Jeg havde læst mange bøger om den gode fødsel og havde besluttet mig for at være rolig og fuldt til stede i kroppen hele vejen.
Jeg var ikke bange for smerter eller selve fødslen, så jeg regnede med at jeg ville være cool og jeg ønskede heller ikke smertestillende.
Da jeg var gået en uge over tid, fandt man ud af at babyen havde tabt sig og at moderkagen var stoppet med at virke. Derfor satte de mig igang og da jordemoderen tog vandet, så var det grønt, så de gav mig vestimulerende drop.
De første par timer med vestimulerende drop, da tænkte jeg: "Herregud, er det virkelig det?" Men da det helst skulle gå rimeligt stærkt med at få hende ud, så skruede de op for droppet.
De følgende to timer, husker jeg næsten ikke. Min krop og psyke var altså ikke helt parat til de kraftige og pludselige veer der kom i en lang storm. Jeg skreg, selvom jeg tænkte, at jeg skulle være en af de seje kvinder der bare bed smerten i mig. Min stemme og min krop ville skrige og ville have alt den smertestillende, den overhovedet kunne trække. Men narkoselægen tog sig af et akut trafikoffer og veerne levede deres eget liv, så jeg nåede hverken det ene eller andet før presseveerne kom, hvor jeg så skreg lidt mere, hehe...
Men da hun lå der og var så smuk og velskabt, da havde jeg glemt det hele. Og så alligevel ikke helt

Held og lykke
Det hjalp mig at tælle baglæns fra 50 og ned.
Anmeld