Roselil skriver:
Virkelig svært dilemma.. Medmindre e er superduper skoleklar, så ville jeg nok sende begge tilbage til børnehaven. Hellere et år senere end for tidligt. Jeg ville ikke skille dem, medmindre der var en voldsom forskel.
De vil kun indstille S til børnehave igen så det er enten at lade dem skille eller lade dem blive sammen i 0. Og så må S få noget ekstra støtte hvis der er resurser til det. Han bliver indstillet til sensorisk sanseprofil, hvor de finder ud af en masse ting man kan give ham og gøre for ham i hverdagen for at han kan klare skole . Men jeg ser ikke forskellen på dem som larmende stor men ser to meget ens børn hvor den ene dog har lidt sværer ved at holde fokus i lang tid om den samme opgave og har lidt sværer ved det social, at henvende sig til andre på en mere hensigtsmæssig måde istedet for at ødelægge en god leg for andre. Jeg ville så gerne være en flue på væggen nogen gange og se hvordan de er når de er i skole, for at opleve hvad forskellen reelt er på dem der, de er begge ret godt med på det faglige og især S er ekstremt god til tal og regne stykker. Min oplevelse herhjemme er at S er meget kreativt tænkende og visuel, så vi har købt en kalender med piktogrammer som vi laver sammen så han kan overskue hvad der skal ske og hvornår, det synes han er meget spændende, han har fået en kugle dyne for at sove bedre og den virker rigtig godt på ham, han er meget mere rolig om morgenen og bliver ikke tvær og sur over at skulle op og have tøj på, hvilket han før kunne blive lidt hysterisk over. De har noget helt specielt sammen og jeg kan simpelthen ikke skille dem ad lige nu ihvertfald, måske engang senere hen hvis S får størrer problemer end nu, så kan jeg godt se at det bliver nødvendigt. De har helt sikkert en tryghed i hinanden også selvom de ikke leger sammen nede i skolen men i hver deres ende af legepladsen, så har jeg en klar fornemmelse af at de altid ved at de har hinanden og det er rigtig godt for dem, for der har de jo altid været vænnet til helt fra deres allerførste tid i livmoderen, de kan stadig finde på at sove i samme seng og de sidder også nogen gange og nuldre hinanden i hænderne. 
Anmeld
Citér