Hvordan reagerede i under fødslen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2009

Miamaja

mariamiss6 skriver:

ikke skrigende, brølende.....! Jeg skriger og hviner ikke, men når jeg har presseveer, så kan jeg simpelthen ikke lade være med at brøle..... Det er ligesom at køre ned ad bakke i rutsjebanen i tivoli, man kan simpelthen ikke lade være, for skriget er det eneste der får suget i maven til at gå væk hehe....

Sådan har jeg det med presseveer, altså når jeg brøler (må have set sjovt ud gennem alle gangene på hillerød hospital, står der på alle 4 og bare brøøøøler, hyperventilerer, kigger op, brøøøøler hyperventilerer, og kigger op hehe). Jeg brøler simpelthen for at få en slags forløsning for de smerter og ukontrollerbare reaktioner fra min krop.... Sååå ja, jeg larmer i alle tilfælde hehe....

Men under de onde almindelige opstartsveer, der fiser jeg rundt og siger 'åh nej, ikke igen' og 'av av av av' 'puuuuust, tøn, piiiiiv' pause, og så forfra hehe...

hahaha.. ja, jeg kan lige forestille mig at sygehuspersonalet maa opleve mange komiske ojeblikke paa en fodestue- hold da helt op

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2009

mariamiss6

hahaha.. ja, jeg kan lige forestille mig at sygehuspersonalet maa opleve mange komiske ojeblikke paa en fodestue- hold da helt op

Næææh nej, ikke for meget på min bekostning hehe..... Jeg gider først køre derind når jeg når dertil hvor jeg ikke længere kan tænke straight, og kun kan sig 'pyyyyyhhh åååååh' og lige efter dér, kommer presseveer og urkvindebrøl hehe....

Min eneste tanke da jeg gik ind på sygehuset med den første var "hvis hun siger jeg kun er 3 cm åben, og sender mig hjem igen, så slår jeg hende ihjel" Jeg var 5 cm, og fik presseveer knapt 10 minutter senere vidst *Grin*

2. gang mens jeg gik ind ad hoveddøren, der kunne jeg kun tænke "kryds benene, kryds benene AAAAV! UUUUUUD! SHIT! Det er fandme nu" På daværende tidspunkt var jeg 10 cm åben, og barnet kronede mellem benene på mig, så jeg KUNNE ikke krydse dem hehe....

Anmeld

30. september 2009

mariamiss6

mor_sabina skriver:

Jeg var musse stille og arbejdede på højtryk med veerne og da jeg endelig måtte presse så havde jeg overskud både til at snakke og synge

Funny! Jeg gad satme godt høre dig synge en baby ud hehe..... Det kunne jeg satme ikke nogen af gangene da..... der var dyyyyb koncentration, og brøl på livet løs....

Anmeld

30. september 2009

mariamiss6

Ups... dobbelt op

Anmeld

30. september 2009

Nybagt mor

Hold da op, du er blevet godt garvet i det at føde.
Og - ja er sikker på at de ansatte har en del gode historier at fortælle videre

Anmeld

1. oktober 2009

mariamiss6

kommende-mor skriver:

Hold da op, du er blevet godt garvet i det at føde.
Og - ja er sikker på at de ansatte har en del gode historier at fortælle videre

Hvis det var mig du hentydede til, så nej jeg er ikke just garvet (har kun 2 fødsler bag mig) Men jeg er stædig som bare fanden, og de onde veer er kommet fra det ene sekund til det andet, begge gange, så jeg havde ligeosm ikke rigtig noget valg hehe......

Jeg tænkte bare at jeg fandme ikke gad ligge og ræse frem og tilbage hele tiden... ved den første fødsel ringede jeg såmænd ind hele 3 gange på en aften, inden jeg tog afsted hehe.... og ved nummer 2 nåede vi aldrig at ringe før det var NU! hehe.... Sååå jeg er ikke just noget mirakel ud i fødsler, men jeg er sikker på min stemme er rygtedes på sygehuset de pågældende dage hehe....

Især min fødsel nummer 2 var et rygte.... Det tog i hvert fald længere tid at komme ud fra sygehuset igen, end det gjorde at komme ind, for der var liiiige nogle personaler der skulle se denne her lynbaby inden den var smuttet ud af døren, ved næsten hvert sted vi gik forbi. hehe... vi nåede kun at væe på sygehuset  minutter så havde jeg født... men altså det er en længere og detaljeret historie... (jeg kan slet ikke stoppe igen ) Så hvis man har lyst, kan mine fødselsberetninger læses inde under samme emne, her på siden. Børnene hedder Felix og Bastian, og deres navne er i overskrifterne på beretningerne....

Anmeld

1. oktober 2009

mariamiss6

Men ja, mon ikke de sidde rude i kaffestuen, de der JM'er bagefter og tænker, hoooold nu kæft hvor hun larmede/ikke samarbejdede/sugede tåbeligt på masken/skældte ud/ og pev..... Hehe, kunne være sjovt at få en jordemoderafdeling til at sammensætte en bog om minder fra diverse fødselsforløb....

Anmeld

1. oktober 2009

Nybagt mor

He - tror du har har ret. Og er blevet nysgerrig nu, så jeg smutter lige ind og læser dine fødselsberetninger
Og ja - kunne da være sjovt med en bog, hvor forskellige jordmødre fortalte historier!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.