Hvad fa.... Gør jeg ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg er ikke i tvivl. Jeg ville lade dem begge komme tilbage i bh. Når den ene ikke er moden kommer det til, at ramme ham så meget når han skal i skole. Han bliver ikke mode på 7 uger når skolen starter op. Jeg ville ikke skille dem ad til hver deres årgang.

Der er ingen skade ske ved, at de venter 1 år med, at komme i skole og slet ikke drenge som er fra efteråret.

Jeg har selv en dreng som kom tilbage i børnehaven, så ved godt hvordan at du har det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2016

Mullesmith

MoarHvidovre skriver:

Jeg er ikke i tvivl. Jeg ville lade dem begge komme tilbage i bh. Når den ene ikke er moden kommer det til, at ramme ham så meget når han skal i skole. Han bliver ikke mode på 7 uger når skolen starter op. Jeg ville ikke skille dem ad til hver deres årgang.

Der er ingen skade ske ved, at de venter 1 år med, at komme i skole og slet ikke drenge som er fra efteråret.

Jeg har selv en dreng som kom tilbage i børnehaven, så ved godt hvordan at du har det

Jeg må jo simpelthen prøve at tage en snak igen igen igen med dem i skolen. De vil jo kun sende den ene i børnehave og ikke den anden.

Anmeld Citér

17. juni 2016

ønskebørn74

Mullesmith skriver:

Jeg må jo simpelthen prøve at tage en snak igen igen igen med dem i skolen. De vil jo kun sende den ene i børnehave og ikke den anden.

Har forældre slet ikke noget at sige? Om så min ene dreng måtte hjem og være, skulle de ikke bestemme det. Nøj jeg havde været harm..

Anmeld Citér

17. juni 2016

Mo9ca

Mullesmith skriver:

Som forældre har man jo klart suveræniteten i forhold til de beslutninger der skal træffes på børnenes vejne. Det er jer der kender børnene bedst og ikke skolen. De ser på det fra en faglig synsvinkel og I fra børnenes side. Længere er den ikke. 

Det kan aldrig være skadeligt at vente et år, kun at komme for tidligt i skole. 

Vi har selv nogle bekendte hvis tvillinger fik et års udsættelse selvom det kun var den ene af dem der havde behov for det. Det har været super for dem begge i det lange løb at starte samtidig. Intellektuelt har de været på højde med hinanden, det var kun et spørgsmål om modenheden fra brormands side der gjorde at han ikke var parat.

Håber det løser sig til begge jeres drenges fordel

Mvh. Monica

Anmeld Citér

19. juni 2016

Mullesmith

ønskebørn74 skriver:

Har forældre slet ikke noget at sige? Om så min ene dreng måtte hjem og være, skulle de ikke bestemme det. Nøj jeg havde været harm..

Så vidt jeg ved så jo så er det forældrene der bestemmer. 

Anmeld Citér

20. juni 2016

Mullesmith

Yay de starter begge i børnehaven igen på mandag. Sikke mange tanker jeg har haft i hovedet de sidste mange dage. Er helt lettet nu og er sikker på det er det bedste for dem at blive sammen 

Anmeld Citér

20. juni 2016

Mo9ca

Mullesmith skriver:

Yay de starter begge i børnehaven igen på mandag. Sikke mange tanker jeg har haft i hovedet de sidste mange dage. Er helt lettet nu og er sikker på det er det bedste for dem at blive sammen 

Fedt at høre

Mvh. M

Anmeld Citér

20. juni 2016

Kløver

Mullesmith skriver:

Jeg er i 7 sind og jeg aner ikke hvordan jeg taget den rette beslutning. 

mine 2 drenge, som er startet i SFO og skal starte i 0. Efter sommerferien, skal måske skilles ad! Da de mener og jeg til dels også mener at S ikke er klar til skole men at E er mere moden og klar. Så Planen var at S skulle tilbage i børnehaven og så først starte næste år.

men idag ringer lederen så fra børnehaven og vi snakker frem og tilbage og han synes vi skal tænke over det en ekstra gang pga. Deres helt specielle bånd som tvillinger, om det så er det rette at "sætte den ene tilbage" ved at komme i børnehave igen, om det vil få nogen trælse konsekvenser for dem fremover! Han forklare at der er forskellige muligheder, de kan begge komme i børnehave igen (de er kun 5år, bliver 6 d.18 nov), den ene kan komme tilbage, eller også kan den ene komme til En anden skole i en mindre by 5km væk.

jeg har altid troet at det var bedst at de gik i hver deres klasse og gruppe i børnehave, men jeg kan godt mærke at det også føles forkert at sætte den ene i børnehave igen og på den måde gøre et års forskel på dem!

jeg vil bare det bedste for mine børn men jeg er også nødt til at tænke på hvordan beslutningen vil påvirke deres fremtid. Håber der er nogen tvillingeforældre der har nogen råd 

Har ikke tvillinger men pseudo tvillinger hvor de har et stærkt bånd og der ser jeg betydningen af den ene feks skal i skole først. Jeg ville lade dem begge få et år mere i børnehave, så de kan både gå i samme årgang og  på samme skole. Vi har en dreng først derefter pige og hun er også ret langt, og vi overvejer faktisk at når min søn starter i skole (6.5 år) der vil vores datter være næsten være 5.5 år om de kan starte samtidig og gå i hver sin klasse, men kommer an på hvor moden hun er  

Anmeld Citér

20. juni 2016

Kløver

Mullesmith skriver:

Først set dit svar bagefter 

Anmeld Citér

20. juni 2016

karivinc

Godt valg!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.