Hvad fa.... Gør jeg ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2016

Mullesmith

Roselil skriver:

Virkelig svært dilemma.. Medmindre e er superduper skoleklar, så ville jeg nok sende begge tilbage til børnehaven. Hellere et år senere end for tidligt. Jeg ville ikke skille dem, medmindre der var en voldsom forskel.

De vil kun indstille S til børnehave igen så det er enten at lade dem skille eller lade dem blive sammen i 0. Og så må S få noget ekstra støtte hvis der er resurser til det. Han bliver indstillet til sensorisk sanseprofil, hvor de finder ud af en masse ting man kan give ham og gøre for ham i hverdagen for at han kan klare skole . Men jeg ser ikke forskellen på dem som larmende stor men ser to meget ens børn hvor den ene dog har lidt sværer ved at holde fokus i lang tid om den samme opgave og har lidt sværer ved det social, at henvende sig til andre på en mere hensigtsmæssig måde istedet for at ødelægge en god leg for andre. Jeg ville så gerne være en flue på væggen nogen gange og se hvordan de er når de er i skole, for at opleve hvad forskellen reelt er på dem der, de er begge ret godt med på det faglige og især S er ekstremt god til tal og regne stykker. Min oplevelse herhjemme er at S er meget kreativt tænkende og visuel, så vi har købt en kalender med piktogrammer som vi laver sammen så han kan overskue hvad der skal ske og hvornår, det synes han er meget spændende, han har fået en kugle dyne for at sove bedre og den virker rigtig godt på ham, han er meget mere rolig om morgenen og bliver ikke tvær og sur over at skulle op og have tøj på, hvilket han før kunne blive lidt hysterisk over. De har noget helt specielt sammen og jeg kan simpelthen ikke skille dem ad lige nu ihvertfald, måske engang senere hen hvis S får størrer problemer end nu, så kan jeg godt se at det bliver nødvendigt. De har helt sikkert en tryghed i hinanden også selvom de ikke leger sammen nede i skolen men i hver deres ende af legepladsen, så har jeg en klar fornemmelse af at de altid ved at de har hinanden og det er rigtig godt for dem, for der har de jo altid været vænnet til helt fra deres allerførste tid i livmoderen, de kan stadig finde på at sove i samme seng og de sidder også nogen gange og nuldre hinanden i hænderne. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
lineog4 skriver:

Jeg ville hvis overhovedet muligt give dem begge to er år mere i børnehave. 

Har selv en søn fra slut oktober, han var skoleparat, bogligt langt fremme. Men men men han havde sgu alligevel haft godt af endnu et år i børnehave. Først nu i slutningen af 2. Jeg oplever han nærmer sig de "store" drenge (nogle af dem er over 1 år ældre end ham). Jeg tror han socialt havde haft det lettere hvis han fået et år mere til at modne

Enig - de er drenge OG fra november! SÅ meget forskning siger at (især) drengebørn født sidst på året gavner ufatteligt meget at et ekstra år i BH. Jeg ville faktisk slet ikke være i tvivl: de skal begge vente !!!! 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Mullesmith

SØS skriver:

Enig - de er drenge OG fra november! SÅ meget forskning siger at (især) drengebørn født sidst på året gavner ufatteligt meget at et ekstra år i BH. Jeg ville faktisk slet ikke være i tvivl: de skal begge vente !!!! 

Skolen vil ikke indstille begge til børnehave igen. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

ønskebørn74

Mullesmith skriver:

Jeg er i 7 sind og jeg aner ikke hvordan jeg taget den rette beslutning. 

mine 2 drenge, som er startet i SFO og skal starte i 0. Efter sommerferien, skal måske skilles ad! Da de mener og jeg til dels også mener at S ikke er klar til skole men at E er mere moden og klar. Så Planen var at S skulle tilbage i børnehaven og så først starte næste år.

men idag ringer lederen så fra børnehaven og vi snakker frem og tilbage og han synes vi skal tænke over det en ekstra gang pga. Deres helt specielle bånd som tvillinger, om det så er det rette at "sætte den ene tilbage" ved at komme i børnehave igen, om det vil få nogen trælse konsekvenser for dem fremover! Han forklare at der er forskellige muligheder, de kan begge komme i børnehave igen (de er kun 5år, bliver 6 d.18 nov), den ene kan komme tilbage, eller også kan den ene komme til En anden skole i en mindre by 5km væk.

jeg har altid troet at det var bedst at de gik i hver deres klasse og gruppe i børnehave, men jeg kan godt mærke at det også føles forkert at sætte den ene i børnehave igen og på den måde gøre et års forskel på dem!

jeg vil bare det bedste for mine børn men jeg er også nødt til at tænke på hvordan beslutningen vil påvirke deres fremtid. Håber der er nogen tvillingeforældre der har nogen råd 

Hvis de er glade for børnehaven, lad dem blive.. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Mullesmith

ønskebørn74 skriver:

Hvis de er glade for børnehaven, lad dem blive.. 

Skolen vil ikke i indstille begge til børnehave igen 

Anmeld Citér

16. juni 2016

xStinepigen

Mullesmith skriver:

Jeg er i 7 sind og jeg aner ikke hvordan jeg taget den rette beslutning. 

mine 2 drenge, som er startet i SFO og skal starte i 0. Efter sommerferien, skal måske skilles ad! Da de mener og jeg til dels også mener at S ikke er klar til skole men at E er mere moden og klar. Så Planen var at S skulle tilbage i børnehaven og så først starte næste år.

men idag ringer lederen så fra børnehaven og vi snakker frem og tilbage og han synes vi skal tænke over det en ekstra gang pga. Deres helt specielle bånd som tvillinger, om det så er det rette at "sætte den ene tilbage" ved at komme i børnehave igen, om det vil få nogen trælse konsekvenser for dem fremover! Han forklare at der er forskellige muligheder, de kan begge komme i børnehave igen (de er kun 5år, bliver 6 d.18 nov), den ene kan komme tilbage, eller også kan den ene komme til En anden skole i en mindre by 5km væk.

jeg har altid troet at det var bedst at de gik i hver deres klasse og gruppe i børnehave, men jeg kan godt mærke at det også føles forkert at sætte den ene i børnehave igen og på den måde gøre et års forskel på dem!

jeg vil bare det bedste for mine børn men jeg er også nødt til at tænke på hvordan beslutningen vil påvirke deres fremtid. Håber der er nogen tvillingeforældre der har nogen råd 

Jeg er selv tvilling, min bror skulle have et åt ekstra i børnehaven, så pædagoger og min mot valgte jeg skulle følges med ham, netop af den grund som de giver sig også. Og synes det var rigtig rart at følges med ham gennwm alle skoleårene, vi var hinandena modsætninger, men der vr en vis tryghes ved at have ham der. I 7 klasse valgte vi så vi ikke ville i klasse sammen længere. Men vi havde samme venner og hang mehet ud ammen netop på grund af smme vennekredse. Synes også tvillinger skal følges ad i skoleårene, bla pga trygheden, båndet og så for de ikke føler der evt bliver gjort en vis forskel på dem 

Anmeld Citér

17. juni 2016

ønskebørn74

Mullesmith skriver:

Skolen vil ikke i indstille begge til børnehave igen 

Har du talt med pædagogen om det? Kan det slet ikke lade sig gørre?

Anmeld Citér

17. juni 2016

Mullesmith

ønskebørn74 skriver:

Har du talt med pædagogen om det? Kan det slet ikke lade sig gørre?

Ja og hun siger at hun simpelthen ikke kan indstille E til børnehave fordi han er skoleklar men S har brug for at lege lidt mere. Jeg synes der er enormt svært, men jeg kan vel godt bare sige at det vil jeg have, at de skal i børnehave begge to igen.  Jeg ved ikke hvad det vil gøre for dem begge.

Anmeld Citér

17. juni 2016

Rauw

Jeg ville skille dem ad. Det handler om deres fremtid og hele ideen er at de er to forskellige mennesker der begge skal ha den bedste start i skolen som muligt. De vil altid være tvillinger. Men de skal også være dem selv. Tilbage i børnehave med den ene og i skole med den anden. Det er ingen skam ik at være klar til at starte i skole. Man blir ik yngre eller mindre værd af den grund. 

Anmeld Citér

17. juni 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil

Ja og hun siger at hun simpelthen ikke kan indstille E til børnehave fordi han er skoleklar men S har brug for at lege lidt mere. Jeg synes der er enormt svært, men jeg kan vel godt bare sige at det vil jeg have, at de skal i børnehave begge to igen.  Jeg ved ikke hvad det vil gøre for dem begge.

Jeg har selv fået igennem at min dreng fra december får et år mere i bh. Det holdt hårdt, men jeg nedskrev alle argumenter og var påpasselig med ikke at medtage de følelsesmæssige (så man bare bliver afskrevet som pyldremor) og så var jeg meget insisterende! Hvis du føler at den bedste løsning er et år mere i bh. Til begge børn så insister på det. Indkald til møde, nedskriv argumenter, prøv at tale med flere pædagoger (man kan Nogengange være mere heldig med den ene end den anden) hvis de fastholder, så må de følges ad i skole nu, men så har du gjort alt hvad du kunne og skal ikke senere have dårlig samvittighed ifald der opstår problemer i skolelivet senere hen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.