Forkert diagnose?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2016

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Hejsa

jeg kan sagtens følge dig, ville godt nok også blive ked af at få smidt en psykisk diagnose i hovedet , hvis den er forkert og bygger på et tyndt grundlag.

desværre ser mange læger nogle diagnoser som skraldespandsdianoser inkl din men også min egen.

det gør det bestemt ikke nemmere.

det er sindsygt hårdt at være i systemet, og ja det påvirker selvfølgelig psyken at være smertepatienten men det gør altså ikke At man har en psykisk diagnose 

Nej lige præcis!

Heldigvis har jeg en god læge. Men han får mig ogfså til at se anderledes på det. Det er ikke som sådan diagnosen jeg er "vred" på det er måden den er givet på. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2016

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Hvis du henviser til at enhver har deres egen personlige smertetærskel, så er jeg enig. MEN når der er tale om fibromyalgi, så er der tale om langvarig daglig smerte, som du uanset din smertetærskel vil have kunne mærke. En fibrodiagnose stilles af fagpersonale fx en neurolog. Sygdommen ligger i samme "kasse", som gigt, som også er en rent fysisk sygdom.

Også tænker jeg, at du umuligt kan vide hvad en anden bruger ( som iøvrigt) er læge har tænkt?

Stilles af en reumatolog

Anmeld Citér

30. august 2016

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Jeg er helt enig i, at man som smertepatient har stor gavn af terapi (bruger det selv), men man har netop gavn af terapien fordi man er fysisk syg med smerter, som KAN give psykiske udfordringer som fx stress og depressioner. Det er altså ikke det psykiske som udløser smerten (selvom det psykiske kan forværre smerter), det er den fysiske sygdom som KAN give psykiske udfordringer..

ENIG!

Anmeld Citér

30. august 2016

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Grunden til at man bruger den slags behandling er fordi den ikke kan helbredes fysisk, det er en smertesygdom man skal lære at leve med. Man kan få psykiske lidelser som fx stress af, at have fibromyalgi, da langs tids smertepåvirkning kan være stressende.

Sygdommen er anerkendt som en fysisk sygdom. Det er ikke til debat. Men det kan være til debat hvordan andre inkl læger åbenbart vælger at forstå sygdommen.

TAK kunne ikke skrive det bedre selv!

Anmeld Citér

30. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Mom skriver:

Hvis du henviser til at enhver har deres egen personlige smertetærskel, så er jeg enig. MEN når der er tale om fibromyalgi, så er der tale om langvarig daglig smerte, som du uanset din smertetærskel vil have kunne mærke. En fibrodiagnose stilles af fagpersonale fx en neurolog. Sygdommen ligger i samme "kasse", som gigt, som også er en rent fysisk sygdom.

Også tænker jeg, at du umuligt kan vide hvad en anden bruger ( som iøvrigt) er læge har tænkt?

Min datter lider af børnegigt og har haft diagnosen i 4-5 år og ja, det er en fysisk sygdom, men jeg tror også at det psykiske har en rolle i sygdomsforløbet. Det samme har jeg hørt fra flere børne reumatologer. 

Anmeld Citér

30. august 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Hck skriver:

Min datter lider af børnegigt og har haft diagnosen i 4-5 år og ja, det er en fysisk sygdom, men jeg tror også at det psykiske har en rolle i sygdomsforløbet. Det samme har jeg hørt fra flere børne reumatologer. 

Jeg siger ikke, at det psykiske ikke spiller ind, men det er ik psyken som er årsagen til sygdommen. Det er den anden vej rundt.

Anmeld Citér

30. august 2016

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Jeg siger ikke, at det psykiske ikke spiller ind, men det er ik psyken som er årsagen til sygdommen. Det er den anden vej rundt.

PRÆCIS

Anmeld Citér

30. august 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Mom skriver:

Nej, det ved jeg godt, det var bare for at vise at det psykiske også er en stor del af en smerte sygdom. Som min datter fik af vide, så er det næsten lige så svært at behandle en psykisk komplikation til en smerte sygdom, som selve sygdommen. Jeg tror fuldt og fast på at fibromyalgi er en fysisk sygdom, men jeg tror også at ens psykke, humør og tilgang til sygdommen har en rolle i selve sygdomsforløbet

Anmeld Citér

30. august 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Nej, det ved jeg godt, det var bare for at vise at det psykiske også er en stor del af en smerte sygdom. Som min datter fik af vide, så er det næsten lige så svært at behandle en psykisk komplikation til en smerte sygdom, som selve sygdommen. Jeg tror fuldt og fast på at fibromyalgi er en fysisk sygdom, men jeg tror også at ens psykke, humør og tilgang til sygdommen har en rolle i selve sygdomsforløbet

Enig! Meget enig!

Anmeld Citér

30. august 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Hck skriver:

Helt enig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.