Hvad fa.... Gør jeg ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2016

Bebsernesmor

Mullesmith skriver:

Jeg havde også gerne sat dem i hver deres klasse, men der er desværre kun en klasse. Men når de skal i 7. Engang så kommer der en flok elever fra nabobyen og så bliver der flere klasser til den tid.

Det er også fint. Så kan de måske komme i hver sin klasse efter 7. hvis behovet er der. Jeg ville beslutte de blev sammen, og så kunne fagfolk råde til om det her eller der.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2016

Liv_86

Nu er jeg ikke tvillinge mor endnu. Men jeg ville hel klart holde den begge i bh endnu et år. Drenge er tit bagud i forhold til piger og de er også fra sidst på året. 

Tror bestemt ikke det gavner deres indbyrdes forhold at den ene bliver "gjort bedre" end den anden. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

sne190810

Vi har tvillinger herhjemme, dog piger men det er nu heller ikke dee beg vil trække erfaringerne fra :-) 

De går begge i 0.klasse, og skal op i 1.klasse efter ferien. I den enes af vores pigers klasse (de går i hver sin) er der netop også en dreng (som også er tvilling - men skilt af i forskellige klasser også) skal gå 0.klasse om - hvor hans tvillingebror skal fortsætte i 1.klasse. 

Forældrene her, har også været lidt i syv sind over det, men har fortalt at ham der skal gå om faktisk har taget det enormt godt og ikke taget det så tungt igen - det var mere forældrene som havde bange anelser. Selvfølgelig kan der altid komme reaktioner senere hen, men umiddelbart virker det ikke til at have den store indflydelse på drengene,- og især ikke ham der skal gå om. Det er mere ham det skal videre, fordi han nu skal vodere "uden" sin bror.. :-)

Moren fortalte om at de også havde gjort sit for at italesætte det, og netop forklaret og gjort klar over for drengene hvorfor det var som det var, uden at det blev nedgjort til at "du er dum og derfor skal gå om" osv. Hvis du forstår :-) 

Anmeld Citér

16. juni 2016

Mullesmith

Jeg tror jeg hælder mest til at beholde dem sammen og så vente og se. Istedet for at den ene skal tilbage i børnehave og så i skole igen næste år! Så kan det være at han skal gå 0. Klasse om men så må han jo gøre det, så er de ikke som sådan adskildt på samme måde. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

rytteriet

Ville uden at blinke lade dem gå et år mere i børnehave begge to - især når de ikke er ældre. 

Anmeld Citér

16. juni 2016

lineog4

Jeg ville hvis overhovedet muligt give dem begge to er år mere i børnehave. 

Har selv en søn fra slut oktober, han var skoleparat, bogligt langt fremme. Men men men han havde sgu alligevel haft godt af endnu et år i børnehave. Først nu i slutningen af 2. Jeg oplever han nærmer sig de "store" drenge (nogle af dem er over 1 år ældre end ham). Jeg tror han socialt havde haft det lettere hvis han fået et år mere til at modne

Anmeld Citér

16. juni 2016

Dorthe1986

Hvis du har mulighed for at de begge bliver i børnehaven, så ville jeg gøre det. Det er jeg overbevist om ville give den bedste løsning i sidste ende. For hvis den ene skal gå 0. Klasse om så kommer der jo netop årgangsforskel og den tror jeg bliver værre.

Anmeld Citér

16. juni 2016

Lunae

Mullesmith skriver:

Jeg er i 7 sind og jeg aner ikke hvordan jeg taget den rette beslutning. 

mine 2 drenge, som er startet i SFO og skal starte i 0. Efter sommerferien, skal måske skilles ad! Da de mener og jeg til dels også mener at S ikke er klar til skole men at E er mere moden og klar. Så Planen var at S skulle tilbage i børnehaven og så først starte næste år.

men idag ringer lederen så fra børnehaven og vi snakker frem og tilbage og han synes vi skal tænke over det en ekstra gang pga. Deres helt specielle bånd som tvillinger, om det så er det rette at "sætte den ene tilbage" ved at komme i børnehave igen, om det vil få nogen trælse konsekvenser for dem fremover! Han forklare at der er forskellige muligheder, de kan begge komme i børnehave igen (de er kun 5år, bliver 6 d.18 nov), den ene kan komme tilbage, eller også kan den ene komme til En anden skole i en mindre by 5km væk.

jeg har altid troet at det var bedst at de gik i hver deres klasse og gruppe i børnehave, men jeg kan godt mærke at det også føles forkert at sætte den ene i børnehave igen og på den måde gøre et års forskel på dem!

jeg vil bare det bedste for mine børn men jeg er også nødt til at tænke på hvordan beslutningen vil påvirke deres fremtid. Håber der er nogen tvillingeforældre der har nogen råd 

Nu har jeg ikke tvillinger, men jeg tænker alligevel, at jeg synes du skal lade begge drengene få et år mere i børnehaven. De er fra november, så det er jo slet ikke unaturligt at vente et år. Jeg ville personligt ikke skille dem ad med en årgang. Det kan være hensigtsmæssigt at sætte dem i hver deres klasse, specielt hvis deres niveauer er forskelligt, så de undgår alt for megen konkurrence i dagligdagen.

Anmeld Citér

16. juni 2016

Lunae

Hov, kom forresten lige i tanke om noget forskning, som jeg fornylig stødte på. Her var det dokumenteret, at drengebørn fra sidste kvartal klarede sig markant dårligere i skolen, statistisk set, hvis de kom i skole det år, hvor de reelt hørte til. Det er måske også værd at tage med i dine overvejelser.

Anmeld Citér

16. juni 2016

Tip!

Jeg ville lade dem vente et år med skole.. 

Min søn er fra sidst i oktober måned 08, og han ventede med at komme i skole, så han følges med 09 årgangen. 

Der er knap 3 mdrs forskel på ham og en dreng fra klassen, født i januar 09. Hellere det, end han gik i klasse med nogle fra januar 08, hvor der vil være markant mere aldersforskel. 

Jeg undre mig over at de ikke fra børnehavens side ikke har vurderet dem skoleparate eller ej, inden de blev sendt videre i tidlig SFO. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.