.  Og vi lever da endnu og står ikke i Rki eller noget.

Børnepasning er en voldsom udgift i et budget. Og tænk sig - vi har også fået børn uden overhovedet at skænke det en tanke. vi havde heller ikke sparet op til at få børn, de er faktisk ikke økonomisk planlagte og vi har endda 5 stk. Fatter faktisk ikke at det har kunne lade sig gøre!! Vi har heller aldrig haft konfirmations opsparing...Men alligevel har vi da fået 3 af børnene konfirmeret og det bliver de mindste sikkert også når den tid kommer 

Nææææ tag du det helt roligt. Tal evt med banken om et mindre overtræk indtil børnepengene kommer i oktober. Eller ring til kommunen og få regningen delt op. Jeg ved der er flere der får tilskud - vi har aldrig kunne få det....sært for synes virkelig vi lever spartansk  Men altså du kan da prøve at søge det evt.

Det er ihvertfald ikke sådan at dit barn bliver smidt ud , men ring alligevel til kommunen og sig at betalingen er forsinket indtil i finder en løsning 

Og iforhold til øvrige kommentarer i din tråd; så undre jeg mig lidt (og det er jo sundt)- men skal hele livet planlægges?? Der intet i mit liv der er planlagt! Børnene er kommet dumpene- vi har lånt penge- betalt gæld ud- købt og solgt drømmehuset flere gange- købt en lækker og dyr bil....der holdt en6 mdr ca- alt er rimelig tilfældigt da jeg gennem årene jo også har ændret mig som menneske mv.

Altså at man ikke lige tænker over en regning kommer altså ikke som et chok for mig! Jeg glemmer forøvrigt også altid at der kommer 1 el regning i kvartalet og ikke mindst glemmer jeg gladeligt hvor stor den er og tager i stedet på ferie med ungerne og manden min 

Hold nu kæft, hvor var det dog dejligt at der findes et mennelske som tager en dag af gangen! efter alle de tæsk jeg har fået idag. 

Tingene flasker sig ALTID herhjemme, og det har det også gjort før vi fik vores søn. 

Typerne hvor jeg får en fiat 500 i julegave af min mand, og en måned efter bliver vi planlagt gravide  sådan kan det forsætte.. Men vi er to meget kærlige og omsorgsfulde personer, familie, forælder, og meget nærværrene.. Men vi tager ALTID tingene som det kommer, og MANGE ville ikke kunne leve i det, men så er det godt vi har fundet hinanden, og vi har et super dejligt liv. Glemt vuggestueregning eller ej! 

Tak for råd! har betalt idag.  

Anmeld Citér

19. september 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nej, man kan ikke planlægge sig ud af alt, men nogle ting er man jo nødt til at planlægge og tage højde for  

Så undrer mig også lidt over, at det kan komme bag på dig. 

Derudover tænker jeg, at hvis man "planlægger"(eller bare tænker over?) tingene, så vil nogle ting også være nemmere i livet. Man slipper fx. for at skulle til at finde ud af, hvor man nu skal finde de penge osv. 

Men ja, vi er jo forskellige, men sådan en ting som er så vigtig, tænker jeg, er en god ting at have i sine tanker.. Det er jo ret mange penge om måneden, som man skal ligge i sit budget.

Jeg er langt fra en, som planlægger alting, men jeg overvejer nu nogle ting alligevel her i livet... Men ja, fred være med det..

Håber I finder ud af det

Anmeld Citér

19. september 2016

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Nej, man kan ikke planlægge sig ud af alt, men nogle ting er man jo nødt til at planlægge og tage højde for  

Så undrer mig også lidt over, at det kan komme bag på dig. 

Derudover tænker jeg, at hvis man "planlægger"(eller bare tænker over?) tingene, så vil nogle ting også være nemmere i livet. Man slipper fx. for at skulle til at finde ud af, hvor man nu skal finde de penge osv. 

Men ja, vi er jo forskellige, men sådan en ting som er så vigtig, tænker jeg, er en god ting at have i sine tanker.. Det er jo ret mange penge om måneden, som man skal ligge i sit budget.

Jeg er langt fra en, som planlægger alting, men jeg overvejer nu nogle ting alligevel her i livet... Men ja, fred være med det..

Håber I finder ud af det

Jeg har aldrig set min liv som ikke at være nem! Nu kan regningen jo ikke komme bag på mig igen  så er vi videre. Nu kører det! ( det er sådan mig og min mand tænker ) Alle mine regninger er normalt på budget, og det er vug regning nu også. 

Anmeld Citér

19. september 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Jeg har aldrig set min liv som ikke at være nem! Nu kan regningen jo ikke komme bag på mig igen  så er vi videre. Nu kører det! ( det er sådan mig og min mand tænker ) Alle mine regninger er normalt på budget, og det er vug regning nu også. 

Fedt for jer så længe det fungere. 

Anmeld Citér

19. september 2016

anna111

Profilbillede for anna111

Syntes godt nok osse det er et vildt beløb hver mdr kunne være i skulle tjekke om i evt kunne få noget tilskud her giver vi 1750kr for en privat dagpleje som et ægtepar har så der er 10 børn og det er inklusiv mad og bleer   der får man osse tilskud ellers lød beløbet på 7000 kr men ejen betalingen for alle er kun 1750 vi har 2 børn der går der og nr 2 er til halv pris af ejen betalingen. 

Vi var heldige at få pladsen i sidste øjeblik da der var,en der blev meldt ud til vores første barn og der var der osse en fra kommunen der åbenbart skal ud og godkende barnet er startet før man kan få tilskudet og så stod vi osse og skulle smide hele beløbet og det kunne vi semptelhend ikke men vi aftalte så med dagplejn at de fik pengene når tilskudet kom men det var osse privat  

Vi bruger så osse børne pengene til at betale for dagpleje her ellers hænger det ikke sammen 

Anmeld Citér

19. september 2016

MysteriousAngel

anna111 skriver:

Syntes godt nok osse det er et vildt beløb hver mdr kunne være i skulle tjekke om i evt kunne få noget tilskud her giver vi 1750kr for en privat dagpleje som et ægtepar har så der er 10 børn og det er inklusiv mad og bleer   der får man osse tilskud ellers lød beløbet på 7000 kr men ejen betalingen for alle er kun 1750 vi har 2 børn der går der og nr 2 er til halv pris af ejen betalingen. 

Vi var heldige at få pladsen i sidste øjeblik da der var,en der blev meldt ud til vores første barn og der var der osse en fra kommunen der åbenbart skal ud og godkende barnet er startet før man kan få tilskudet og så stod vi osse og skulle smide hele beløbet og det kunne vi semptelhend ikke men vi aftalte så med dagplejn at de fik pengene når tilskudet kom men det var osse privat  

Vi bruger så osse børne pengene til at betale for dagpleje her ellers hænger det ikke sammen 

Her hvor jeg bor hedder det 2250 for en dagpleje og 2600 for vs. 

Anmeld Citér

19. september 2016

anna111

Profilbillede for anna111
MysteriousAngel skriver:

Her hvor jeg bor hedder det 2250 for en dagpleje og 2600 for vs. 

Tror jeg osse det kommunale gør her  

Men vis man ikke tjener så meget kan få ekstra tilskud til kommunal børnepasning

Anmeld Citér

19. september 2016

Anonym trådstarter

anna111 skriver:

Tror ikke vi kan få tilskud, min mand tjener for meget. Men syns det er helt vildt med de penge. Vi står og skal sælge vores lejlighed lige nu, og i en tid vil vi gerne leje noget. Derfor har vi været rundt og kigge efter lejeboliger, og det er jo helt vildt hvad priserne er. En billig lejlighed i københavn koster jo 10000 ihverfald og skal vi har flere værelser ligger vi på en leje til 15000 hvis ikke mere og så hvis vi også skal ha vuggestue pladsen, så er der næsten "husleje" for 20000 om måneden  og først der efter kommer de sædvanlige udgifter oveni! Det er sgu da vildt hvor dyrt ALT er. 

Det må da være så svært for langt de fleste og få det til at kører rundt! 

Syns det lyder vildt hyggeligt med jeres dagpleje, super løsning i har fundet jer! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.